ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

طرز تهيه عدس پلو با كشمش و خرما (گياهي)

عدس پلو (عدس پلو ايراني) يكي از غذاهاي سنتي و محبوب ايراني است كه علاوه بر طعم خوب، به دليل داشتن عدس از ارزش غذايي بالايي نيز برخوردار است.  اين غذا سرشار از پروتئين گياهي است و روي آن زرشك، كشمش و خرما تفت داده شده، دلچسب و آرامش بخش است!

 

چه چيزي را با عدس پلو سرو كنيم؟ 

عدس پلو  را مي توانيد با يك كاسه سالاد شيرازي سرو كنيد، من هم دوست دارم اين غذا را با يك كاسه ماست ساده مخلوط با نعنا سرو كنم. كشمش و خرما تفت داده شده با اين غذا واقعا معركه مي شود.  (read more)

C:UsersG10Desktopطرز تهيه عدس پلو.jpg

مواد لازم

  • برنج: 5 ليوان

  • عدس: 3 ليوان

  • كشمش: 2 ليوان

  • پياز: 3 عدد

  • خرما: 11عدد

طرز تهيه عدس پلو با كشمش و خرما (گياهي) 

براي تهيه عدس پلو بدون گوشت زمان چنداني نياز نداريد. ابتدا دو ليوان عدس را از چند ساعت قبل خيس كرده تا هنگام پخت سريعتر بپزد. قابلمه اي را روي حرارت قرار دهيد و عدس را به همراه آب در آن بريزيد و اجازه دهيد تا خوب پخته و نرم شود. برنج را نيز از قبل خيس كنيد. (get recipe)

سپس پيازها را ريز خرد كنيد و در ظرفي كه لبه دار باشد، مجزا با مقداري روغن سرخ كنيد. سپس عدس هاي پخته و كشمش پلويي را اضافه كنيد و چند دقيقه تفت دهيد تا رطوبت مواد كشيده شود و طعم خامي مواد گرفته شود.

اكنون قابلمه اي را براي پخت برنج برداشته و روي حرارت ملايم قرار دهيد. آنگاه 5 ليوان آب را به همراه كمي نمك و روغن در آن بريزيد و برنج را به آن اضافه كنيد. پس از اينكه كمي جوشيد و اطراف برنج نرم شد آن را آبكش كنيد. قابلمه را روي گاز بگذاريد و ته ديگ مناسب ذائقه ي خود را كف آن قرار دهيد. معمولا از سيب زميني استفاده ميكنند اما شما طبق ميل خود عمل كنيد. برنج را لايه لايه داخل قابلمه بريزيد و لابه لاي آن مخلوط عدس و كشمش اضافه كنيد. مايه را با برنج خوب هم بزنيد تا به خوبي با هم مخلوط گردند.

   براي آماده كردن خرما ها كافي است هسته خرما ها را درآوريد و روي برنج قرار دهيد. اين كار باعث نرم شدن و كمي هم پخته شدن خرما در نتيجه خوشمزه تر شدن غذا ميشود. نصف ليوان آب جوش و چند قاشق روغن را با هم مخلوط كنيد و روي برنج بريزيد. در قابلمه را ببنديد و با حرارت ملايم بگذاريد برنج دم بكشد. آخرين كاري كه بايد انجام دهيد آب كردن مقداري كره يا روغن حيواني به روش بن ماري است، برنج را در ديس بكشيد و روغن را روي آن بريزيد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۷:۱۲ توسط:ممد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :