ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

بيوگرافي دنيل اك بنيانگذار اسپتيفاي

اسپاتيفاي يك شبكه پخش موسيقي و فايل‌هاي راديويي است كه سال 2009 در استكهلم شروع به كار كرده است. مديرعامل و بنيان‌گذار اين پلت‌فرم، دنيل اك است كه بيش از 3000 نفر كارمند دارند. در اين مقاله مي‌خواهيم راجع به بيوگرافي دنيل اك، بنيان‌گذار اسپاتيفاي صحبت كنيم و با اين پلت‌فرم كمي بيشتر آشنا شويم.

بيوگرافي دنيل اك بنيانگذار اسپتيفاي

اسپاتيفاي چيست؟

اسپاتيفاي كارش را از استكهلم سوئد شروع كرد و تا به امروز بيش از 26 ميليون‌ دلار درآمد دارد. اين سايت يك سرويس پخش موسيقي است و در حال حاضر 65 منطقه جهان مي‌توانند از خدمات اين سايت استفاده كنند. آهنگ‌هايي كه در اسپاتيفاي پخش مي‌شوند، همگي حق كپي رايت دارند و با اجازه ناشر منتشر شده‌اند. 

اين پلتفرم ويژگي‌هاي اصلي‌اش را در ازاي پخش تبليغات به طور رايگان در اختيار مردم قرار مي‌دهد. كاربراني كه مي‌خواهند از امكانات بيشتر اسپاتيفاي استفاده كنند بايد اكانت‌شان را به حالت پريميوم تغيير دهند. كاربران پريميوم مي‌توانند آهنگ‌ها را دانلود كرده و بدون تبليغات به آنها گوش دهند. در اسپاتيفاي نه تنها كاربران مهم هستند، بلكه آثار موسيقي بدون اجازه صاحب اثر منتشر نمي‌شود و با هر بار پخش موسيقي، هنرمند دست‌مزدش را دريافت مي‌كند. 

 

از آنجايي كه دنيل اك سيستم صادقانه و متعهدانه‌اي را در اسپاتيفاي راه‌اندازي كرده است، ترانه‌سرايان و افراد زيادي هم به او اعتماد دارند. خيلي از مردم معتقدند كه اسپاتيفاي شبيه به نتفليكس است. در حالي كه دنيل اك همچين چيز را رد مي‌كند. رشد كسب‌وكار هنرمند براي اسپاتيفاي و تيم دنيل اك مهم است. همين مسئله باعث متفاوت بودن اين دو سرويس مي‌شود. 

 

دنيل اك كيست؟

دنيل اك بنيان‌گذار اسپاتيفاي در سال 1983 در خانواده فقيري به دنيا آمد. از آنجايي كه پدربزرگ و مادربزرگ دنل هنرمند بودند، او هم از همان كودكي با فضاي موسيقي آشنا بود. دنيل از 14 سالگي شروع به كار كرد و با مهارت برنامه‌نويسي وب توانست 50 هزار دلار در ماه به دست بياورد. تلاش‌هاي او منجر به تاسيس يك شركت با 25 تا 30 نفر كارمند شد. 

دو سال بعد دنيل انقدر در كارش پيشرفت كرده بود كه براي شركت گوگل رزومه فرستاد. دنيل 16 سالش بود و مي‌خواست در شركت گوگل مشغول به كار شود. ولي چون مدرك دانشگاهي نداشت، قبول نشد. دنيل اك قبل از اينكه استارتاپ اسپاتيفاي را همراه با مارتين لورنتزون تاسيس كند، ايده‌هاي تاسيس همچين شبكه‌اي را در سايت كوئرا مطرح كرده بود. 

جالب اينجا است كه وقتي دنيل اك تصميم به تاسيس اسپاتيفاي مي‌گيرد، قانون كپي رايت در سوئد تصويب نشده بود و دولت سوئد دانلود محتوا براي مصرف شخصي را قانوني اعلام كرده بود. در نتيجه اين قانون خيلي از هنرمندان سوئدي از جمله دوستان نوازنده دنيل اك نمي‌توانستند از پس هزينه‌هاي روزمره‌شان بربيايند. همين مسئله باعث مي‌شود كه دنيل براي تاسيس اسپاتيفاي انگيزه بيشتري بگيرد. 

 

شخصيت دنيل اك

در حال حاضر، با اينكه دنيل و  سرويسي كه ارائه كرده است به نفع هنرمندان و كاربران ساخته شده است، اما خودش به طور حرفه‌اي ساز نمي‌زند و بين گيتار و كامپيوتر، كامپيوتر را انتخاب كرده است. جالب است بدانيد كه دنيل اك روحيه كمال‌گرايي دارد. يعني اگر در كاري به اندازه كافي خوب نباشد، احساس سرخوردگي و نااميدي مي‌كند. 

او به همين دليل موسيقي و ورزش را كنار مي‌گذارد و وارد حوزه برنامه‌نويسي مي‌شود. دنيل هميشه دوست داشت بهترين باشد، بهترين ورزشكار، بهترين نوازنده و بهترين برنامه‌نويس. اما از آنجايي كه هميشه كسي بهتر از او پيدا مي‌شد، او احساس مي‌كرد شكست‌خورده است و نمي‌تواند به چيزي كه مي‌خواهد برسد. 

بنيان‌گذار اسپاتيفاي در نهايت متوجه مي‌شود كه براي پيشرفت و رشد لازم نيست بهترين باشد. او در تعريف خودش مي‌گويد كه من كارهاي متوسط را خوب انجام مي‌دهم، ولي مهارت خاصي ندارم و در هيچ كاري عالي نيستم. 

دنيل سعي مي‌كند همه كارهايش را با نظم و برنامه‌ريزي انجام دهد. او زياد اهل معاشرت با دوستان و اطرافيانش نيست و ترجيح مي‌دهد وقتش را براي كارهاي ديگري بگذارد. او به زمان‌هاي تنهايي، خلاقيت و تمام‌كردن موضوعي به شدت پايبند است. اك حتي براي افكار خلاقانه‌اش برنامه‌ريزي مي‌كند و ساعت مشخصي را به تمركز و جذب افكار خلاقانه اختصاص مي‌دهد. 

 

دنيل اك و مارتين لورنتزون در اسپاتيفاي

دنيل و مارتين تلاش كردند مشكل به اشتراك‌گذاري غيرقانوني فايل‌هاي موسيقي را حل كنند و در نهايت در سال 2008 از سايت و اپليكيشن‌ها رونمايي كردند. در ابتدا، كاربران فقط با دعوت‌نامه مي‌توانستند در اسپاتيفاي عضو شوند، مثل اپليكيشن كلاب‌هاوس كه براي عضويت به دعوت‌نامه احتياج داريد. اعضاي اپليكيشن از همان ابتدا در مدت زمان كمي به شدت زياد شد. 

 

بنابراين دنيل و مارتين تصميم گرفتند حساب‌هاي پولي را به اپليكيشن اضافه كنند. آنها با فعالان دنياي موسيقي مذاكره كردند تا بتوانند مجوزهاي لازم براي فروش و انتشار آثار موسيقي را كسب كنند. صنعت موسيقي در آن سال‌ها حال و روز خوبي نداشت و از سال 1999 تا سال 2008، درآمدش كم شده بود. آمارهاي سايت بلومبرگ هم اين مسئله را تاييد مي‌كند. 

بنابراين تهيه‌كننده‌هاي بزرگ موسيقي مثل وارنر، يونيورسال، سوني و EMI موزيك در تلاش براي حل اين مشكل تصميم گرفتند با دنيل اك بنيان‌گذار 25 ساله اسپاتيفاي همكاري كنند. انتشار آلبوم‌ها و آهنگ‌هاي خواننده‌هاي مشهور و گمنام در اسپاتيفاي باعث شد كه درآمد صنعت موسيقي به سرعت رشد كند. 

 

دنيل اك و ديدگاهش نسبت به تكنولوژي

خيلي از كساني كه با تكنولوژي سروكار دارند، معتقدند كه تكنولوژي به مردم كمك كرده است و هيچ مشكلي هم ندارد. اما دنيل اك مي‌گويد كه تكنولوژي مثل يك شمشير دولبه است و ممكن است مردم از فناوري‌هاي جديد در راه‌هاي درست و اشتباه استفاده كنند. او معتقد است كه در قبال چيزي كه ساخته است مسئول است. 

 

دنيل اك در رسانه‌ها

دنيل اك تا به امروز با رسانه‌ها و شبكه‌هاي خيلي كمي مصاحبه كرده است. او معتقد است كه شركت اسپاتيفاي به يك شخص تعلق ندارد و مجموعه‌اي از تيم‌ها و اعضاي مختلف در راه‌اندازي اين شركت نقش داشتند. دنيل اك در مورد ماموريت شركت خودش مي‌گويد كه هدف از اسپاتيفاي اين است هنرمندان بتوانند از زندگي هنري خودشان درآمد كسب كنند. 

مدل رهبري دنيل اك، بنيان‌گذار اسپاتيفاي

دنيل اك جلسات متنوعي را در اسپاتيفاي برگزار مي‌كند. هدف از اين گزارش پيدا كردن نقص يا ايراد افراد نيست، بلكه عملكرد آينده كاركنان را مورد بررسي قرار مي‌دهد. او همواره به رشد اعضاي تيمش كمك مي‌كند. 

 

حرف آخر

دنيل اك به عنوان يكي از بنيان‌گذاران معروف دنيا و همين‌طور موسس اسپاتيفاي شخصيت مهمي به حساب مي‌آيد. در اين مقاله سعي كرديم از آخرين گفته‌ها و مصاحبه‌هاي دنيل استفاده كنيم و بيوگرافي جامعي راجع به او و شخصيتش ارائه دهيم. 

منبع: گيفت كارت اسپاتيفاي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۵:۲۲ توسط:ممد موضوع:

غمگين نباش

غمگين بودن يك حالت عادي انساني است كه هر فردي در برخي اوقات و در مواجه با موقعيت هاي خاص با آن روبرو مي شود.

عدم فعاليت، كار نكردن يا تجربه ساير اتفاقات نااميد كننده نيز مي تواند باعث غم و اندوه شود.

با اين حال فردي كه غم و اندوه را تجربه كرده است معمولا مي تواند گريه، صحبت كردن از نااميدي ها او را تسكين دهد. غالبا غم و اندوه، به يك محرك خاص مرتبط است.

 

تعدادي از وقايع زندگي مي تواند باعث شود تا افراد احساس غمگين بودن داشته باشند كه اين مضوع اصلا نگران كننده نيست. از دست دادن يا عدم حضور فرد دوست داشتني، طلاق، از دست دادن شغل و درآمد، مشكل مالي يا مسائل خانواده همگي مي توانند بر روحيه تاثير منفي بگذارند در فرد احساس غمگين بودن را ايجاد كنند.

 

بيشترين تاثير غمگين بودن در محيط و گوش دادن به  دانلود آهنگ غمگين هست سعي كنيد در محيط هاي شاد باشيد و با افراد شاد رفت و آمد كنيد 

غمگين بودن افسردگي به وجود مياره

 افكار و اعمال افراد نشان مي‌دهند چرا بعضي پس از يك اتفاق ناگوار در زندگي‌شان دچار افسردگي مي‌شوند. در ادامه عواملي كه نشان مي‌دهند يك فرد مستعد افسردگي است را توضيح خواهيم داد. اين علائم افسردگي نشان مي‌دهند با كمي تغيير افكار مي‌توان از پيشرفت نشانه‌هاي اوليه‌ي افسردگي جلوگيري كرد. و زندگي رو زيباتر كرد محيط شاد اهنگ شاد دوستان شاد از جمله مورادي هستن كه ميتونن شمارو از افسردگي دور كنن به محيط هاي تفريحي و زيبا برويد و با دوستان خود لذت ببريد اهنگ جديد به روز گوش كنيد

- احساس بيچارگي

يكي از علائم افسردگي احساس بيچارگي و ناتواني است، اين طرز فكر نشان مي‌دهد تصور مي‌كنيد هيچ كنترلي بر اتفاقات زندگي‌تان نداريد و در نتيجه باور مي‌كنيد نمي‌توانيد هيچ كاري براي رهايي از ناراحتي انجام دهيد.

C:UsersomidDesktopsad-music.jpg

 

افكار منفي

افراد افسرده مستعد پذيرش افكار منفي هستند و متاسفانه به اين افكار پر و بال داده و آن‌ها را بيش‌تر مي‌كنند. براي مثال كسي كه دچار افسردگي است پس از طلاق دچار احساس پشيماني (بايد همسر بهتري مي‌بودم) و نگراني براي آينده (بچه‌ها چطور با طلاق كنار مي‌آيند؟) مي‌شود. اگر دائما درباره‌ي علل و نتايج اتفاقات فكر كنيم نمي‌توانيم روش‌هاي موثر غلبه بر مشكلات را به كار ببريم.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۵۹:۰۳ توسط:ممد موضوع:

طرز تهيه چيز كيك لوتوس (يخچالي)

كمتر كسي را ميتوان پيدا كرد كه عاشق چيز كيك نباشد. همه ما وقتي به يك كافه مي‌رويم اولين چيزي كه به ذهن‌مان مي‌رسد اين است كه چاي يا قهوه خود را با يك چيز شيرين ميل كنيم. بدون شك چيز كيك‌ها به عنوان اولين انتخاب‌ها در ذهن مرور خواهند شد. در اين ميان چيز كيك‌هاي يخچالي طعم و مزه دلنشين‌تري دارند. در ادامه مي‌خواهيم شما را با طرز تهيه چيز كيك لوتوسآشنا كنيم. كه هم مواد اوليه آن ساده به دست مي‌رسد و هم از نظر مزه يك سر و گردن از انواع چيز كيك يخچالي بالاتر است! با ما همراه باشيد. 

C:UsersG10Desktopطرز تهيه چيز كيك لوتوس.jpg



مواد لازم 

  • يك بسته بيسكوئيت لوتوس ساده

  • يك چهارم فنجان كره ذوب شده 

  • يك فنجان خامه غليظ 

  • 2 فنجان پنير خامه اي

  • 1 قاشق چايخوري عصاره عصاره وانيل 

  • 3/2 پيمانه پودر قند 

  • 4 قاشق غذاخوري كرم لوتوس

  • 3 قاشق غذاخوري كرم لوتوس ذوب شده 

  • 2 قاشق غذاخوري خرده بيسكوئيت لوتوس

  • توت فرنگي  و بلوبري

 

طرز تهيه چيز كيك لوتوس

پوسته اين چيزكيك با بيسكوئيت لوتوس درست مي شود. ابتدا بايد بيسكوئيت‌ها را تا زماني كه نرم شوند خرد كنيد. سريع‌ترين و بهترين روشي كه مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد اين است كه بيسكوئيت‌ها درون مخلوط كن يا غذاساز بريزيد. 

حالا در ادامه بيسكوئيت‌هايي كه به خوبي خرد شده بودند را درون يك كاسه ريخته و با كره ذوب شده به خوبي مخلوط كنيد. حالا موادي كه درون كاسه قرار دارد را درون يك قالب كمربندي (اگر نداريد يك قالب گرد) بريزيد و به پشت قاشق غذاخوري خوب آن را صاف كنيد و اجازه دهيد به مدت 1 ساعت درون يخچال بماند تا خوب خودش را بگيريد. 

در اين مرحله پنير خامه اي را از ظرف خودش خارج كرده و به كمك همزن برقي به خوبي بزنيد تا كاملا نرم و لطيف شود. البته توجه داشته باشيد كه پنير را حدود 1ساعت قبل از همزن زدن در دماي محيط قرار دهيد تا به سرعت به فرم مدنظر برسد. اين كار باعث مي‌شود فيلينگ چيز كيك بافت خامه اي پيدا كند. 

در اين مرحله پودر قند، كرم لوتوس و عصاره وانيل (اگر نداريد يك چهارم قاشق چايخوري پودر وانيل) را با هم مخلوط كنيد. در يك كاسه مجزاي خامه غليظ را با همزن خوب بزنيد تا كاملا فرم بگيرد و از كاسه نريزد، سپس پنير همزده شده را اضافه كنيد و مجددا هم بزنيد تا يكدست شوند. 

حالا مخلوطي كه در بالا درست كرديد را درون قالبي كه قبلا خرده‌هاي بيسكوئيت را درونش ريخته بوديد، بريزيد و به مدت 30 دقيقه آن را درون يخچال قرار دهيد. و در نهايت كرم لوتوس ذوب شده را روي چيز كيك بريزيد و دوباره قالب را حداقل به مدت 4 ساعت درون يخچال قرار دهيد. چيز كيك شما آماده است و مي‌توانيد با توت فرنگي، بيسكوئيت خرد شده و يا بلوبري آن را تزئين كنيد. 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۳:۵۳ توسط:ممد موضوع:

روش تهيه چيز كيك يخچالي با بيسكوئيت لوتوس

در اين دستور چيز كيك نيازي به پخت نيست، پس درست كردن آن آسان است البته تنها قسمت زمان بر آن سرد كردن آن درون يخچال است كه حداقل 6 ساعت زمان خواهد برد. اگر شما هم مثل من از طرفداران بيسكوئيت و كرم لوتوس هستيد اين دستور چيز كيك يخچالي با بيسكوئيت لوتوس دقيقا براي شماست! با ما همراه باشيد. 

مواد لازم 

يك بسته بيسكوئيت لوتوس 

100 گرم كره ذوب شده 

براي فيلينگ

500 گرم پنير خامه اي 

100 گرم شكر

300 گرم خامه قنادي

نصف قاشق چايخوري پودر وانيل 

100 گرم كرم لوتوس 

براي تزئين

50 گرم بيسكويت لوتوس 

50 گرم كرم لوتوس 

روش تهيه چيز كيك يخچالي با بيسكوئيت لوتوس 

براي شروع يك قالب 20 سانتي متري را برداريد و يكي دو ورق كاغذ روغني را برش زده و در كف قالب گرد قرار دهيد. اين كار باعث مي‌شود كه بعد از اينكه مواد را درون قالب ريختيد (قالب كمربندي) به ته آن نچسبد. 

بيسكوئيت ها را درون غذاساز بريزيد و چند پالس بزنيد. توجه داشته باشيد كه بيسكوئيت‌ها كاملا ريز شوند. سپس كره ذوب شده و بيسكوئيت خرد شده را درون يك كاسه ريخته و خوب هم بزنيد. حالا مواد كف چيز كيك لوتوس شما آماده است. آن را با قاشق در ته قالب پهن كنيد و درون يخچال بذاريد تا خنك شود. 

حالا مي‌رويم به سراغ فيلينگ چيز كيك كه مزه اصلي به آن مي‌دهد! با همزن برقي پنير خامه اي و شكر ريز (بهتره پودر قند باشد) را به خوبي با هم هم بزنيد تا ماده اي سفت حاصل شود. در نهايت خامه و وانيل را به مخلوط اضافه كرده و هم زدن را ادامه دهيد تا مخلوطي غليط و سفت بدست آيد. 

در اين مرحله ابتدا قالب چيز كيك را از يخچال خارج كنيد و مخلوطي كه در بالا درست كرديد را به دقت روي ان بريزيد و سطح آن را به خوبي صاف كنيد تا ظاهر چيز كيك يكدست شود. سپس قالب را 6 تا 24 ساعت درون يخچال قرار دهيد تا خوب بگيريد. 

حالا وقت آن رسيده است كه رويه چيز كيك لوتوس، را آماده كنيم. ابتدا بيسكوئيت را درون يك نايلون ريخته و به كمك وردنه آن را خورد كنيد. همچنين كرم لوتوس باقي مانده براي رويه را درون مايكرويوو قرار دهيد. (30 ثانيه براي آب شدن كافيست) سپس بيسكوئيت و كرم را روي سطح چيز كيك بريزيد. چيز كيك يخچالي شما آماده است نوش جان!



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۱:۱۵ توسط:ممد موضوع:

طرز تهيه زرشك پلو با مرغ رستوراني

زرشك پلو با مرغ رستوراني را با تمام نكات آشپزي براي پخت اين خوراك مجلسي در خانه تهيه نماييد . براي پخت اين غذا سعي كنيد از مرغ تازه استفاده كنيد. سعي كنيد مرغ را همراه با پوست بپزيد . در ضمن پياز بايد زير و روي مرغ را بپوشاند. (zereshk polo)

https://telegra.ph/file/e90c9e2267ddb68ac8721.png

مواد لازم

  • ران يا سينه مرغ

  • پياز خرد شده

  • هويج حلقه اي

  • فلفل دلمه اي سبز

  • نمك و فلفل

  • زعفران دم شده

  • رب ۱ قاشق غ

  • ليمو ۱ عدد

طرز تهيه زرشك پلو با مرغ رستوراني

براي تهيه زرشك پلو با مرغ ابتدا مقداري از پياز خرد شده راهمراه با هويج و فلفل دلمه‌اي در كف قابلمه ريخته و سپس تكه هاي مرغ را بر روي مواد قرار داده و روي آنها نمك و فلفل مي پاشيم حالا چيزي در حدود ۳ يا ۴ قاشق ظرف راندم كرده بر روي مرغ ها مي باشيد .(read more)

در اين مرحله الباقي پيازهاي خرد شده را همراه با هويج و فلفل دلمه‌اي را دوباره بر روي مرغ ها ريخته سپس كمي روغن مايع اضافه كرده بعد از انجام اين كار رب گوجه فرنگي را همراه با آب داغ مخلوط ميكنيم و بر روي خوراك مرغ ميريزيم .

در اين مرحله درب ظرف را قرار داده و براي مدت زمان ۳۰ الي ۴۰ دقيقه اجازه مي دهيم تا مرغ ها با حرارت ملايم پخته شوند . در هنگام پخت در چندين نوبت از سسي كه در  كف قابلمه قرار دارد بر روي مرغ مي ريزيم .

در اين مرحله آب ليموي تازه خود را گرفته و به مواد درون ظرف اضافه ميكنيم ، در مرحله آخر يك قاشق زعفران دم كرده را به خوراك مرغ اضافه كرده و اجازه ميدهيم ، تا غذا براي ۱۰ تا ۱۵ دقيقه به آرامي پخته و جا افتاده شود . اكنون پلو مجلسي شما آماده براي سرو ميباشد .

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۱۱:۳۴ توسط:ممد موضوع:

طرز تهيه خورشت آلو اسفناج با گوشت خورشتي

خورشت آلو اسفناج از ان دست غذاهاي محبوب ايراني‌هاست كه درست كردن آن كار سختي نيست. فقط كافيست در طرز تهيه خورشت آلو اسفناج به تمامي نكته‌ها دقت داشته باشيد. همچنين بايد مقدار مواد را هم بدانيد. چون كم و زياد كردن مواد مي‌تواند طعم غذا را تغيير دهيد. در ادامه به طرز تهيه آلو اسفناج مرحله به مرحله مي‌پردازيم. 

C:UsersG10Desktopطرز تهيه الو اسفناج.jpg

مواد لازم

  • 500 گرم گوشت خورشتي گوسفندي

  • 1 كيلوگرم اسفناج

  • 500 گرم تره

  • 250 گرم آلو

  • روغن به ميزان لازم

  • 3 قاشق سوپخوري پياز سرخ كرده

  • آبغوره يا آبليمو به مقدار كم

  • نمك و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهيه خورشت آلو اسفناج با گوشت خورشتي

گوشت را به صورت خورشتي خرد كرده و مي‌شوييم و با سه تا چهار قاشق پياز سرخ كرده و دو يا سه ليوان آب در ظرفي ريخته و مي‌گذاريم با حرارت ملايم بپزد. بعد تره را جداگانه ريز خرد مي‌كنيم و اسفناج را بعد از تميز كردن كمي درشت‌تر خرد مي‌كنيم. (best recipe)

حالا تره و اسفناج را با مقدار كمي روغن تفت مي‌دهيم به حدي كه آب سبزي كشيده شود. سپس آلو را شسته و به همراه سبزي سرخ شده و با كمي نمك و فلفل داخل گوشت مي‌ريزيم و مي‌گذاريم خورشت چند جوش كه زد و به روغن افتاد آن را در ظرف مي‌كشيم.

اين خورشت را بدون آلو نيز مي‌توان درست كرد؛ در اينصورت مقداري آبغوره يا آبليمو آن كمي بيشتر مي‌شود و به جاي آبغوره يا آبليمو مي‌توانيد از گرد غوره نيز استفاده كنيد. ممكن است بخواهيد خورشت اسفناج را بدون تره تهيه كنيد كه در اين صورت مقدار اسفناج مورد نياز 2 كيلوگرم خواهد شد. (aloo esfenaj)

فوت و فن تهيه خورشت آلو اسفناج

اگر گوشت قرمز را دوست نداريد يا مشكل فشار خون داريد. مي توانيد از گوشت سفيد مثل مرغ و يا بوقلمون استفاده كنيد. فقط كافي است به جاي گوشت گوسفند از ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم گوشت مرغ يا بوقلمون استفاده كنيد و ساير مراحل كه در بالا گفته شد را دنبال كنيد. در مناطق شمالي كشور به خصوص گيلان در تهيه خورش آلو اسفناج از رب انار و گردو سابيده شده استفاده مي‌كنند.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۰:۱۹ توسط:ممد موضوع:

طرز تهيه عدس پلو با كشمش و خرما (گياهي)

عدس پلو (عدس پلو ايراني) يكي از غذاهاي سنتي و محبوب ايراني است كه علاوه بر طعم خوب، به دليل داشتن عدس از ارزش غذايي بالايي نيز برخوردار است.  اين غذا سرشار از پروتئين گياهي است و روي آن زرشك، كشمش و خرما تفت داده شده، دلچسب و آرامش بخش است!

 

چه چيزي را با عدس پلو سرو كنيم؟ 

عدس پلو  را مي توانيد با يك كاسه سالاد شيرازي سرو كنيد، من هم دوست دارم اين غذا را با يك كاسه ماست ساده مخلوط با نعنا سرو كنم. كشمش و خرما تفت داده شده با اين غذا واقعا معركه مي شود.  (read more)

C:UsersG10Desktopطرز تهيه عدس پلو.jpg

مواد لازم

  • برنج: 5 ليوان

  • عدس: 3 ليوان

  • كشمش: 2 ليوان

  • پياز: 3 عدد

  • خرما: 11عدد

طرز تهيه عدس پلو با كشمش و خرما (گياهي) 

براي تهيه عدس پلو بدون گوشت زمان چنداني نياز نداريد. ابتدا دو ليوان عدس را از چند ساعت قبل خيس كرده تا هنگام پخت سريعتر بپزد. قابلمه اي را روي حرارت قرار دهيد و عدس را به همراه آب در آن بريزيد و اجازه دهيد تا خوب پخته و نرم شود. برنج را نيز از قبل خيس كنيد. (get recipe)

سپس پيازها را ريز خرد كنيد و در ظرفي كه لبه دار باشد، مجزا با مقداري روغن سرخ كنيد. سپس عدس هاي پخته و كشمش پلويي را اضافه كنيد و چند دقيقه تفت دهيد تا رطوبت مواد كشيده شود و طعم خامي مواد گرفته شود.

اكنون قابلمه اي را براي پخت برنج برداشته و روي حرارت ملايم قرار دهيد. آنگاه 5 ليوان آب را به همراه كمي نمك و روغن در آن بريزيد و برنج را به آن اضافه كنيد. پس از اينكه كمي جوشيد و اطراف برنج نرم شد آن را آبكش كنيد. قابلمه را روي گاز بگذاريد و ته ديگ مناسب ذائقه ي خود را كف آن قرار دهيد. معمولا از سيب زميني استفاده ميكنند اما شما طبق ميل خود عمل كنيد. برنج را لايه لايه داخل قابلمه بريزيد و لابه لاي آن مخلوط عدس و كشمش اضافه كنيد. مايه را با برنج خوب هم بزنيد تا به خوبي با هم مخلوط گردند.

   براي آماده كردن خرما ها كافي است هسته خرما ها را درآوريد و روي برنج قرار دهيد. اين كار باعث نرم شدن و كمي هم پخته شدن خرما در نتيجه خوشمزه تر شدن غذا ميشود. نصف ليوان آب جوش و چند قاشق روغن را با هم مخلوط كنيد و روي برنج بريزيد. در قابلمه را ببنديد و با حرارت ملايم بگذاريد برنج دم بكشد. آخرين كاري كه بايد انجام دهيد آب كردن مقداري كره يا روغن حيواني به روش بن ماري است، برنج را در ديس بكشيد و روغن را روي آن بريزيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۷:۱۲ توسط:ممد موضوع: