ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

بهترين روش كاشت مو

بهترين روش كاشت مو اگر شما در دسته افرادي هستيد كه دچار طاسي و كم پشتي مو شده‌ايد ميتوانيد با مراجعه به پزشك متخصص مو و همچنين مشورت با مشاوران كلينيك‌هاي كاشت مو ، از اين روش استفاده كنيد.

دلايل زيادي براي ريزش مو وجود دارد از جمله عوامل ژنتيكي و موروثي . اين موارد از اصلي‌ترين دلايل ريزش مو به حساب مي‌آيد. از ديگر دلايل ريزش مو در  افراد ميتوان به استفاده مداوم از لوازم گرمايي، اتوي مو، عوامل هورموني، انتخاب نادرست شامپوي مو و استفاده مداوم از رنگ‌هاي شيميايي اشاره كرد.

عمل كاشت مو روش‌هاي زيادي دارد كه پزشك بعد از انجام معاينات با توجه به سن و وضعيت بدن شما تصميم ميگيرد كه از چه روشي براي شما استفاده كند. حال اگر شما تصميم گرفته‌ايد كه كاشت مو را انجام دهيد و دنبال اطلاعات در مورد آن هستيد بهتر است با ما در اين مقاله همراه باشيد.

كاشت مو چيست؟

كاشت مو يكي از پرطرفدارترين و موثرترين عمل‌ها به حساب مي‌آيد. در اين روش فوليكول‌هاي پرتراكم سر را جدا مي‌كنند و در بخش فوليكول‌هاي كم تراكم قرار مي‌دهند. يعني به طور عاميانه، كاشت مو يك عمل جراحي است كه در اين عمل، موها را به نقاط طاس، نازك يا كم موي پوست سر منتقل مي‌كند.

در اين روش فوليكول‌هاي آسيب ديده ترميم مي‌شوند. بر اساس پژوهش‌هاي انجام شده از هر پياز مو يك الي چهار تار مو رشد مي‌كند كه در روش كاشت مو به دليل استفاده از روش‌هاي جديد از تغيير و يا دستكاري ريشه مو را انتقال مي‌دهند.

در يك جلسه از كاشت مو كه معمولا يك روز طول مي‌كشد، 1500 تا 3000 گرافت مو را بهم پيوند ميز‌نند. اين عمل به صورت سرپايي انجام مي‌شود. البته مانند هر عمل زيبايي براي نتيجه بهتر بايد كارهايي قبل و بعد از عمل انجام دهيد.

در زمان شروع عمل به كف سر شما بي حسي زده مي‌شود. به همين دليل درحين عمل افراد هيچ دردي را حس نمي‌كنند. اما ممكن است بد از گذشت زماني از عمل، مقدار كمي از درد را حس كنند كه امري طبيعي است. مقدار درد طوري نيست كه نتوانيد كارهاي روزانه خود را انجام ندهيد. بلكه نياز به كمي استراحت داريد و به راحتي ميتوانيد كارهاي روزانه خود را انجام دهيد. در نهايت بعد از گذشت 3 تا 5 روز مي‌توانيد نتيجه كار را ببينيد. با توجه به مهارتي كه پزشك شما دارد كاشت مو تا 98 درصد ميتواند با موفقيت به نتيجه برسد.

كاشت مو و بهترين روش كاشت مو

انواع روش‌ كاشت مو

كاشت مو روش‌هاي زيادي دارد كه ميتوانيد يكي از اين روش‌ها را با مشورت پزشك خود انتخاب كنيد.

  • كاشت مو به روش FUT يا FUSS

اين روش يكي از قديمي ترين روش‌هاي كاشت مو به حساب مي‌آيد. به همين دليل زمان استفاده از اين روش بيمار را بيهوش مي‌كردند و با استفاده از روش جراحي فلپي از بانك مو را براي استفاده از اين روش برمي‌دارند. اين روش عوارض زيادي را با خود همراه داشت. عوارضي چون دردهاي بعد از عمل، باقي ماندن جاي بخيه، احتمال نگرفتن كاشت‌هاي انجام شده و در نهايت بيهوشي. بعد از گذشت مدتي روش‌هاي جديدي پديد آمد به همن دليل استفاده از اين روش كاهش يافت. از مزاياي اين روش ميتوان به شانس برداشتن گرافت مو از بان مو بسيار زياد است.

براي انجام عمل كاشت مو به روش FUT ، جراح شما مراحل زير را دنبال مي كند:

  1. جراح با استفاده از چاقوي جراحي، تكه‌اي از پوست سر شما را برمي‌دارد. اين قسمت معمولاً از پشت سر شما برداشته مي‌شود. اندازه نوار معمولاً حدود 6 تا 10 اينچ طول دارد. اما مي‌تواند از گوش به گوش ديگر كشيده شود.
  2. ناحيه‌اي كه پوست سر برداشته شده را با بخيه مي‌بندند.
  3. جراح شما و دستيارانش نوار پوست سر را با چاقوي جراحي به قطعات كوچكتر جدا مي‌كنند. آنها ممكن است قطعه را به 2000 قطعه كوچكتر تقسيم كنند كه گرافت ناميده مي شود. برخي از اين گرافت‌ها ممكن است هر كدام فقط يك تار مو داشته باشند.
  4. جراح با استفاده از يك سوزن يا تيغ، سوراخ‌هاي كوچكي در پوست سر شما ايجاد مي‌كند كه در آن مو كاشته مي‌شود.
  5. جراح موهاي قسمت برداشته شده از پوست سر را وارد سوراخ‌هاي ايجاد شده سر مي‌كند. كه اين مرحله در عمل كاشت مو پيوند ناميده مي‌شود.
  6. سپس محل‌ جراحي را با بانداژ يا گاز مي‌پوشانند.

تعداد خاصي از پيوندهايي كه دريافت مي‌كنيد به موارد زير بستگي دارد:

  • نوع موي شما
  • اندازه محل پيوند
  • كيفيت (از جمله ضخامت) مو
  • رنگ مو

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۹:۴۷ توسط:ممد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :