ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

توليد انواع صندلي تاشو از لوله و پروفيل سبك

توليد انواع صندلي تاشو از لوله و پروفيل سبك

براي توليد صندلي تاشو ميتوان از انواع و اقسام مواد مثل چوب و انواع فلزات استفاده كرد اما بهترين گزينه نمونه اي فرآيند پذير و در عين حال مقاوم است كه وزن كم و قيمت مقرون به صرفه اي هم داشته باشد. با توجه به اين ويژگي ها لوله و پروفيل مبلي  بهترين گزينه است. از نظر ساخت و طراحي اين صندلي ها بسيار متنوع هستند به همين خاطر كاربرد هاي بسيار متفاوتي هم دارند. در واقع اين صندلي ها براي مواقعي طراحي شده اند كه امكان استفاده از صندلي هاي بزرگ وجود نداشته باشد مثل پيك نيك، جلسات، همايش ها و ... استفاده از مواد كاملا بستگي به طراحي محصول دارد اما در اكثر مواقع بدنه ي اصلي صندلي از فولاد ساخته مي شود كه استحكام كافي براي تحمل وزن را داشته و در عين حال سبك باشد و براي ساخت قسمت هاي ديگر چون نشيمن، پشتي و صندلي از مواد نرم تر براي ايجاد راحتي بيشتر استفاده مي شود. گرچه صندلي هاي تاشو بسيار متنوع هستند اما شايد بر اساس طراحي اصلي بتوان آن را به سه دسته ي كلي تقسيم كرد. 1.بدون پشتي و دسته 2.بدون دسته 3. كمپينگ

1.بدون پشتي و دسته:

اين صندلي تنها بخش نشيمن دارد درنتيجه براي استفاده طولاني مدت گزينه ي مناسب و راحتي نيست. در اكثر مواقع ساخت بسيار ساده اي دارد. از لوله يا پروفيل سبك به عنوان بدنه ي اصلي يا به عبارتي پايه و براي نشيمن بسته به طراحي از انواع پارچه و پلاستيك استفاده مي شود. سايز معمول اين لوله ها قطر 2 سانتي متر و ضخامت 0.7 ميلي متر است كه باز هم با توجه به طراحي تا حدي قابل تغيير است. از انواع فرآيند هاي تخصصي لوله و پروفيل براي ساخت اين صندلي ها استفاده مي شود براي مثال گاهي به كمك خمكاري بخش نشيمن و پايه ايجاد مي شود و در برخي موارد با برش و جوشكاري يا حتي به كمك انواع اتصالات. براي زيبا يا ضدزنگ كردن لوله ها ممكن است انواع آبكاري چون گالوانيزاسيون يا آبكاري نيكل-كروم روي آن انجام بشود.

2.بدون دسته:

پيچيدگي ساخت و البته راحتي اين مدل كمي بيشتر از نمونه ي قبلي است اما نوع ساخت و مواد مورد استفاده در ساخت تقريبا مشابه است و يك تفاوت كوچك وجود دارد كه گاهي براي ساخت بخش پشتي و نشيمن اين صندلي از ورق روغني استفاده مي شود. گاهي به همان شكل فلزي مورد استفاده قرار مي گيرد و گاهي براي ايجاد راحتي بيشتر تشكچه هايي به اين ورق ها متصل مي شود. اين نوع صندلي ها نسبتا وزن بيشتري دارند به همين خاطر كاربردشان كمي متفاوت از نمونه ي قبلي است. براي فضاهاي باز مثل بالكن، يا در جلسات و همايش هاي مدارس و ادارات بسيار كاربردي است.

images_1660561531.png

3.كمپينگ

كامل ترين و راحت ترين صندلي تاشو صندلي هاي كمپينگ هستند كه وزن كمي دارد، بخش پشتي، دسته و نشيمن آن ها كامل است به علاوه ي اين كه با توجه به طراحي گاهي فضا هايي در دسته و كنار يا حتي زير صندلي براي قرار گيري بطري، ليوان يا وسايل اضافي تعبه مي شود. براي ساخت بدنه ي اين صندلي نيز از لوله مبلي با قطر 2 سانتي متر و ضخامت 0.7 ميلي متر استفاده مي شود اما پارچه هاي مصرفي در بخش نشيمن و پشتي عموما براي ايجاد راحتي بيشتر و عبور راحت تر هوا مشبك است.

بايد به اين نكته توجه داشت كه كوچك تر شدن سايز لوله شايد به دليل كم شدن وزن باعث كاهش قيمت تمام شده ساخت صندلي بشود اما به دليل آن كه به همان نسبت كاهش مقاومت هم اتفاق مي افتد، كاهش بيش از حد سايز برابر با بي كيفيت شدن محصول توليدي خواهد بود. بزرگ شدن بيش از حد سايز لوله و پروفيل مبلي نيز به شكل ديگري ايجاد مشكل مي كند. با بالا رفتن وزن، هم قيمت نهايي توليد زياد مي شود و هم وزن زياد صندلي حمل و نقل آن را دشوار مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۵:۴۸ توسط:ممد موضوع: