ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

داستان تولد ماتوريتي : چگونه با خيال راحت خريد اينترنتي كنيم؟

«اسفند 98 بود كه تصميم گرفتم مدل vivobook-s431 لپتاپ ايسوس رو بخرم. قيمتش توي ديجيكالا 12 ميليون و صد بود. روز بعد پول هام رو جمع و جور كردم و اومدم كه سفارشش بدم؛ ديدم قيمتش شده 12 ميليون و هفتصد. 600 تومان افزايش قيمت به فاصله كمتر از 24 ساعت! طبيعتا يكم سختم بود. به خاطر همين رفتم توي سايت ترب و اين لپ تاپ رو سرچ كردم؛ با يه فروشگاهي آشنا شدم كه اونجا قيمتش 11 تومن بود. خريدمش اما هيچ محصولي برام نيوردن! خلاصه اينكه بعد 20 روز و 2 بار مراجعه حضوري تازه تونستم اصل پولم رو پس بگيرم.

تو همين فاصله قيمت توي ديجيكالا شده بود 13 ميليون و پونصد! دوباره رفتم توي ترب و سرچ كردم. اين بار با يه سايت ديگه آشنا شدم كه كمترين قيمت رو داشت. زنگ زدم و قرار بر اين شد كه براي راحت شدن خيالم توي سايت سفارش بدم و در خونه پول رو پرداخت كنم. 3 هفته از اون سفارش هم گذشت و بازم خبري نشد. بعد اينكه تماس گرفتم گفتند:«اين مدل رو توي انبار تموم كرديم» و دو مدل ديگه بهم پيشنهاد دادن. قيمت اون لپ‌تاپم هر روز بالا مي‌رفت! شد 14 ميليون و ششصد!

منبع: aryanews

من اون زمان قيد خريد اون لپ تاپ رو زدم و الان قيمت همون لپ‌تاپ توي ديجيكالا 27 ميليون و هفتصده!

بعد اين جريان بود كه برام يه سوال بزرگ پيش اومد:«چطوري مي‌شه قبل خريد اينترنتي از يه سايت جديد، از كيفيت خدماتش مثل ارسال و پشتيبانيش مطمئن شد؟ يا اينكه كسي هست كه بتونه جواب اين سوال رو بده؟

بعد از فكر كردن به گزينه اي بهتر از تجربه‌هاي مشتريان قبلي اونجا نرسيدم.

و فقط مشترياني كه قبلا از اون فروشگاه خريد كرده بودن ميتونستن بدون هيچ سوگيري‌اي بگن كه خوب بوده يا نه.»

و  اينطوري بود كه بعد از حدود يه سال از اون جريان، ماتوريتي متولد شد.

ماتوريتي چيست؟

ماتوريتي بستري آزاد و رايگان براي اشتراك گذاري‌ تجربه‌هاي خريد اينترنتي است. در اين بستر با خوندن و كمك گرفتن از تجربه‌هاي خريد بقيه، مي‌توان خريد بهتر و لذت‌بخش‌تري داشت.

C:UsersG10Desktopماتوريتي.jpg

 همچنين مي‌توانيم تجربه‌هاي خريد خودمان رو به گوش هزاران نفر برسانيم و به آن‌ها هم حس خوب بعد از يك خريد لذت‌بخش را هديه بديم يا حداقل از تكرار يه تجربه بد براي بقيه جلوگيري كنيم.

در واقع ماتوريتي راوي قدرت تجربه‌ها است. تجربه‌هايي كه پشت هركدام قصه‌اي ارزشمند وجود داره كه هنگام خريد به تصميم‌گيري مطمئن‌تر ما كمك بسيار زيادي خواهند كرد.

منبع: ilna

نوشتن تجربه‌ روي كسب و كارها هم تاثيري دارد؟

كسب‌وكارها هم با استفاده از ابزارهاي ماتوريتي ميتوانند حرف‌هاي مشتريانشان را بشنون، به آن‌ها پاسخ بدن و با تحليل‌ها و اطلاعاتي كه در اختيارشان قرار داده مي‌شود به طور مستمر بهبود داشته باشند.

در نتيجه اين اتفاق‌ها، اعتماد در فضايي شفاف و بدون سوگيري و فيلترينگ به وجود خواهد آمد. و ما حس خوب بعد خريدهاي لذت‌بخش را به فراواني تجربه خواهيم كرد.

چگونه با استفاده از ماتوريتي خيالم از يك خريد مطمئن راحت است؟

در حال حاضر بيش از 6 هزار تجربه در 10 دسته‌بندي توي سايت ماتوريتي (matority) وجود دارد كه كمك مي‌كند تا با استفاده از تجربه بقيه در مورد خريد از يك فروشگاه تصميم بگيريم يا با فروشگاه هايي كه بهترين تجربه‌ها را براي مشتريان خود به وجود آورده‌اند آشنا شويم.

براي مشاهده تجربه‌هاي بقيه از يك فروشگاه خاص كافيست اسم آن را در سايت جست‌وجو كنيم و براي آشنايي با بهترين فروشگاه‌ها با استفاده از دسته‌بندي‌ها و برچسب‌هاي برندها با كيفيت‌ترين فروشگاه را در يك دسته بندي يا محصول خاص پيدا كنيم.

چگونه با به اشتراك گذاشتن تجربه خريدمان، نجات‌بخش هزاران نفر ديگر مي‌شويم؟

با استفاده از دكمه نوشتن تجربه در سايت مي‌تونيد به راحتي تجربه خريدتون از يك فروشگاه را با بقيه به اشتراك بزاريد. همچنين در صورتي كه اون فروشگاه جزو حدود 1000 فروشگاه موجود در ماتوريتي نباشد، مي‌توانيد به راحتي آن فروشگاه را ثبت و تجربه خود را در مورد آن به اشتراك بگذاريد.

در نتيجه اگر تجربه بدي را در سايت ثبت كنيم و آن را در اختيار ديگران بذاريم، هم از تكرار يك اتفاق بد جلوگيري كرديم و هم صدايمان را به گوش كسب و كار مورد نظر رسانده‌ايم. 

C:UsersG10Desktopماتوريتي.png

در رگ‌هاي ماتوريتي، آزادي در جريان است!

همانطور كه گفته شد، ماتوريتي بستري آزاد و مستقل است. در ماتوريتي برخلاف بسياري از كسب و كارهاي آنلاين، هيچگونه فيلتري روي تجربه‌هاي شما اعمال نمي‌شود. اگر نظر شما حاوي موارد سياسي يا كلمات ركيك نباشد، بلافاصله بعد از ثبت در سايت قرار مي‌گيرد و نفع و ضرر هيچ كسب و كاري در تجربه‌هاي شما تاثيري نخواهد داشت! بنابراين در رگ‌هاي ماتوريتي آزادي در جريان است و ما تمام تلاش مان ايجاد بستري بي‌طرف است كه در آن هم كسب و كارها و هم مشتريان همزمان برنده ميدان نبرد عليه تجربه بد و تلخ باشند!

منبع: baharnews

با تمام قوا در برابر تقلب مي‌ايستيم!

سوال مهمي كه اين وسط پيش مي‌آيد اين است كه اگر كسي تجربه غيرواقعي ثبت كرده باشد، تكليف چه خواهد بود؟

در جواب بايد گفت كه اين كاملا طبيعي است كه هر برندي تعدادي وفادار و تعدادي ناراضي داشته باشند. حتي بهترين برندهاي دنيا هم مشتريان ناراضي‌اي دارند.

بنابراين كاملا ممكن است كســي تجربه منفي براي يك برند بنويســد و برند ادعــا كند كه اين تجربه تقلبي و كار برند رقيب اســت و اصلا خريدي اتفاق نيفتاده است. در اين صورت هر برند با پنلي كــه در اختيار دارد تجربه را پرچمگــذاري ميكند و آن تجربه مخفي مي‌شــود. يك پيام بــراي نويســنده پيام ارســال مي‌شــود كه با توجه به ادعاي برند از او ميخواهيم پيامكــي، تصويري مبني بر اينكه نشان دهنده خريد از آن برند باشد، براي كارشناسان ماتوريتي ارسال كند. 3روز هم به نويســنده وقت داده ميشود و اگر در 3روز ثابت شــد تجربه مجددا نمايش داده مي‌شــود و اگر مدركي ارسال نشود، تجربه حذف خواهد شد. مــورد ديگري هم كه هست مثال كاربري تجربه خوب يا بد نوشــته و برند تصميم به تشــكر يا دلجويي مي‌گيرد. يك دكمه‌اي هســت به نام پيداكردن نويســنده كه از او مي‌خواهد شماره تماس يا پيگيري خود را در صورت تمايل براي برند ارسال كند و برند بر اساس سياست‌ها‌ي مشتري مداري مجموعه خودش مي‌تواند از نويسنده دلجويي كند. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۲:۰۳ توسط:ممد موضوع:

wavenews

http://wavenews.ir/

http://newsstars.ir/

http://newssat.ir/

http://newsaftab.ir/

http://newsabe.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۴:۴۹ توسط:ممد موضوع:

ssssnews

http://newslast.ir/

 

http://khabarfakher.ir/

 

http://khabarrasekh.ir

 

http://newsanten.ir

 

http://newsgap.ir

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۸:۲۵ توسط:ممد موضوع:

newssss

http://khabarsignal.ir/

 

http://telegranews.ir/

 

http://follownews.ir/

 

http://akhbarroz.ir/

 

http://samandarnews.ir/

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۴:۱۲ توسط:ممد موضوع: