ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

نشست مشترك كميسيون امنيت ملي مجلس با اژه اي

نشست مشترك كميسيون امنيت ملي مجلس با اژه ايعكس: آرشيو

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از جلسه مشترك اعضاي اين كميسيون با رييس قوه قضاييه خبر داد.

محمود عباس زاده مشكيني در گفت وگو با ايسنا با اشاره به نشست مشترك كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با رئيس قوه قضائيه گفت: در اين جلسه علاوه بر مطرح شدن مسائل مرتبط با قوه قضائيه و تعاملات اين قوه با مجلس، اعضاي كميسيون انتظارات مجلس از دستگاه قضايي را بيان كردند. از جمله اين مسائل، موضوعات مرتبط با امنيت ملي، حوزه بين الملل و حقوق بشر قوه قضائيه و همچنين مسائل مرتبط با تكريم ارباب رجوع و افزايش رضايتمندي عمومي اي اين قوه بود.

وي ادامه داد: همچنين اعضاي كميسيون پيشنهادات خود را براي توسعه سرمايه گذاري خارجي و كوتاه كردن زمان رسيدگي به دعاوي و دادرسي ها مطرح كردند. علاوه بر اين پيشنهاداتي مطرح شد تا تسهيل كننده امور قوه قضائيه باشد.

عباس زاده همكاري و تعامل بين نمايندگان سه قوه در استان ها را يكي از نكات مهم مورد اشاره رئيس قوه قضائيه عنوان و خاطرنشان كرد: آقاي اژه اي تاكيد داشت كه جلسات مستمري با حضور استاندار به عنوان عالي ترين مقام دولتي در استان ها، يكي از نمايندگان مجلس يا رئيس مجمع نمايندگان و رئيس كل دادگستري استان تشكيل شود تا اين هيات سه نفره اهم مسائل كلان و استراتژيك آن استان را در حوزه تحقق و توسعه عدالت و تحقق اقتصاد مقاومتي، رونق توليد و برداشتن موانع كسب و كار مورد بررسي قرار داده و راهكاريي را براي رفع مشكلات پيش روي آن ارائه كند.

وي ابراز اميدواري كرد كه موضوعات مطرح شده در اين جلسه و همچنين پيشنهادات مطروحه در آن با پيگيري مجلس و رئيس قوه قضائيه محقق شده و زمينه ساز رشد و توسعه و رضايتمندي مردم را فراهم كند.

به كفته عباس زاده، در اين جلسه علاوه بر رييس قوه قضائيه، غريب آبادي معاون امور بين الملل و حقوق بشر قوه قضائيه و دبير ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران نيز حضور داشتند.

انتهاي پيام


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۶:۱۷ توسط:ممد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :