ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

لوازم ضروري نوزاد چيست؟

به گزارش بازرگاني خبرگزاري مهر، وسايل مورد نياز نوزاد چيست؟ به عنوان يك مادر، احتمال اولين سوالي كه قبل از زايمان خواهيد پرسيد، همين سوال است؛ زماني كه نوزاد پا به اين دنيا مي‌گذارد و شما نيز او را از بيمارستان به خانه‌اش مي‌آوريد، طبيعي است كه به وسايل و لوازم خاصي براي مراقبت از نوزاد، احتياج خواهيد داشت. از لوازم بهداشتي گرفته تا پتو و تشك، از وسايل مربوط به تغذيه گرفته، تا لباس زير و رو و تابستاني و زمستاني؛ همه و همه جزو وسايل ضروري نوزاد، قرار خواهند گرفت.

وسايل نوزاد، براي مراقبت و بزرگ كردن او ضروري هستند. خريد سيسوني نوزاد، شيرين و لذت‌بخش، اما خريد سيسموني مي‌تواند گاهاً چالش برانگيز و گيج‌كننده نيز باشد، زيرا بسياري از مادران، لوازم مورد نياز نوزاد را به خوبي نمي‌شناسند. از همين روي، ما بر آن شديم تا در اين مقاله، ليست وسايل مورد نياز نوزاد را تهيه كنيم و در اختيار شما قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

لوازم ضروري نوزاد چيست؟

اگر به يك فروشگاه سيسموني فروشي سر بزنيد، خواهيد ديد كه وسايل مورد نياز براي نوزاد، بسيار است و هر طرف را كه نگاه كنيد، لوازمي تازه و جالب توجه پيدا خواهيد كرد. اما بايد توجه داشته باشيد كه اين لوازم، همگي در زمره لوازم «ضروري» قرار نمي‌گيرند و شايد در بدو تولد، خريدشان اصلاً منطقي نباشد و به طبع، خريد همه آن‌ها، صرفه اقتصادي هم نخواهد داشت و تنها ضرر خواهد بود!

اما با دانستن وسايل لازم براي نوزاد و فهرست كردن لوازم ضروري، هم مي‌توانيد نياز نوزاد را از هر لحاظ رفع كنيد، هم اينكه مي‌توانيد در هزينه‌هاي صرفه جويي نمائيد. از نظر ما، تمام وسايل لازم براي نوزاد پسر و دختر را مي‌توان در ۵ دسته، جاي داد:

لباس نوزاد

كالاي خواب نوزاد

وسايل حمام نوزاد

اقلام مراقبتي نوزاد

لوازم تغذيه نوزاد

اول: خريد لباس نوزادي

بدون شك فهرست وسايل لازم نوزاد را بايد با لباس كه مهم‌ترين بخش است، آغاز نمود. لباس، از جمله وسايل اوليه نوزاد است و در خريد آن، بايد بسيار دقت به خرج داد. لباس هميشه از وسايل مورد نياز كودك است و بهتر است كه به نسبت باقي بخش‌ها، اين بخش را كمي پر و پيمان‌تر خريد كنيد!

همانطور كه گفتيم، لباس از لوازم اوليه نوزاد است؛ ولي خب توصيه مي‌كنيم كه در بدو تولد و ماه‌هاي اوليه، به سراغ لباس‌هاي شيك و فانتزي و گران‌قيمت نرويد، زيرا كه اصلاً به كارتان نخواهد آمد و تنها يكي دو دست لباس براي ميهماني، كافي خواهد بود. تنها چيزي كه شايد خريد آن به تعداد زياد منطقي باشد، لباس زير نوزاد و لباس سرهمي است، چون كه بسيار پركاربرد است.

به علاوه اين را به ياد داشته باشيد كه سرعت رشد نوزاد در چند ماه اول، بسيار زياد است و احتمالاً نياز داشته باشيد كه هر ماه برايش لباس بخريد! براي خريد لباس نوزادي در بدو تولد، تنها اين موارد كافي خواهند بود:

يك ست بيمارستاني

۳ دست لباس زيردكمه

۳ دست لباس سرهمي

كلاه و دستكش و جوراب

خريد لباس نوزادي را مي‌توانيد از  در وبسايت كارينو كيدز انجام دهيد.

خريد لباس نوزادي

دوم: كالاي خواب نوزادي

از ديگر وسايل ضروري براي نوزاد، مي‌توان به كالاي خواب او اشاره كرد. بايد بدانيد كه نوزاد تا سه ماه بعد از تولد، اكثر مواقع را خواب است و اين خواب، تأثير مهم و حياتي در رشد او دارد، پس بدون شك، در ليست لوازم مورد نياز نوزاد، بايد به كالاي خواب، توجه ويژه نشان داد.

معمولاً خريد تخت و گهواره و كرير نوزاد نيز در اين بخش قرار مي‌گيرند و جزو لوازم مورد نياز سيسموني هستند، اما خب خريد اين سه، تنها به بودجه و سليقه والدين بستگي دارد و چندان ضروري نخواهد بود.

از جمله وسايل خواب نوزاد عبارتند از:

۲ دست پتو، تشك و بالشت

سرويس خواب، در صورت لزوم

حداقل ۳ دست ملحفه

قنداق چسبي يا فرنگي

سوم: وسايل حمام نوزاد

بخش بعدي معرفي وسايل مورد نياز براي نوزاد تازه متولد شده، به وسايل مخصوص حمام كردن نوزاد، اختصاص دارد؛ بدن نوزاد، بسيار لطيف و حساس است و توجه به پوست نوزاد نيز از همين جهت، بسيار اهميت دارد. به علاوه، توجه به بند ناف نوزاد را نيز در اين مدت براي حمام كردن، نبايد از قلم انداخت. هرچند كه لوازم حمام از وسايل موردنياز نوزاد است، اما توصيه ما بر آن است كه بودجه زيادي را براي اين بخش، خرج نكنيد.

از جمله ملزومات نوزاد براي حمام عبارتند از

ليف مخصوص نوزاد، يا اسفنج حمام

شامپوي سر و شامپوي بدن

لوسيون نرم و مرطوب‌كننده

حوله دستي و حوله تنپوش

وان حمام مخصوص نوزاد

چهارم: اقلام مراقبتي نوزاد

پرداختن به اين موضوع كه براي نوزاد چه وسايلي لازم است، هنوز تمام نشده؛ اكنون در اين بخش، نوبت آن است كه به لوازم بهداشتي و مراقبتي نوزاد بپردازيم. لازم است در همين ابتدا، اين موضوع را يادآوري كنيم هرچند كه اين لوازم، از وسايل مورد نياز كودك تازه متولد شده به حساب مي‌آيند، اما هيچ نيازي به خريد افراطي در اين مورد وجود ندارد. لوازم مراقبتي و نظافت شخصي كودك، تنها چند قلم محدود است و به بودجه چنداني نياز ندارد. در صورت لزوم، مي‌توانيد بعد از سه ماهگي با توجه به نياز خود، ساير اقلام را نيز خريداري كنيد.

از لوازم مراقبتي نوزاد براي نوزاد عبارتند از:

ناخن گير مخصوص نوزاد

پوآر بيني يا فين گير

دماسنج ديجيتالي

قطره‌چكان مخصوص نوزاد

پنجم: لوازم تغذيه نوزاد

از جمله وسايل لازم براي نوزاد پسر و دختر كه اتفاقاً خيلي هم اهميت دارد، لوازم مخصوص تغذيه است. اصلاً شايد لازم بود كه اين بخش را، در بالاي فهرست وسايل مورد نياز نوزاد تازه متولد شده قرار مي‌داديم! تغذيه نوزاد، بدون شك مهم‌ترين بخش در رشد و نموي اوست و مادران لازم است كه در اين مورد، حساسيت كافي به خرج دهند؛ هرچند اگر نوزاد از سينه مادر تغذيه مي‌كند، وسيله‌هاي نوزاد در اين بخش نيز كاهش پيدا مي‌كند.

وسايل مورد نياز براي تغذيه نوزاد

شيشه شير با كيفيت

فلاسك آب گرم و ظرف مخصوص شير خشك

پارچه مخصوص آروغ‌گير و پيشبند

ملزومات شستشو شيشه شير

دستگاه شيردوش

پد سينه براي شيردهي

پمادهاي مخصوص زخم نوك سينه

يك بخش اضافي...

فهرست وسايل مورد نياز براي نوزاد پسر و دختر، به همينجا ختم نمي‌شود و مي‌تواند بسيار طولاني‌تر باشد؛ اما همانطور كه در ابتداي مقاله نيز ذكر كرديم، شايد خريد خيلي از وسايل ضروري نباشد و نتوان خيلي از اقلام را در فهرست وسايل واجب نوزاد گنجاند!

اما خب اگر باز هم دوست داريد بدانيد كه ديگر چه وسايلي را مي‌توان به عنوان وسايل مورد نياز بچه خريداري كرد، بد نيست كه نگاهي به فهرست زير، داشته باشيد:

دستمال مرطوب براي تعويض

زيرانداز تعويض

كرم سوختگي پاي نوزاد

كيسه آب گرم نوزاد

وسايل قنداق نوزاد

سرويس خواب مسافرتي

ساك مخصوص لوازم نوزاد و...

لوازم نوزاد را از كجا بخريم؟

براي خريد لوازم ضروري براي نوزاد و به خصوص خريد لباس نوزاد، ما فروشگاه اينترنتي «كارينو كيدز» (carinokids.com) را به شما معرفي مي‌كنيم؛ اين سايت، مرجعي مطمئن براي خريد لوازم سيسموني نوزاد است و با داشتن نماد اعتماد الكترونيكي، بدون شك به هنگام خريد، مي‌توانيد اطمينان كامل داشته باشد. در سايت كارينو كيدز، مي‌توانيد كامل‌ترين ست وسايل نوزاد را پيدا كنيد و هر چيزي كه نياز داريد، با بالاترين كيفيت و كمترين قيمت، تهيه نمائيد.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۹:۳۴ توسط:ممد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :