ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

لنت ترمز چند كيلومتر كار مي كند؟

بيشتر قطعات اتومبيل داراي طول عمر استانداردي هستند و پس از مدتي از استفاده (حال اين كه اين استفاده استاندارد و مناسب يا غيراستاندارد باشد) نياز به تعويض پيدا كرده و به منظور جلوگيري از خسارت‌هاي مادري و حتي جاني بايستي مورد اهميت قرار گيرند. در اين ميان سوال مهمي نيز در خصوص ميزان كاركرد منطقي لنت ترمز وجود دارد و با توجه به حياتي بودن سيستم عملكرد اين قطعه، بايد به موقع از تمام شدن لنت ترمز آگاهي پيدا كرده و براي خريد آن اقدام كنيم.

عمر استاندارد لنت ترمز  چقدر است؟

 

پيش از هر چيزي بايد گفت كه در خصوص عمر استاندارد لنت ترمز نمي توان مانند ساير قطعات خودرو برخورد كرد. لنت ترمز مقدار مشخص و دقيقي را  ساير قطعات ندارد و اين كه طول عمر آن چه قدر بوده و تا چه مدت بتوانيد از آن روي خودروي خود استفاده كنيد، به عوامل و دلايل مختلفي، بستگي خواهد داشت. از جمله اين عوامل مي توان به مواردي  شامل جنس لنت ترمز، نحوه رانندگي صاحب خودرو، مكان رانندگي شما (برون شهري و يا درون شهري) و ساير عوامل اشاره كرد.

 

برخي از كارشناسان صنعت خودرو توصيه اين طور پيشنهاد مي كنند كه بايد عمر مفيد لنت ترمز خودرو را معادل 75 هزار كيلومتر در نظر گرفت. و بعد از طي كردن اين مسافت به منظور جلوگيري از حادثه و خسارت ‌هاي آن بهتر است اقدام به تعويض لنت ترمز كنيد را تعويض كنيد.

 

نكته: تمام سيستم ‌هاي هيدروليكي ترمز شامل مخزن روغن هستند، مشروط بر آن ‌كه سيستم، نشتي روغن نداشته باشد اگر سطح روغن ترمز كم شود.، يعني لنت تمام شده است.

 

از كجا بفهميم عمر لنت ترمز تمام شده است؟

 

لنت ترمز يك قطعه ‌ي هميشگي در اتومبيل محسوب نشده و بعد از گذشت مدت زمان معيني بايد با نمونه ‌ي جديدي جايگزين شود. البته زمان تعويض لنت ترمز ثابت نيست و نمي ‌توان آن را از قبل تعيين كرد. در واقع كوتاه بودن يا بلند بودن عمر اين قطعه از خودرو بستگي به چگونگي رانندگي و استفاده از خودرو دارد. اگر دفعات ترمزگيري به ويژه در سرعت ‌هاي بالا, بيش از حد معيني باشد قطعا، عمر لنت هم به همان ميزان كوتاه ‌تر خواهد بود.

 

خريد لنت ترمز

اگر لنت ترمز خودروي شما ضخامت خود را از دست داده است و زمان تعويض لنت ترمز براي شما فرا رسيده است، مي توانيد به فروشگاه اينترنتي لنت لاين مراجعه كرده و با دنبال كردن انواع لنت ترمزها، بهترين لنت ترمز مناسب خودروي خود را انتخاب و خريداري كنيد.

 

عوامل تاثيرگذار در زمان تعويض لنت ترمز

عوامل تاثيرگذار در زمان تعويض لنت ترمز خودرو، به شرح زير هستند و اين عوامل در عمر مفيد آن تاثير مستقيم خواهند داشت:

  1. جنس لنت ترمز

  2. در چه مسيرهايي رانندگي مي‌كنيد؟

  3. چند سرنشين يا بار داريد؟

  4. مسافتي كه طي مي‌كنيد چقدر است؟

  5. لرزش پدال

علائم تمام شدن لنت ترمز و نياز به تعويض آن

از جمله علائم به اتمام رسيدن عمر مفيد لنت ترمز خودرو، مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  1. سائيده شدن لنت ها تا آخر

  2. شنيدن صداي جيغ هنگام ترمز گيري از لنت ها

  3. پدال گيري تا اخرين حد ممكن

  4. پايين آمدن روغن ترمز در مخزن به دليل پر كردن جاي خالي لنت ها

  5. روشن شدن چراغ لنت ترمز در برخي خودروها

  6. كاهش ميزان قدرت ترمز گيري

  7. كشيده شدن اتومبيل به يك طرف زمان ترمزگيري

كلام آخر

 

به طور معمول لنت ترمز‌ هاي نو خودرو كمي به زمان احتياج دارند تا جا بيافتند و عملكرد بهتري داشته باشند. از اين روي معمولا توصيه مي شود كه بلافاصله پس از تعويض لنت ترمز، كمي در رانندگي خود احتياط بيشتري به خرج دهيد. البته اين بستگي به جنس و كيفيت لنت دارد اما به طور كلي بهتر است در پانصد كيلومتر ابتدايي كه با لنت‌هاي نو رانندگي مي‌كنيد، احتياط كنيد. توجه داشته باشيد كه احتمال دارد لنت ‌هاي جديد عملكردي متفاوت با لنت‌ هاي كهنه داشته باشند، با اين حساب سعي كنيد لنت ‌ها را به اصطلاح قلق ‌گيري كنيد تا ببينيد عملكرد آن‌ها با لنت ‌هاي قبلي متفاوت است يا نه.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۹:۴۶ توسط:ممد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :