ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

آيين نامه داخلي كميسيون مشترك طرح حمايت از حقوق كاربران مجازي نهايي شد

آيين نامه داخلي كميسيون مشترك طرح حمايت از حقوق كاربران مجازي نهايي شد

اعضاي كميسيون مشترك طرح حمايت از حقوق كاربران در فضاي مجازي كار بررسي آيين نامه داخلي كميسيون را به اتمام رساندند تا كار بررسي محتواي طرح در جلسه بعدي كميسيون آغاز شود.

به گزارش ايسنا، آيين نامه داخلي كميسيون حمايت از حقوق كاربران در فضاي مجازي در ۱۷ ماده نهايي و كار بررسي آن به اتمام رسيد، اين آيين نامه روند طرح پيشنهادات، نحوه حضور اعضا كميسيون، چگونگي پوشش خبري مذاكرات جلسه، نحوه حضور دستگاه ها و نهادهاي مسئول و ذي‌نفع، نحوه راي گيري و اداره جلسات را مشخص مي‌كند.

در پايان بررسي  آيين نامه رضا تقي‌پور انوري رييس كميسيون عنوان كرد: بررسي آيين نامه به اتمام رسيد، در جلسات بعدي كميسيون وارد بررسي طرح خواهيم شد، تاكيد ما بر متن ارجاع شده به كميسيون  مي‌باشد، نسخه هاي مختلف و عناوين مختلف در خصوص اين طرح بيان مي‌شود اما براي اينكه در يك فضاي منطقي بررسي مباحث را ادامه دهيم همه به نسخه ورودي كميسيون متمركز خواهيم بود.

وي همچنين تاكيد كرد: بايد به اين مهم نيز توجه كنيم وقتي افراد با كليات طرح موافق هستند، اين موافقت به اين معني نيست كه با تمام جزئيات آن نيز موافقت مي‌كنند و ممكن است انتقاد و اصلاحي را مورد نظر داشته باشند، اين طرح در جلسات آينده طبق روال مجلس با پيشنهادات اعضا به صورت از پيش ثبت شده بررسي خواهد شد.

در ادامه جلسه نيز محسنيان از مركز پژوهش هاي مجلس به ارائه گزارشي از  از سوابق و كليات طرح پرداخت.

وي ضمن اشاره به اين موضوع كه مديريت فضاي مجازي از دغدغه ها و مطالبات اولويت دار رهبري انقلاب مي‌باشد به سوابق تقنيني اين حوزه در كشور هاي مختلف اشاره كرد.

محسنيان گفت كه در نقاط مختلف جهان حداقل در ۷ شاخص اين حوزه قانون گذاري انجام شده است،اما در كشور ما صرفا در دو شاخص قانون گذاري صورت گرفته است كه براي مثال ايالات متحده از كشور هاي پيش رو در قانون گذاري حوزه فضاي مجازي مي باشد.

محسنيان در ادامه به قانون gdpr (مقررات عمومي حفظ داده هاي فضاي مجازي اتحاديه اروپا)اشاره كرد و در بخش ديگر  گفت رويكرد ما در اين طرح هم حمايت از حقوق كاربران و هم ايجاد ظرفيت هاي داخلي همچون موتور جستجو گر بومي و هم پيام رسان داخلي مي باشد.

وي با اشاره به موتورجستجوگر بومي چيني با عنوان بايدو و پيام رسان داخلي چيني به نام وي‌چت گفت كه مدل اين طرح با تلفيقي از مدل چين، روسيه و اتحاديه اروپا دنبال شده است.

تقي‌پور رييس كميسيون نيز در ادامه اظهارات نماينده مركز پژوهش ها به قانون gdpr اتحاديه اروپا اشاره كرد و گفت: فضاسازي بيرون اصرار بر اين موضوع دارد كه اين اقدام مجلس موضوع جديدي و عجيب است ولي بايد توجه كنيم اروپا در اين موارد از ما سخت‌گيرتر عمل مي‌كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۴:۲۰ توسط:ممد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :