ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

طرز تهيه چيز كيك لوتوس (يخچالي)

كمتر كسي را ميتوان پيدا كرد كه عاشق چيز كيك نباشد. همه ما وقتي به يك كافه مي‌رويم اولين چيزي كه به ذهن‌مان مي‌رسد اين است كه چاي يا قهوه خود را با يك چيز شيرين ميل كنيم. بدون شك چيز كيك‌ها به عنوان اولين انتخاب‌ها در ذهن مرور خواهند شد. در اين ميان چيز كيك‌هاي يخچالي طعم و مزه دلنشين‌تري دارند. در ادامه مي‌خواهيم شما را با طرز تهيه چيز كيك لوتوسآشنا كنيم. كه هم مواد اوليه آن ساده به دست مي‌رسد و هم از نظر مزه يك سر و گردن از انواع چيز كيك يخچالي بالاتر است! با ما همراه باشيد. 

C:UsersG10Desktopطرز تهيه چيز كيك لوتوس.jpg



مواد لازم 

  • يك بسته بيسكوئيت لوتوس ساده

  • يك چهارم فنجان كره ذوب شده 

  • يك فنجان خامه غليظ 

  • 2 فنجان پنير خامه اي

  • 1 قاشق چايخوري عصاره عصاره وانيل 

  • 3/2 پيمانه پودر قند 

  • 4 قاشق غذاخوري كرم لوتوس

  • 3 قاشق غذاخوري كرم لوتوس ذوب شده 

  • 2 قاشق غذاخوري خرده بيسكوئيت لوتوس

  • توت فرنگي  و بلوبري

 

طرز تهيه چيز كيك لوتوس

پوسته اين چيزكيك با بيسكوئيت لوتوس درست مي شود. ابتدا بايد بيسكوئيت‌ها را تا زماني كه نرم شوند خرد كنيد. سريع‌ترين و بهترين روشي كه مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد اين است كه بيسكوئيت‌ها درون مخلوط كن يا غذاساز بريزيد. 

حالا در ادامه بيسكوئيت‌هايي كه به خوبي خرد شده بودند را درون يك كاسه ريخته و با كره ذوب شده به خوبي مخلوط كنيد. حالا موادي كه درون كاسه قرار دارد را درون يك قالب كمربندي (اگر نداريد يك قالب گرد) بريزيد و به پشت قاشق غذاخوري خوب آن را صاف كنيد و اجازه دهيد به مدت 1 ساعت درون يخچال بماند تا خوب خودش را بگيريد. 

در اين مرحله پنير خامه اي را از ظرف خودش خارج كرده و به كمك همزن برقي به خوبي بزنيد تا كاملا نرم و لطيف شود. البته توجه داشته باشيد كه پنير را حدود 1ساعت قبل از همزن زدن در دماي محيط قرار دهيد تا به سرعت به فرم مدنظر برسد. اين كار باعث مي‌شود فيلينگ چيز كيك بافت خامه اي پيدا كند. 

در اين مرحله پودر قند، كرم لوتوس و عصاره وانيل (اگر نداريد يك چهارم قاشق چايخوري پودر وانيل) را با هم مخلوط كنيد. در يك كاسه مجزاي خامه غليظ را با همزن خوب بزنيد تا كاملا فرم بگيرد و از كاسه نريزد، سپس پنير همزده شده را اضافه كنيد و مجددا هم بزنيد تا يكدست شوند. 

حالا مخلوطي كه در بالا درست كرديد را درون قالبي كه قبلا خرده‌هاي بيسكوئيت را درونش ريخته بوديد، بريزيد و به مدت 30 دقيقه آن را درون يخچال قرار دهيد. و در نهايت كرم لوتوس ذوب شده را روي چيز كيك بريزيد و دوباره قالب را حداقل به مدت 4 ساعت درون يخچال قرار دهيد. چيز كيك شما آماده است و مي‌توانيد با توت فرنگي، بيسكوئيت خرد شده و يا بلوبري آن را تزئين كنيد. 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۳:۵۳ توسط:ممد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :