ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

چرخ، تجربه‌ي شيرين چرخيدن و‌ خريد بين فروشگاه‌هاي لباس


هر روز به تعداد فروشگاه‌هاي مد و لباس اضافه مي‌شود و پيدا كردن و شناخت تك‌تك اين  بسترهاي فروش چه در فضاي فيزيكيِ پاساژ‌ها چه شبكه‌هاي آنلاين كار ساده‌اي نيست. اما اين يك حقيقت است كه چرخ زدن ميان فروشگاه‌هاي لباس لذتي بي‌پايان دارد. حس بهتر زماني به سراغ مخاطب مي‌آيد كه دقيقا موردي كه در پس ذهنش بود پيدا كند، چه كشفي كاملا ناگهاني باشد و‌ چه بعد از چرخيدن مداوم و هوشيارانه. 


با تغيير رفتار خريد كاربران در چند سال اخير، چرخيدن و كشف آنلاين، به گام ابتدايي خريد كردن تبديل شده است. اين گشت‌و‌گذار مجازي به ويژه در شبكه‌هاي اجتماعي چون اينستاگرام بازخورد بالايي بين خريداران ايراني داشت. كاربر، عكس موردعلاقه‌اش را در اكسپلور اينستاگرام  پيدا مي‌كند و با كليك بر آن، بدون متوجه شدن گذر زمان و با لذت، ساعت‌ها به چرخيدن مي‌گذراند. 


چرخ چه كار مي كند؟

پلتفرم آنلاين چرخ فضايي به منظور كشف كردن و كشف شدن براي مخاطبين و‌ فر‌شنده‌ها فراهم مي‌كند. چرخ، مخاطب را به يك سفر لذت بخش فرا مي‌خواند. اين سفر از بالا بردن آگاهي كاربر درباره‌ي انواع موضوعات مد و استايل شروع مي‌شود و در گام‌به‌گام چرخيدن بين فروشگاه‌ها ادامه مي‌يابد.

بلاگ و شبكه‌هاي مجازي charkh همان بستر اطلاع‌رساني از آخرين اخبار و نكات دنياي مد هستند. چرخ در اين نقاط با مخاطب تعامل مستقيم دارد و مانند يك دوست، همراه آن‌ها است.

 وبسايت چرخ با جمع‌آوري داده‌هاي اينستاگرام، در حال حاضر بيش از دو ميليون محصول در خود جاي داده است. اينجا فضايي است كه مخاطب تعداد بالايي از فروشگاه‌هاي اينستاگرامي را در كنار هم دارد و به كمك ويژگي‌هاي خاص چرخ به راحتي كالاي مورد نظرش را كشف مي‌كند. در ادامه به اين ويژگي‌هاي چرخ پرداخته مي‌شود.

C:UsersG10Desktopمحصول-چرخ.jpg

 

ويژگي‌هاي متمايزكننده‌ي چرخ

تعداد و تنوع  بالاي محصولات

از آن‌جايي كه كشف كردن يكي از اهداف اصلي اين پلتفرم است، تعداد كالاها بايد به قدري باشد كه امكان گشتن و در نهايت كشف بين آن‌ها وجود داشته باشد. چرخ علاوه بر تعداد بالاي محصول اوليه‌اي كه از اينستاگرم استخراج كرد، به طور مرتب در حال به روز‌رساني و افزودن به تعداد و تنوع محصولاتش است. 


جست‌وجوي متني و تصويري

جست‌وجوي متني ابزاري است كه تقريبا در همه‌ي پلتفرم‌ها وجود دارد اما چيزي كه چرخ را متمايز مي كند بررسي كلمه‌‌به‌كلمه‌ي هوش مصنوعي آن است. بدين معني كه كاربر مي تواند مدل، جنس، سبك، رنگ، برند و حتي مكان توليد محصول را جست‌و‌جو كند و نتيجه‌اي دقيق از محصول مورد نظرش داشته باشد. اين ويژگي به خصوص در بستر فروش مد و پوشاك فايده و كارايي بالايي دارد.

علاوه بر آن جست‌وجوي تصويري يا ويژوال سرچ، امكان ديگري است كه وبسايت چرخ به كاربرانش مي‌دهد. در اين مورد، مانند شبكه اجتماعي پينترست، مخاطب عكس لباس مورد نظرش را ارسال مي‌كند و هوش‌مصنوعي چرخ تمامي فروشگاه‌ها با محصول مشابه را به او پيشنهاد مي‌دهد. 


پيشنهاد كالاي مورد پسند هر مخاطب

شخصي‌سازي يكي از جريان‌هاي جذاب اين روزهاي دنياي مد و به طور كلي بازاريابي است.  مخاطبان به دنبال كشف ظاهر و سبك پوشش فردي و خاص خود هستند و دوست دارند در فضاي آشنا و دلخواه خودشان فعاليت كنند.

 چرخ با سيستم پيشنهاد محصول، پاسخگوي اين نياز نيز هست. اين سيستم با تحليل رفتار و جست‌وجوهاي هر كاربر، مواردي متناسب با علاقه‌مندي‌ها و نيازهايش به او پيشنهاد مي‌دهد.


به اشتراك گذاشتن تجربه‌ي كاربران 

 تجربه‌ي خريد سايرين از يك محصول يا فروشگاه روزبه‌روز پراهميت‌تر مي‌شود. چرخ شرايطي را فراهم مي كند كه مخاطبان نظرات خود را با هم به اشتراك بگذارند و در خريدي مطمئن به هم كمك كنند.


در آخر بايد گفت چرخ يك تجربه‌ي كشف لذت‌بخش را براي مخاطب رقم مي‌زند. اين تجربه از همان لحظه‌اي شروع مي‌شود كه مخاطب از وجود محصولات و سبك‌هايي تازه يا حتي كالاهايي كه در پستوي ذهنش درحال خاك خوردن بود، آگاه مي‌شود. با جست‌وجوي اين محصول، موارد متنوعي به چشمش مي‌خورد. در اين نقطه است كه پيشنهادهاي هوشمندانه‌ي چرخ و نظرات ساير كاربران، ديد وي را بازتر مي كند. هرچقدر اين چرخيدن بيشتر شود ايده‌ها و گزينه‌هاي جديدتر و بهتري كشف خواهند شد. نتيجه‌ي اين چرخ زدن و خريد مطمئن، همان تجربه‌ي شيريني است كه چرخ به مخاطب ارائه مي‌دهد.

منابع: 

Ana press

Aryanews

Ilna

Banki


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۶:۱۹ توسط:ممد موضوع: