ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

جدول راهنماي سايز كفش نوزاد + راهنماي كامل

https://www.daraje.com/wp-content/uploads/2022/07/images_1657361796.jpg

 

از جمله مهم‌ترين بخش‌هاي خريد سيسموني نوزاد، خريد كفش و پاپوش براي اوست. شايد اصلا بتوان گفت كه زيباترينش نيز همين قسمت است؛ تصور كنيد، آن كفش‌هاي كوچك و فسقلي، چقدر مي‌توانند بامزه و دلبر باشند!

در خريد كفش نوزاد، درست است كه بايد به زيبايي و ست بودن رنگ آن با ديگر لباس‌هاي نوزاد توجه كرد، اما اين تمام ماجرا نيست. نكات خيلي بيشتري هستند كه بايد حواستان به آن‌ها نيز باشد.

سلامت پاي نوزاد و كودك، از هر چيز ديگري مهم‌تر است و به خصوص اگر فرزند شما تازه شروع به راه رفتن كرده باشد، اين موضوع اهميتي دوچندان پيدا مي‌كند.

به همين دليل، لازم است كه قبل از خريد، تمام نكات لازم را بدانيد و سپس با توجه به آن‌ها، بهترين كفش را براي فرزند دلبند خود، انتخاب كنيد. در اين مطلب كوتاه، ما قصد داريم تا توضيح مختصري از اين نكات، به شما ارائه دهيد. با ما همراه باشيد.

قدم اول: پاي نوزاد را به درستي اندازه بگيريد

اولين قدمي كه بايد براي خريد كفش و يا پاپوش نوزاد به آن توجه داشته باشيد، اندازه‌گيري صحيح سايز پاي نوزاد است.

توجه كنيد كه در ماه‌هاي ابتدايي زندگي، سرعت رشد نوزاد بسيار بالاست و شايد اصلا نياز داشته باشيد كه هر يك تا دو ماه يكبار، كفش يا پاپوش نوزاد خود را تغيير دهيد.

گفته مي‌شود كه در سنين ۴ تا ۵ سالگي، پاي نوزاد شما هر سه ماه يكبار، به اندازه نصف اندازه فعلي‌اش رشد مي‌كند.

به همين دلايلي كه گفته شد، اندازه‌گيري صحيح پاي نوزاد، بسيار اهميت دارد. اندازه گرفتن پاي نوزاد، بسيار ساده است. براي اين كار، تنها كافي است كه پاي نوزاد دلبند خود را روي يك صفحه كاغذ قرار دهيد.

كاغذ را روي يك سطح مستحكم بگذاريد، پاي نوزاد را نيز روي آن قرار دهيد و به كمك قلم، محله قرارگيري انگشت شست پا و پاشنه پا را علامت بزنيد. سپس به كمك خط كش، فاصله بين اين دو نقطه را اندازه بگيريد.

در نهايت، بايد اندازه پاي نوزاد را با جدول سايز كفش نوزاد تطابق دهيد و كفش يا پاپوش مناسبي برايش انتخاب كنيد.

https://www.daraje.com/wp-content/uploads/2022/07/images_1657362914.jpg

قدم دوم: انتخاب سايز كفش مناسب

حال كه اندازه پاي نوزاد خود را مي‌دانيد، بايد كفش مناسبي را مطابق با همين سايز، برايش انتخاب كنيد. كفش و پاپوش نوزاد، درست مثل سايز كفش بزرگسالان است و از سيستم سايزبندي مشابهي پيروي مي‌كند. گفتني است كه بيشتر از ۹۰ درصد كفش‌هاي موجود در ايران، از سيستم سايزبندي اروپايي پيروي مي‌كنند.

سايز پاي نوزاد خود را براي خريد كفش يا پاپوش نوزادي، مي‌توانيد در جدول زير پيدا كنيد:

https://www.daraje.com/wp-content/uploads/2022/07/images_1657361947.jpg

سن نوزاد

اندازه پا

(سانتي‌متر)

سايز كفش

(سيستم اروپايي)

۱ تا ۳ ماهه

۸.۹

۱۶

۳ تا ۶ ماهه

۹.۵

۱۷

۶ تا ۹ ماهه

۱۰.۵

۱۸

۱۰ – ۱۲ ماهه

۱۱.۴

۱۹

۱۵ – ۱۸ ماهه

۱۲.۱

۲۰

۱.۵ تا ۲ ساله

۱۳

۲۱

۲ تا ۲.۵ ساله

۱۴

۲۲

۲.۵ تا ۳ ساله

۱۴.۶

۲۳

۳ تا ۴ ساله

۱۵.۶

۲۴

۴ تا ۴.۵ ساله

۱۶.۵

۲۵

۵ ساله

۱۷.۱

۲۶

۵ تا ۵.۵ ساله

۱۸.۱

۲۷

۵.۵ تا ۶ ساله

۱۹.۱

۲۸

۷ ساله

۱۹.۷

۲۹

۸ ساله

۲۰.۶

۳۰

۹ ساله

۲۱

۳۱

۱۰ ساله

۲۱.۳

۳۲

 

قدم سوم: انتخاب زيره كفش مناسب

هر چند كه خريد پاپوش نوزاد بسيار آسان است و اصلا دردسري ندارد؛ اما در عوض آن، خريد كفش براي كودك ممكن است بسيار چالش برانگيز باشد. زيرا كه بايد به نكات بسياري توجه داشت. اكنون كه سايز مناسب نوزاد خود را مي‌دانيد، بايد به سراغ ساير نكات براي خريد كفش نوزادي برويم.

از جمله اوليه‌ترين نكات خريد كفش نوزاد، آن است كه به جنس زيره كفش نوزاد توجه داشته باشيد. بسته به سن نوزاد شما، اين موضوع مهم‌تر هم مي‌شود. بعد از اينكه نوزاد شما شروع به راه رفتن كرد، جنس زيره كفش بسيار مهم‌تر نيز مي‌شود؛ زيرا كه با سلامت پاي نوزاد، ارتباط مستقيم دارد.

به همين دليل، ما توصيه مي‌كنيم كه به هنگام خريد كفش مناسب نوزاد، به سراغ آن دسته از زيره‌هايي برويد كه به اندازه كافي، نرم و انعطاف‌پذير باشند. زيره كفش خوب، آن است كه نه بيش از حد نرم باشد، نه بيش از اندازه سفت. با كمي لمس كردن و تا كردن كفي كفش در دست خود، مي‌توانيد به راحتي زيره مناسب را تشخيص دهيد. به علاوه، به اين هم توجه داشته باشيد كه وزن كفش (كه قسمت بيشترش را كفي تشكيل مي‌دهد) بيش از اندازه سنگين نباشد. در غير اين صورت، كودك شما را در مدت اندكي، خسته خواهد كرد.

و در آخر، اين را هم به ياد داشته باشيد كه بهترين زيره براي كفش نوزاد، آن است كه عاجدار باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۱:۰۰ توسط:ممد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :