ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

اسرار آمازون، چيزهايي كه درباره آمازون نمي‌دانيد

  • اسم قبلي آمازون «كادابرا» بود، كادابرا نام كوتاه‌شده اصطلاح جادويي آبراكادابرا است. 

  • جف بزوس شركت آمازون را در سال 1995 با فروش كتاب شروع كرد.

  • حدود 6000 سگ در مقر اصلي آمازون در سياتل كار مي‌كنند. حتي پارك مخصوص سگ‌ها هم در آمازون هست.

اسم آمازون از اول آمازون نبود

اولين اسمي كه براي آمازون انتخاب شد، كادابرا بود، كوتاه‌شده عبارت جادويي آبراكادابرا. وكيل جف بزوس به او گفت كه اين عبارت جادويي كمي پوچ و بي‌معني نيست و وقتي كسي اين اسم را مي‌گويد ممكن است آن را با كلمه «كاداور» به معناي جسد اشتباه بگيرد. در نهايت، آنها اسم آمازون را انتخاب كردند كه اسم رودخانه‌اي در آمريكاي جنوبي بود. 

ايده پشت اين اسم اين بود كه مجموعه كتاب‌هاي آنها در آمازون خيلي گسترده است، درست مثل بزرگ‌ترين رودخانه جهان. آنها هنوز نام‌هاي مختلف آمازون را در ذهنشان دارند و حتي به اين نام‌ها دامنه هم خريدند. مثلا اگر عبارت Relentless.com را تايپ كنيد، به سايت آمازون هدايت مي‌شويد. 

C:UsersG10Desktopاسرار آمازون، چيزهايي كه درباره آمازون نمي‌دانيد.jpg

شركت آمازون كارش را با فروش كتاب آغاز كرد.

وقتي جف بزوس براي اولين بار كارش را در سال 1995 شروع كرد، فقط كتاب مي‌فروخت. او در گاراژ خانه‌اش كتاب‌ها را نگه مي‌داشت. وقتي آمازون براي اولين بار كتاب‌فروشي فيزيكي‌اش را در سال 2015 راه‌اندازي كرد، به اصول و روش‌هاي اوليه‌اش پايدار بود. 

آمازون دو سال ماليات دولت فدرال آمريكا را پرداخت نكرد

سود آمازون از سال 2017 تا 2018 دو برابر شد. اما اين شركت به مدت دو سال ماليات فدرال را پرداخت نكرد. اين كار كاملا قانوني انجام شد. دولت آمريكا به شركت‌ها اجازه مي‌دهد تا از معافيت‌ها و مزاياي كاهش ماليات استفاده كنند. طبق سياست، اعتبار مالياتي تحقيق و توسعه، شركت‌ها تشويق مي‌شدند تا سود خودشان را در زمينه توسعه و تحقيق خرج كنند. از سال 2005 تا 2014، آمازون بيش از 600 ميليون كاهش ماليات دريافت كرد تا در ايالت‌هاي خاص انبار بسازد. علاوه‌بر اين، 147 ميليون دلار هم براي ساخت مراكز داده در سراسر كشور دريافت كرد. 

در سال 2018، خدمات وب آمازون 7.3 ميليارد دلار براي آمازون درآمد داشت

احتمالا لوگوي AWB را قبلا ديده باشيد. اين لوگو كمي شبيه به آمازون است، ولي تفاوت‌هايي هم در آن وجود دارد. AWB مخفف عبارت Amazon Web Services است، يك سرويس ابري كه آمازون آن را مديريت مي‌كند. اين سرويس مشكل ميزباني كسب‌وكارها در بستر اينترنت را حل مي‌كند و خدماتي مثل ذخيره داده، نيرو و منابع فناوري اطلاعات را در اختيار آنها مي‌گذارد. 

استارتاپ‌ها با اين خدمات مي‌توانند با هزينه كم كارشان را شروع كنند. آنها منابع موردنيازشان را از AWS مي‌خرند و با رشد شركت نيازهايشان را افزايش مي‌دهند. بسياري از سايت‌ها و اپليكيشن‌هايي كه امروزه از آنها استفاده مي‌كنيم از جمله Lyft، ايربي ان بي، اسپاتيفاي و نت فليكس از سرويس وب آمازون استفاده مي‌كردند. حتي شركت هاي بزرگي مثل تايم و كامكست سرورهاي خودشان را به سرويس ابري AWS منتقل ردند. بخش زيادي از درآمد آمازون از اين سرويس به دست مي‌آيد. در سال 2018، شركت آمازون گزارش كرد كه AWS 3.7 ميليارد درآمد داشته است. اين مقدار در سال 2017 به 4.3 ميليارد رسيد.

چه چيزهايي را نمي‌توانيد در آمازون بخريد

با اينكه وسايل زيادي در آمازون قابل خريداري هستند، چيزهايي هم هستند كه نمي‌توانيد مستقيما از وب‌سايت بخريد. خانه، ماشين، سيگار و حيوان از جمله وسايلي هستند كه نمي‌توانيد از آمازون بخريد.

آمازون 41 برند و شركت وابسته دارد

وقتي از سايت Zappos.com كفش مي‌خريد يا بازيگر موردعلاقه‌تان را در سايت IMDb جست‌وجو مي‌كنيد، از پول موجود در حساب آمازونتان استفاده مي‌كنيد. آمازون صاحب برندهاي ديگري مثل گودريدز، هول فودز، آديبل و Souq.com (يك سايت فروشگاهي براي كشورهاي خاورميانه) هم هست. به طور كل آمازون 41 برند و شركت وابسته دارد.

روش جالب مدير عمليات براي خلاص‌شدن از نااميدي

فصل تعطيلات فصل پراسترسي براي كسب‌وكارها و خريد و فروش است. جف ويلك در اوايل دهه 2000 مدير عمليات آمازون بود. او روش جالبي براي رهايي از اين استرس‌ها داشت. جف كارمندان را تشويق مي‌كرد كه بعد از تمام‌شدن هدفشان به او زنگ بزنند و مثل يك انسان اوليه فرياد بزنند.

آمازون دوست‌دار حيوانات است.

كارمندان آمازون دوست دارند حيوانات خانگي‌شان را كنار خودشان داشته باشند. به همين دليل حدود 6000 سگ در محيط آمازون در سياتل زندگي مي‌كنند. حتي يك پارك مخصوص سگ‌ها و شير آتش نشاني دكوري هم در محيط شركت وجود دارد. 

آمازون محيط خاصي براي استراحت كارمندانش درنظر گرفته است

آمازون فضاي خاصي را براي استراحت كارمندان فراهم كرده است. كارمندان مي‌توانند زماني را از پشت ميزهايشان بلند شوند، با بقيه همفكري كنند و به نتايج نوآورانه‌اي برسند. در سال 2018، شركت محيط Spheres را در شركت آمازون در سياتل راه‌اندازي كرد. 

در اين محيط بيش از 400 گونه درخت از سرتاسر جهان كاشته شده است. گياهان آمازون معمولا متناوب هستند و گلخانه‌اي در نزديك آمازون نگهداري مي‌شوند. جان شوتلر مي‌گويد كه در جاي طبيعت در محيط‌هاي كاري خالي است. شوتلر در جايگاه معاون املاك و امكانات شركت مي‌خواست كه طبيعت را وارد محيط و فرهنگ شركت بكند. 

اميداريم از مطالعه اين حقايق لذت كافي را برده باشيد. Etgram ارايه كننده انواع گيفت كارت اسپانسر اين مقاله است. براي خريد گيفت كارت آمازون و ... مي‌توانيد به وب سايت ما مراجعه كنيد. 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۱:۰۹ توسط:ممد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :