ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

طرز تهيه خورشت آلو اسفناج با گوشت خورشتي

خورشت آلو اسفناج از ان دست غذاهاي محبوب ايراني‌هاست كه درست كردن آن كار سختي نيست. فقط كافيست در طرز تهيه خورشت آلو اسفناج به تمامي نكته‌ها دقت داشته باشيد. همچنين بايد مقدار مواد را هم بدانيد. چون كم و زياد كردن مواد مي‌تواند طعم غذا را تغيير دهيد. در ادامه به طرز تهيه آلو اسفناج مرحله به مرحله مي‌پردازيم. 

C:UsersG10Desktopطرز تهيه الو اسفناج.jpg

مواد لازم

  • 500 گرم گوشت خورشتي گوسفندي

  • 1 كيلوگرم اسفناج

  • 500 گرم تره

  • 250 گرم آلو

  • روغن به ميزان لازم

  • 3 قاشق سوپخوري پياز سرخ كرده

  • آبغوره يا آبليمو به مقدار كم

  • نمك و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهيه خورشت آلو اسفناج با گوشت خورشتي

گوشت را به صورت خورشتي خرد كرده و مي‌شوييم و با سه تا چهار قاشق پياز سرخ كرده و دو يا سه ليوان آب در ظرفي ريخته و مي‌گذاريم با حرارت ملايم بپزد. بعد تره را جداگانه ريز خرد مي‌كنيم و اسفناج را بعد از تميز كردن كمي درشت‌تر خرد مي‌كنيم. (best recipe)

حالا تره و اسفناج را با مقدار كمي روغن تفت مي‌دهيم به حدي كه آب سبزي كشيده شود. سپس آلو را شسته و به همراه سبزي سرخ شده و با كمي نمك و فلفل داخل گوشت مي‌ريزيم و مي‌گذاريم خورشت چند جوش كه زد و به روغن افتاد آن را در ظرف مي‌كشيم.

اين خورشت را بدون آلو نيز مي‌توان درست كرد؛ در اينصورت مقداري آبغوره يا آبليمو آن كمي بيشتر مي‌شود و به جاي آبغوره يا آبليمو مي‌توانيد از گرد غوره نيز استفاده كنيد. ممكن است بخواهيد خورشت اسفناج را بدون تره تهيه كنيد كه در اين صورت مقدار اسفناج مورد نياز 2 كيلوگرم خواهد شد. (aloo esfenaj)

فوت و فن تهيه خورشت آلو اسفناج

اگر گوشت قرمز را دوست نداريد يا مشكل فشار خون داريد. مي توانيد از گوشت سفيد مثل مرغ و يا بوقلمون استفاده كنيد. فقط كافي است به جاي گوشت گوسفند از ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم گوشت مرغ يا بوقلمون استفاده كنيد و ساير مراحل كه در بالا گفته شد را دنبال كنيد. در مناطق شمالي كشور به خصوص گيلان در تهيه خورش آلو اسفناج از رب انار و گردو سابيده شده استفاده مي‌كنند.

 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۰:۱۹ توسط:ممد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :