ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

يك وزير لبناني خواستار كمك بين‌المللي براي آزادسازي مزارع شبعا شد

 

يك وزير لبناني خواستار كمك بين‌المللي براي آزادسازي مزارع شبعا شد

وزير كشاورزي لبنان خواستار كمك جامعه جهاني براي آزادسازي «مزارع شبعا» و «تپه‌هاي كفرشوبا» در جنوب لبنان شد.

به گزارش ايسنا، «عباس الحاج حسن» وزير كشاورزي لبنان از جامعه جهاني خواست تا به كشورش براي آزادسازي «مزارع شبعا» و «تپه‌هاي كفرشوبا» واقع در جنوب لبنان كه توسط رژيم صهيونيستي اشغال شده است، كمك كنند.

به گزارش آناتولي، اين اظهارات وزير لبناني در بيانيه مطبوعاتي و در پي سفرش به منطقه مرزي جنوب لبنان با همراهي قاسم هاشم نماينده پارلمان عنوان شده است.

الحاج حسن افزود: مزارع شبعا و تپه‌هاي كفرشوبا حق ما است و ما با تمام امكانات و با تمام توان تا زمان آزادسازي آنها مبارزه خواهيم كرد و از جامعه جهاني مي‌خواهيم در اين راستا به ما كمك كند.

وزير لبناني تأكيد كرد، در جنوب لبنان به تقويت مقاومت مردمي كه در طول مدت اشغال اسرائيل استقامت كردند، نياز است.

وي افزود: مسؤوليت دولت همچنان حمايت از مقاومت مردم مناطق مرزي جنوب به عنوان يك عامل اصلي كشور در برابر وحشيگري‌هاي دشمن اسرائيلي و جاه طلبي‌هاي آن در لبنان است.

هر چند رژيم صهيونيستي در سال ۲۰۰۰ پس از بيش از دو دهه اشغال، تحت فشار مقاومت حزب الله، از جنوب لبنان خارج شد؛ اما مزارع شبعا امروزه تحت اشغال رژيم صهيونيستي قرار دارد و اين رژيم علاوه بر بخش‌هايي از جولان، اين منطقه را از سال ۱۹۶۷ تاكنون اشغال كرده است.

با وجود درخواست‌هاي مكرر لبنان براي باز پس گرفتن حاكميت كل اين منطقه، سازمان ملل متحد تاكنون هيچ پاسخي نداده و از رژيم صهيونيستي درخواستي را براي خروج از اين منطقه مطرح نكرده است.

انتهاي پيام


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۴:۱۶ توسط:ممد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :