ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

طرز تهيه خورشت آلو اسفناج با گوشت خورشتي

خورشت آلو اسفناج از ان دست غذاهاي محبوب ايراني‌هاست كه درست كردن آن كار سختي نيست. فقط كافيست در طرز تهيه خورشت آلو اسفناج به تمامي نكته‌ها دقت داشته باشيد. همچنين بايد مقدار مواد را هم بدانيد. چون كم و زياد كردن مواد مي‌تواند طعم غذا را تغيير دهيد. در ادامه به طرز تهيه آلو اسفناج مرحله به مرحله مي‌پردازيم. 

C:UsersG10Desktopطرز تهيه الو اسفناج.jpg

مواد لازم

  • 500 گرم گوشت خورشتي گوسفندي

  • 1 كيلوگرم اسفناج

  • 500 گرم تره

  • 250 گرم آلو

  • روغن به ميزان لازم

  • 3 قاشق سوپخوري پياز سرخ كرده

  • آبغوره يا آبليمو به مقدار كم

  • نمك و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهيه خورشت آلو اسفناج با گوشت خورشتي

گوشت را به صورت خورشتي خرد كرده و مي‌شوييم و با سه تا چهار قاشق پياز سرخ كرده و دو يا سه ليوان آب در ظرفي ريخته و مي‌گذاريم با حرارت ملايم بپزد. بعد تره را جداگانه ريز خرد مي‌كنيم و اسفناج را بعد از تميز كردن كمي درشت‌تر خرد مي‌كنيم. (best recipe)

حالا تره و اسفناج را با مقدار كمي روغن تفت مي‌دهيم به حدي كه آب سبزي كشيده شود. سپس آلو را شسته و به همراه سبزي سرخ شده و با كمي نمك و فلفل داخل گوشت مي‌ريزيم و مي‌گذاريم خورشت چند جوش كه زد و به روغن افتاد آن را در ظرف مي‌كشيم.

اين خورشت را بدون آلو نيز مي‌توان درست كرد؛ در اينصورت مقداري آبغوره يا آبليمو آن كمي بيشتر مي‌شود و به جاي آبغوره يا آبليمو مي‌توانيد از گرد غوره نيز استفاده كنيد. ممكن است بخواهيد خورشت اسفناج را بدون تره تهيه كنيد كه در اين صورت مقدار اسفناج مورد نياز 2 كيلوگرم خواهد شد. (aloo esfenaj)

فوت و فن تهيه خورشت آلو اسفناج

اگر گوشت قرمز را دوست نداريد يا مشكل فشار خون داريد. مي توانيد از گوشت سفيد مثل مرغ و يا بوقلمون استفاده كنيد. فقط كافي است به جاي گوشت گوسفند از ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم گوشت مرغ يا بوقلمون استفاده كنيد و ساير مراحل كه در بالا گفته شد را دنبال كنيد. در مناطق شمالي كشور به خصوص گيلان در تهيه خورش آلو اسفناج از رب انار و گردو سابيده شده استفاده مي‌كنند.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۰:۱۹ توسط:ممد موضوع:

طرز تهيه عدس پلو با كشمش و خرما (گياهي)

عدس پلو (عدس پلو ايراني) يكي از غذاهاي سنتي و محبوب ايراني است كه علاوه بر طعم خوب، به دليل داشتن عدس از ارزش غذايي بالايي نيز برخوردار است.  اين غذا سرشار از پروتئين گياهي است و روي آن زرشك، كشمش و خرما تفت داده شده، دلچسب و آرامش بخش است!

 

چه چيزي را با عدس پلو سرو كنيم؟ 

عدس پلو  را مي توانيد با يك كاسه سالاد شيرازي سرو كنيد، من هم دوست دارم اين غذا را با يك كاسه ماست ساده مخلوط با نعنا سرو كنم. كشمش و خرما تفت داده شده با اين غذا واقعا معركه مي شود.  (read more)

C:UsersG10Desktopطرز تهيه عدس پلو.jpg

مواد لازم

  • برنج: 5 ليوان

  • عدس: 3 ليوان

  • كشمش: 2 ليوان

  • پياز: 3 عدد

  • خرما: 11عدد

طرز تهيه عدس پلو با كشمش و خرما (گياهي) 

براي تهيه عدس پلو بدون گوشت زمان چنداني نياز نداريد. ابتدا دو ليوان عدس را از چند ساعت قبل خيس كرده تا هنگام پخت سريعتر بپزد. قابلمه اي را روي حرارت قرار دهيد و عدس را به همراه آب در آن بريزيد و اجازه دهيد تا خوب پخته و نرم شود. برنج را نيز از قبل خيس كنيد. (get recipe)

سپس پيازها را ريز خرد كنيد و در ظرفي كه لبه دار باشد، مجزا با مقداري روغن سرخ كنيد. سپس عدس هاي پخته و كشمش پلويي را اضافه كنيد و چند دقيقه تفت دهيد تا رطوبت مواد كشيده شود و طعم خامي مواد گرفته شود.

اكنون قابلمه اي را براي پخت برنج برداشته و روي حرارت ملايم قرار دهيد. آنگاه 5 ليوان آب را به همراه كمي نمك و روغن در آن بريزيد و برنج را به آن اضافه كنيد. پس از اينكه كمي جوشيد و اطراف برنج نرم شد آن را آبكش كنيد. قابلمه را روي گاز بگذاريد و ته ديگ مناسب ذائقه ي خود را كف آن قرار دهيد. معمولا از سيب زميني استفاده ميكنند اما شما طبق ميل خود عمل كنيد. برنج را لايه لايه داخل قابلمه بريزيد و لابه لاي آن مخلوط عدس و كشمش اضافه كنيد. مايه را با برنج خوب هم بزنيد تا به خوبي با هم مخلوط گردند.

   براي آماده كردن خرما ها كافي است هسته خرما ها را درآوريد و روي برنج قرار دهيد. اين كار باعث نرم شدن و كمي هم پخته شدن خرما در نتيجه خوشمزه تر شدن غذا ميشود. نصف ليوان آب جوش و چند قاشق روغن را با هم مخلوط كنيد و روي برنج بريزيد. در قابلمه را ببنديد و با حرارت ملايم بگذاريد برنج دم بكشد. آخرين كاري كه بايد انجام دهيد آب كردن مقداري كره يا روغن حيواني به روش بن ماري است، برنج را در ديس بكشيد و روغن را روي آن بريزيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۷:۱۲ توسط:ممد موضوع:

آيا مي دانيد كه چگونه دسرهاي لوتوس بيسكاف درست كنيد؟

بيسكويت، شكلات و خامه هميشه براي تزيين كيك، كاپ كيك و كلوچه استفاده مي شود، اما آيا تا به حال دسر و شيريني را با بيسكويت يا كره كوكي درست كرده ايد؟ بيسكويت هاي نيلوفر آبي و كره كوكي ها با ظاهر و بسته بندي نمادين خود در سال هاي اخير بسيار مورد توجه قرار گرفته اند و مي توانيد انواع كيك، كلوچه و دسرهايي را كه با آن ها درست شده اند، پيدا كنيد. در اين پست تمام دستورهايي كه من با بيسكويت ترد لوتوس بيسكوف (excellent biscoff recipe) و كره شيريني خوشمزه درست كردم را مشاهده مي كنيد. در اينجا ايده هاي دستور پخت لوتوس بيسكوف آورده شده است. به خواندن ادامه دهيد تا برخي از خوش طعم ترين شيريني هايي را كه تا به حال امتحان كرده ايد كشف كنيد.

C:UsersG10Desktoplotus biscoff.png


ترافل بيسكاف 

ترافل‌ها ممكن است شيك به نظر برسند و درست كردن آن‌ها كار زيادي مي‌طلبد، اما اين لقمه‌هاي لذت‌بخش به‌خاطر خوش طعم‌ها هستند و فقط شامل سه ماده هستند. درست كردن آنها تقريباً به همان راحتي است كه در يك لقمه بلعيده مي شوند. 


كيك فنجاني بيسكاف

كيك ماگ دسرهاي تك نفره هستند. همانطور كه كيك ها در طعم هاي مختلف پخته مي شوند، كيك هاي ماگ نيز انواع مختلفي دارند. اين ماگ كيك با كره بيسكوف بيسكوف درست مي شود و در كمتر از 10 دقيقه آماده مي شود. اين نوع كيك ها براي مجالس بسيار مناسب هستند. در اينجا دستور تهيه كيك ليوان بيسكوف آورده شده است. (lotus biscoff ideas)


ميلك شيك بيسكاف

يك نوشيدني سرد تابستاني با طراوت و لذت بخش براي همه دوستداران لوتوس بيسكوف! اين ميلك شيك بيسكوف لوتوس مانند يك دسر در يك ليوان بسيار غني و كم ارزش است. غذاي تابستاني خوشمزه كه همه دوستش خواهند داشت!


پنكيك بيسكاف

به دليل سادگي در تهيه پنكيك، معمولاً آن را براي صبحانه ترجيح مي دهند. اگرچه پنكيك ها را مي توان به صورت شور يا شيرين طبخ كرد، اما مواد اصلي آن معمولا شير، تخم مرغ و آرد است. حتما تا به حال چند نوع پنكيك درست كرده ايد، امروز قصد داريم با كره بيسكوف يك پنكيك خوشمزه درست كنيم. اين پنكيك بيسكوف تند و غني است و طعم كاراملي آن براي ميز صبحانه آخر هفته عالي است.


باشركت بيسكاف لوتوس آشنا شويد

 

شركت Lotus biscoff به يك سايت خارجي پيوند مي دهد. در لمبك در سال 1932 توسط برادران جان، اميل و هنري بون تأسيس شد. وقتي شركت تأسيس شد، برادران براي صبحانه كلوچه درست كردند و همچنين براي روز سنت نيكلاس كلوچه درست كردند. آنها بعداً در speculoos تخصص يافتند. كارل بون، پسر بنيانگذار جان بون، در سال 1966 مدير شد و از سال 1974 به مدت 32 سال مدير عامل شركت لوتوس و سپس به مدت 20 سال (1966-2012) رئيس شركت بود. در سال 2006، برادرش متيو به عنوان مديرعامل شركت كرد. در پايان سال 2011، نسل جديدي با جان بون به عنوان مدير عامل جديد شركت، مسئوليت را بر عهده گرفت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۰:۳۴ توسط:ممد موضوع:

اسرار آمازون، چيزهايي كه درباره آمازون نمي‌دانيد

  • اسم قبلي آمازون «كادابرا» بود، كادابرا نام كوتاه‌شده اصطلاح جادويي آبراكادابرا است. 

  • جف بزوس شركت آمازون را در سال 1995 با فروش كتاب شروع كرد.

  • حدود 6000 سگ در مقر اصلي آمازون در سياتل كار مي‌كنند. حتي پارك مخصوص سگ‌ها هم در آمازون هست.

اسم آمازون از اول آمازون نبود

اولين اسمي كه براي آمازون انتخاب شد، كادابرا بود، كوتاه‌شده عبارت جادويي آبراكادابرا. وكيل جف بزوس به او گفت كه اين عبارت جادويي كمي پوچ و بي‌معني نيست و وقتي كسي اين اسم را مي‌گويد ممكن است آن را با كلمه «كاداور» به معناي جسد اشتباه بگيرد. در نهايت، آنها اسم آمازون را انتخاب كردند كه اسم رودخانه‌اي در آمريكاي جنوبي بود. 

ايده پشت اين اسم اين بود كه مجموعه كتاب‌هاي آنها در آمازون خيلي گسترده است، درست مثل بزرگ‌ترين رودخانه جهان. آنها هنوز نام‌هاي مختلف آمازون را در ذهنشان دارند و حتي به اين نام‌ها دامنه هم خريدند. مثلا اگر عبارت Relentless.com را تايپ كنيد، به سايت آمازون هدايت مي‌شويد. 

C:UsersG10Desktopاسرار آمازون، چيزهايي كه درباره آمازون نمي‌دانيد.jpg

شركت آمازون كارش را با فروش كتاب آغاز كرد.

وقتي جف بزوس براي اولين بار كارش را در سال 1995 شروع كرد، فقط كتاب مي‌فروخت. او در گاراژ خانه‌اش كتاب‌ها را نگه مي‌داشت. وقتي آمازون براي اولين بار كتاب‌فروشي فيزيكي‌اش را در سال 2015 راه‌اندازي كرد، به اصول و روش‌هاي اوليه‌اش پايدار بود. 

آمازون دو سال ماليات دولت فدرال آمريكا را پرداخت نكرد

سود آمازون از سال 2017 تا 2018 دو برابر شد. اما اين شركت به مدت دو سال ماليات فدرال را پرداخت نكرد. اين كار كاملا قانوني انجام شد. دولت آمريكا به شركت‌ها اجازه مي‌دهد تا از معافيت‌ها و مزاياي كاهش ماليات استفاده كنند. طبق سياست، اعتبار مالياتي تحقيق و توسعه، شركت‌ها تشويق مي‌شدند تا سود خودشان را در زمينه توسعه و تحقيق خرج كنند. از سال 2005 تا 2014، آمازون بيش از 600 ميليون كاهش ماليات دريافت كرد تا در ايالت‌هاي خاص انبار بسازد. علاوه‌بر اين، 147 ميليون دلار هم براي ساخت مراكز داده در سراسر كشور دريافت كرد. 

در سال 2018، خدمات وب آمازون 7.3 ميليارد دلار براي آمازون درآمد داشت

احتمالا لوگوي AWB را قبلا ديده باشيد. اين لوگو كمي شبيه به آمازون است، ولي تفاوت‌هايي هم در آن وجود دارد. AWB مخفف عبارت Amazon Web Services است، يك سرويس ابري كه آمازون آن را مديريت مي‌كند. اين سرويس مشكل ميزباني كسب‌وكارها در بستر اينترنت را حل مي‌كند و خدماتي مثل ذخيره داده، نيرو و منابع فناوري اطلاعات را در اختيار آنها مي‌گذارد. 

استارتاپ‌ها با اين خدمات مي‌توانند با هزينه كم كارشان را شروع كنند. آنها منابع موردنيازشان را از AWS مي‌خرند و با رشد شركت نيازهايشان را افزايش مي‌دهند. بسياري از سايت‌ها و اپليكيشن‌هايي كه امروزه از آنها استفاده مي‌كنيم از جمله Lyft، ايربي ان بي، اسپاتيفاي و نت فليكس از سرويس وب آمازون استفاده مي‌كردند. حتي شركت هاي بزرگي مثل تايم و كامكست سرورهاي خودشان را به سرويس ابري AWS منتقل ردند. بخش زيادي از درآمد آمازون از اين سرويس به دست مي‌آيد. در سال 2018، شركت آمازون گزارش كرد كه AWS 3.7 ميليارد درآمد داشته است. اين مقدار در سال 2017 به 4.3 ميليارد رسيد.

چه چيزهايي را نمي‌توانيد در آمازون بخريد

با اينكه وسايل زيادي در آمازون قابل خريداري هستند، چيزهايي هم هستند كه نمي‌توانيد مستقيما از وب‌سايت بخريد. خانه، ماشين، سيگار و حيوان از جمله وسايلي هستند كه نمي‌توانيد از آمازون بخريد.

آمازون 41 برند و شركت وابسته دارد

وقتي از سايت Zappos.com كفش مي‌خريد يا بازيگر موردعلاقه‌تان را در سايت IMDb جست‌وجو مي‌كنيد، از پول موجود در حساب آمازونتان استفاده مي‌كنيد. آمازون صاحب برندهاي ديگري مثل گودريدز، هول فودز، آديبل و Souq.com (يك سايت فروشگاهي براي كشورهاي خاورميانه) هم هست. به طور كل آمازون 41 برند و شركت وابسته دارد.

روش جالب مدير عمليات براي خلاص‌شدن از نااميدي

فصل تعطيلات فصل پراسترسي براي كسب‌وكارها و خريد و فروش است. جف ويلك در اوايل دهه 2000 مدير عمليات آمازون بود. او روش جالبي براي رهايي از اين استرس‌ها داشت. جف كارمندان را تشويق مي‌كرد كه بعد از تمام‌شدن هدفشان به او زنگ بزنند و مثل يك انسان اوليه فرياد بزنند.

آمازون دوست‌دار حيوانات است.

كارمندان آمازون دوست دارند حيوانات خانگي‌شان را كنار خودشان داشته باشند. به همين دليل حدود 6000 سگ در محيط آمازون در سياتل زندگي مي‌كنند. حتي يك پارك مخصوص سگ‌ها و شير آتش نشاني دكوري هم در محيط شركت وجود دارد. 

آمازون محيط خاصي براي استراحت كارمندانش درنظر گرفته است

آمازون فضاي خاصي را براي استراحت كارمندان فراهم كرده است. كارمندان مي‌توانند زماني را از پشت ميزهايشان بلند شوند، با بقيه همفكري كنند و به نتايج نوآورانه‌اي برسند. در سال 2018، شركت محيط Spheres را در شركت آمازون در سياتل راه‌اندازي كرد. 

در اين محيط بيش از 400 گونه درخت از سرتاسر جهان كاشته شده است. گياهان آمازون معمولا متناوب هستند و گلخانه‌اي در نزديك آمازون نگهداري مي‌شوند. جان شوتلر مي‌گويد كه در جاي طبيعت در محيط‌هاي كاري خالي است. شوتلر در جايگاه معاون املاك و امكانات شركت مي‌خواست كه طبيعت را وارد محيط و فرهنگ شركت بكند. 

اميداريم از مطالعه اين حقايق لذت كافي را برده باشيد. Etgram ارايه كننده انواع گيفت كارت اسپانسر اين مقاله است. براي خريد گيفت كارت آمازون و ... مي‌توانيد به وب سايت ما مراجعه كنيد. 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۱:۰۹ توسط:ممد موضوع:

تيپاكس چيست؟

روزانه به ميزان ده‌ها هزار يا بيشتر بسته‌هاي پستي توسط تيپاكس براي افراد در مكان‌هاي مختلف جابجا مي‌شوند. ازجمله وظايف مهم تيپاكس نگهداري و حفاظت از بسته‌هاي پست شده است. تيپاكس داراي 60 سال تجربه است و با داشتن كادر مجرب و متخصص قابليت ارائه خدمات به مشتريان در سراسر كشور و اكثر نقاط جهان را دارد.

شما با اطمينان كامل مي‌توانيد بسته‌هاي پستي خود را هرچند قيمتي و ارزشمند، در اسرع وقت، با دقت فراوان جابجا و حمل كنيد. تيپاكس همگام با پيشرفت تكنولوژي و فناوري‌هاي روز دنيا نيز روزبه‌روز ترقي و پيشرفت داشته است. رضايت مشتري از مهم‌ترين اهدا اين مجموعه بي‌نظير و باكيفيت است. در اين مقاله قصد داريم سوال تيپاكس چيست؟ همچنين اگر به دنبال نظرات در مورد تيپاكسهستيد اين مقاله به شما كمك زيادي خواهد كرد. 

انواع خدمات تيپاكس را نام ببريد؟

 بعضي از بسته‌ها براي رسيدن به مقصد بايد مسافتي طولاني طي كنند كه براي انجام اين كار از پست‌هاي هوايي و يا زميني استفاده مي‌شود. براي انتقال دادن بسته‌ها به كشورهاي ديگر معمولا از پست‌هاي هوايي استفاده مي‌كنند كه از نكات مهم آن توجه به سالم رساندن اين محموله‌هاي پستي به دست مشتريان و صاحبان آن است.

با رعايت قوانين مشخص‌شده در دفاتر تيپاكس و تماس تلفني با نزديك‌ترين دفتر تيپاكس مي‌توانيد روزانه بسته‌هاي پستي خود را به اكثر نقاط كشور و دنيا ارسال كنيد. زمان تحويل مرسولات شما بين 24 تا 72 ساعت است كه از مبدا به مقصد تعيين‌شده برسد. شما به‌صورت آنلاين مي‌توانيد پيگيري لازم از بسته ارسالي خود را انجام دهيد. ارسال بسته‌ها به‌صورت هوايي به‌مدت 24 ساعت طول مي‌كشد تا به مقصد موردنظر تحويل داده شود. به علاوه تيپاكس با استفاده از اكسپرس بين‌الملل مي‌تواند به‌راحتي مرسولات خود را به كشورهاي ديگر ارسال كنيد.

لازم به ذكر است بعضي از وسايل گران‌قيمت مانند گوشي، چك و... را بيمه مي‌كنند كه در صورت بروز هرگونه مشكلات احتمالي، مي‌توانيد خسارت واردشده را از اين دفاتر بگيريد. اين دفترهاي پستي خدمات بسته‌بندي مناسب به مشتريان ارائه مي‌دهد كه اين بسته‌بندي نوعي محافظ براي بسته‌ها است. شما با مراجعه به دفتر نمايندگي‌هاي مختلف در سراسر كشور، مي‌توانيد از اين خدمات رفاهي بهره‌مند شويد.

هزينه تيپاكس

هزينه‌هاي تيپاكس به‌صورت نقدي يا پس‌كرايه به دفاتر تيپاكس طبق درخواست مشتري پرداخت مي‌شود كه هزينه اين بسته‌هاي پستي با توجه به مسافت بين مبدا و مقصد و وزن كالا محاسبه مي‌شود. ناگفته نماند كه اين هزينه ها به حجم و... هيچ‌گونه ارتباطي ندارد. اين هزينه‌ها شامل هزينه بسته‌بندي و ... است كه در ابتدا 5 درصد تخفيف بابت حمل بسته در نظر گرفته مي‌شود. سپس كارتن يا بسته استفاده‌شده را وزن كرده و هزينه آن را محاسبه مي‌كنند.

تعرفه تيپاكس در شهرهاي مختلف به چه عواملي بستگي دارد؟

  • هزينه شهرهاي نزديك

  • هزينه شهرهاي دور

  • هزينه حمل اكسپرس (در كيش، قشم، ماهشهر و...)

لازم به ذكر است كه هزينه مرسولات و كالاها با توجه به وزن و مسافت بين مبدا و مقصد گيرنده محاسبه مي‌شود. هرچقدر مسافت طولاني‌تر باشد هزينه دريافتي بيشتر خواهد بود. شما بايد قبل از ارسال محموله‌هاي پستي اطلاعاتي مانند مبدا و مقصد، ارزش كالا و وزن محموله ارسالي را كسب كنيد.

 اهداف تيپاكس

از اهداف تيپاكس مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • توسعه بازار ارائه خدمات

  • آموزش و بالا بردن سطح آگاهي و مهارت

  • جلب رضايت مشتري

چه كسي بايد هزينه تيپاكس را پرداخت كند؟

تعرفه پرداختي مرسولات بايد توسط گيرنده يا فرستنده قبل از ارسال بسته مشخص شود؛ درصورتي‌كه مقصد گيرنده دفتر نمايندگي نداشته باشد، هزينه بايد توسط فرستنده پرداخت شود. براي اطمينان بيشتر مي‌توانيد اين موضوع را بر روي بسته يادداشت كنيد.

اپليكيشن تيپاكس

با استفاده از اپليكيشن تيپاكس و مراجعه به سايت آن مي‌توانيد وارد كانال شويد و تمام خدمات ثبت، رهگيري و ... را به‌صورت آنلاين انجام دهيد و هزينه را پرداخت كنيد. در نهايت و در اسرع وقت بسته پستي خود را ارسال يا دريافت كنيد.

كلام آخر

در اين مقاله سعي كرديم سوال تيپاكس چيست؟ را براي به‌طور كامل به شما پاسخ دهيم. همان‌طور كه در بالا اشاره كرديم يكي از مطمئن‌ترين راه‌ها براي پست كردن بسته‌ها، استفاده از تيپاكس است كه در اسرع وقت و در كمترين زمان بسته به دست گيرنده خواهد رسيد. هزينه تيپاكس بر عهده فرستنده است كه ميزان تعرفه پرداختي باتوجه به وزن، مسافت بين مبدا و مقصد و... تعيين مي‌شود. اميدواريم از خواندن اين مقاله نهايت استفاده را برده باشيد. براي اطلاع از خدمات اين برند مي‌توانيد از طريق سايت ماتوريتي اقدام كنيد و تجربه هاي خود را با ديگران به اشتراك بگذاريد. 

منبع: news-sky

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۷:۵۶ توسط:ممد موضوع:

استعلام قيمت و خريد نهال گردو در كمتر از 3 دقيقه

نهال گردو

شايد بسياري از افراد علاقه مند به حوزه كشاورزي، تمايل داشته باشند قبل از خريد نهال گردو، به برسي قيمت نهال گردو بپردازند. در اين مقاله ما قيمت انواع خريد نهال گردو را به نقل از آريا نهال جمع آوري كرده ايم. مشخصات و قيمت 5 رقم از بهترين ارقام نهال گردو را در ادامه اين مطلب با شما به اشتراك مي گذاريم پس لطفا تا انتها همراه ما باشيد.

خريد نهال گردو؛ با توجه با شرايط جغرافيايي و اقليمي مورد نظر، اگر زمين كشاورزي شما فاكتور هاي لازم جهت كاشت و پرورش را داشته باشد، مي تواند يكي از سودآورترين و ايمن ترين گام هاي اقتصادي در كشاورزي و باغداري قلمداد شود.

قيمت خريد نهال گردو به طور كل چگونه تعيين مي گردد؟

بگذاريد شايد در ابتدا براي شما هم اين سوال پيش آمده باشد كه معيار تعيين قيمت تمام شده ي يك نهال گردو چه مواردي مي باشد. در اين مورد مي بايست چند عامل را در مورد تعيين قيمت نهال گردو با شما در ميان بگذاريم.

پايه ي نهال گردوي خريداري شده، چه مي باشد؟

 اين به آن معناست كه رقم مورد نظر شما، آيا نهال گردوي پيوندي مي باشد يا از ارقام نهال گردوي بذري مي باشد. مسلما نوع پايه ي نهال در عامل قيمت گذاري يكي از اركان مهم محسوب مي شود.

عامل مهم بعدي، سن نهال گردو مي باشد

 اغلب سني كه انواع گردو به فروش مي رسند، دو و سه سال مي باشد. توصيه ي اغلب نهالستان ها خريد نهال دو ساله گردو مي باشد زيرا ريشه هاي نهال هنوز گيرايي خود را از دست نداده و به ضخامت و سختي نرسيده است، در نتيجه بسيار زودتر در زمين كشاورزي جديد امكان رشد را كسب مي نمايد.

اما در مقابل، نهال گردو سه ساله، به نسبت بزرگ تر مي باشد، اما كار هرس و كاشت را به نسبت سخت تر مي كند.

براي جمع بندي لازم است بدانيد كه سن نهال هم يكي از عوامل مهم در قيمت خريد نهال گردو مي باشد. خريد نهال گردو مثل دلار سود دارد، پس دقت حين خريد نهال بسيار مهم و ضروري مي باشد.

عامل مهم بعدي، نهالستان فروشنده نهال گردو مي باشد

 برخي از نهالستان هاي بزرگ و معتبر همانند آريا نهال، ارقام نهال هاي گردو را خودشان توليد و تكثير مي نمايند كه مسلما در اين بين، قيمت تمام شده ي نهال به نسبت بسيار پايين تر مي شود، اما در مقابل برخي از افراد از واسطه ها نهال ها را براي فروش عرضه مي نمايند كه به طبع موجب گراني ارقام نهال گردو مي شود.

عوامل مهم ديگري همانند: نژاد، ايراني يا خارجي بودن نهال هم در مورد تعيين قيمت نهال فاكتوري مهم محسوب مي گردد. اما حال كه با مهم ترين عوامل در تعيين قيمت نهال گردو آشنا شديم، به معرفي و قيمت 5 نهال گردوي محبوب و پربار در ايران بپردازيم.

نهال گردو چندلر

اولين خريد نهال گردو پيوندي پربار در ايران، نهال گردو چندلر پيوندي

بي شك يكي از پرطرفدار ترين نهال گردو در ايران و جهان، نهال گردو چندلر پيوندي مي باشد. اين درخت گردو يكي از پربارترين و مقاوم ترين ارقام گردو در مناطق معتدل تا نسبتا سردسير مي باشد. با باردهي 300 كيلو به ازاي هر درخت 10 ساله ي بالغ، توانسته دل بسياري از كشاورزان را به دست بياورد.

قيمت نهال گردو چندلر پيوندي در پاييز 1400، عددي بين 240.000 تا 250.000 هزار تومان بسته به تعداد، قيمت گذاري شده است.

دومين نهال گردوي محبوب در ايران، نهال گردو فرنور پيوندي

يكي از محبوب ترين ارقام نهال گردوي پيوندي در كشور فرانسه، بي شك نهال گردو فرنور مي باشد. اين درخت گردو در مناطق سردسير به عنوان درختي معجزه آسا با باردهي بي نظير ياد مي شود. از محبوبيت اين نهال مي توان به مغز گردوي سفيد و چرب آن اشاره داشت كه ارزش اقتصادي ان را بالاتر برده است.

 درخت گردو فرنور همانند چندلر از باردهي 300 كيلويي برخوردار است و بهترين رقم در مناطق سردسير به عنوان درخت گردويي ديرگل شناخته مي گردد.

قيمت يك نهال گردو فرنور، در آذر ماه 1400 ، قيمتي مابين 240.000 تا 250.000 هزار تومان قيمت گذاري شده است.

سومين نهال گردو پرطرفدار در ايران، نهال گردو ژنوتيپ برتر آريا نهال

از ويژگي هاي بارز نهال گردو ژنوتيپ آريا همين بس كه خودگردافشان مي باشد. اين به آن معناست كه با كاشت اين نهال گردو، به هيچ عنوان نياز به رقم گردافشان نخواهيد داشت و گل هاي نر و ماده، هر دو بر روي يك شاخه قابليت رشد را خواهند داشت.

 باردهي بسيار مناسبي دارد اما سايز گردوي آن به نسبت چندلر و فرنور كمي ريز تر مي باشد. پايه بذري مي باشد و به همين علت قيمت بسيار مناسب و اقتصادي به خود اختصاص داده است.

جالب است بدانيد قيمت نهال گردو ژنوتيپ برتر آريا به ازاي هر راس، در آذر ماه 1400 ، 140.000 تا 150.000 هزار تومان قيمت گذاري شده است.

نهال گردو

چهارمين نهال گردوي پر فروش در بازار نهالستان گردو آريا، نهال گردو خوشه اي

بي شك از زمان ديرباز تا اكنون، يكي از پرطرفدار ترين انواع گردو در ايران، درخت گردو خوشه اي بوده است. اين درخت گردو يكي از ارقام قديمي باغات گردو محسوب مي گردد و دليل محبوبيت آن، باردهي در هر شاخه آن هم به صورت متمركز يا اصطلاحا، خوشه اي بوده است.

 اين درخت گردو از ارقام پايه بذري محسوب مي گردد و باردهي بسيار مناسبي دارد.

قيمت هر راس نهال گردوي خوشه اي، در آذر ماه 1400، عددي مابين 140.000 تا 150.000 هزار تومان قيمت گذاري شده است.

پنجمين نهال گردوي لاكچري و خاص در ايران، نهال گردو پكان

و در انتها به يكي از خاص ترين مغزهاي گردوي ايران و جهان رسيديم، نهال گردوي آمريكايي پكان، يكي از بهترين ارقام گردو در مناطق گرمسير كه به كشاورزان اميد و انگيزه ي دوباره را بخشيده است.

مغز گردي پكان يكي از جذاب ترين و كمياب ترين گردوهاي جهان محسوب مي شود كه با باردهي فوق العاده و مقاومت بي نظير در مناطق گرمسير، مورد توجه كشاورزان مناطق گرمسير قرار گرفته است.

نهال گردوي پكان از ارقام زودگل باغات گردو محسوب مي شود و تنها مناسب استفاده در آب و هواي گرمسير مي باشد.

قيمت نهال گردو پكان آمريكايي به ازاي هر راس آن عددي مابين 340.000 تا 350.000 هزار تومان قيمت گذاري شده است.

انتخاب نهالستاني مطمئن جهت خريد نهال گردو با خريد از آريا نهال

زمان كشاورز، هزينه ي احداث باغ گردو، فراهم آوردن نيروهاي مورد نياز نگهداري از باغ، سمپاشي، هرس، آبياري و.. بي شماري از زحماتي را كه يك باغدار به دوش مي كشد، در گرو خريد نهال گردوي سالم و اصل مي باشد.

 آريا نهال (ariyanahal.ir) با ضمانت واقعي بازگشت كالا، گواهي قرنطينه و مجوز هاي لازم از جهاد كشاورزي، توانسته سالانه سهم بزرگي از فروش نهال گردو را به خود اختصاص دهد. كافيست تنها نام برند آريا نهال را سرچ كرده و وارد وب سايت شده و به مشاهده مشخصات بيش از 200 رقم نهال به همراه قيمت بپردازيد. همچنين جهت تمايل به دريافت مشاوره ي رايگان در رابطه با خريد نهال، مي توانيد مستقيما با شماره تماس (09143336024) ارتباط بر قرار نماييد.

سايت  فروشگاه نهال: ariyanahal.ir

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۲:۵۹ توسط:ممد موضوع:

كاربرد جرثقيل در سوله سازي

خب به بحث كاربرد جرثقيل در سوله سازي مي رسيم. اگر مي خواهيد سوله سازي را شروع كنيد، بايد از قبل بدانيد كه آيا كسب و كار شما و سوله اي كه مي خواهيد بسازيد به جرثقيل نياز دارد يا خير.

اگر پاسخ شما به اين سوال كليدي "خير" است از خواندن اين مقاله خودداري كنيد. و اما اگر جواب شما بله است، حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشيد و با دقت مطالعه فرماييد. 

چرا قبل از سفارش سوله بايد بدانيم كه آيا جرثقيل لازم داريم و يا خير؟

چون جرثقيل بر روي ستون هاي سوله نصب مي شود و تمام وزني را كه بايد بر روي ستون سوله بلند شود منتقل مي كند، بنابراين هنگام ساخت سوله اي كه داراي جرثقيل است، ستون ها بايد با توجه به ظرفيت جرثقيل استحكام بيشتري داشته باشند. .

جرثقيل هاي سقفي مناسب ترين ابزار براي بلند كردن اجسام سنگين در داخل مكان هاي داراي سقف هستند، مانند سوله اي كه داراي محدوديت ارتفاع است.

انواع رايج جرثقيل ها:

  • جرثقيل سقفي

  • جرثقيل دروازه اي

جرثقيل هاي سقفي:

دليل اينكه مناسب ترين جرثقيل در سوله سازي جرثقيل سقفي است اين است كه:

 استفاده از جرثقيل سقفي در سوله سازي ايمن ترين راه براي جابجايي وسايل سنگين مي باشد.

جرثقيل پل تقريبا 90 درصد فضاي سوله را براي جابجايي و جابجايي تجهيزات سنگين پوشش مي دهد.

 مخارج و هزينه هايي مانند برق و سرويس هاي دوره اي جرثقيل هاي سقفي نسبت به انواع ديگر جرثقيل ها كمتر است.

 استفاده از اين جرثقيل ها بسيار ساده بوده و نياز به تخصص خاصي ندارد.

جرثقيل دروازه اي:

جرثقيل دروازه اي كاربرد خاص خود را دارد. و اغلب در سوله سازي استفاده نمي شود.

اما گاهي از آنها در سوله سازي نيز استفاده مي شود. به عنوان مثال، زماني كه قبلاً يك سوله ساخته شده است و بار جرثقيل سقفي در ستون سازه محاسبه نشده است، اينجاست كه مجبور مي شوند براي پيشبرد كار به جرثقيل هاي دروازه اي روي آورند.

جرثقيل دروازه اي عمدتاً در طول مسير روي ريل خود حركت مي كند، اما نوعي نيز وجود دارد كه به طور مستقل روي چرخ حركت مي كند و نيازي به ريل ندارد.

اين نوع جرثقيل بيشتر در بنادر و اسكله و در تمامي محيط هاي باز مورد استفاده قرار مي گيرد.

جرثقيل هاي دروازه اي انواع مختلفي دارند مانند جرثقيل هاي تك پل، دو پل، ريلي يا چرخي كه به دليل استفاده كم از آنها زياد بحث نمي كنيم.

سخن پاياني

جرثقيل ها در سوله سازي كاربرد هاي فراواني دارند كه دو نوع پر كاربرد آن ها، جرثقيل هاي سقفي و دروازه اي هستند كه امروزه در سوله سازي بسيار مورد استفاده قرار مي گيرند.

در پايان از شما بابت مطالعه اين مقاله سپاس گذاريم. اگر سوالي در رابطه با سوله سازي داشتيد، حتما در قسمت كامنت ها با ما درميان بگذاريد تا در سريع ترين زمان ممكن پاسخ خود را از متخصصين دريافت نماييد.




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۷:۲۰ توسط:ممد موضوع:

سيني كابل.

سيني كابل.

به طور كلي  در پنج نوع  رنگي، استيل، پلاستيكي، گالوانيزه سرد و گالوانيزه گرم توليد شده به فروش ميرسد.

براي اينكه به دو  اتصال قرار گيرد از رابط استفاده مي‌شود.

در تبديل كردن يك مسير در  به دو مسير مي توان از سه راهي  نيز استفاده كرد.

براي اين كه يك مسير را به سه مسير تبديل كنيم مي‌توانيم از چهار راهي سيني كابل  هم استفاده كنيم.

جهت پوشش دادن از  در كابل مورد نظر بايد استفاده شود. براي تغيير مسير در  كشي از زانوي  نيز ميتوان استفاده كرد.

براي اين كه بتوانيد  روي سقف، ديوار يا ارتفاع از روي زمين نصب كنيد حتما بايد از اين محصول  استفاده كنيد.

جهت نصب اجزاي مختلف اين كابل به يكديگر نيز از پيچ كله قارچي با واشر و مهره مخصوص  استفاده ميشود

خريد سيني كابل.

اين محصول لوازم جانبي مختلفي دارد كه براي نمونه مي‌توان به رابط ، زانويي سيني كابل، سه راهي، ساپورت و درب آن اشاره كرد.

همچنين مي‌توان گفت كه زانويي تنوع زيادي در جهت و زاويه دارد و به صورت عمودي و افقي ساخته مي شود

قيمت سيني كابل.

البته مي توان گفت كه در هر دو نوع عمودي و افقي زانويي سيني كابل به صورت ثابت و متحرك وجود دارد كه در نوع زاويه به دو مدل زانويي 45 درجه و زانويي 90 درجه تقسيم مي شود

 

كركره اتوماتيك

كركره برقي كه به آن كركره اتوماتيك نيز ميگويند نوعي از كركره ها بوده كه توسط يك قدرت برق و موتور كار مي‌كند.

همچنين اين كركره با استفاده از يك ريموت امكان باز و بسته شدن درب را فراهم مي كند.

كركره برقي با موتور كوچكي كار كرده كه با فشار دكمه مي‌توان آن را باز و بسته كرد.

موتور اين محصول ميتواند به كمك منبع برق شهري يا با كمك انرژي هاي طبيعي مثل انرژي خورشيدي كار كند.

كركره برقي با كمك كنترل از راه دور و يا يك پانل كار مي كند و در جاي ديگر آن را اداره مي كنند.

خريد كركره اتوماتيك

وضعيت اصلي كركره اتوماتيك ايجاد راحتي براي افراد در برقراري نيروي فيزيكي و امنيت است.

شما عزيزان مي توانيد باز و بسته شدن درب را همان طور كه ميخواهيد انجام داده و فقط با فشردن يك دكمه اين كار را انجام دهيد.

در گذشته از كركره دستي استفاده مي‌شد اما امروزه كركره هاي اتوماتيك جاي آن را گرفته اند.

و موجب افزايش سهولت در كارها شده اند.

قيمت كركره اتوماتيك

اين كركره علاوه بر اينكه از حفاظت بيشتري برخوردار است.

كاركرد راحتي هم دارد. به همين علت اين محصول فروش زيادي داشته و طرفداران بسياري دارد.

از اين كركره مي توان جهت درب ورودي پاركينگ استفاده كرد.

و رنگ آن نيز مي‌تواند با توجه به سفارش مشتري تعيين شود.

كركره هاي اتوماتيك انواع مختلفي مانند امنيتي، تجاري، صنعتي و غيره دارند.

كركره هاي اتوماتيك برقي در واقع همان كركره هاي قديمي مغازه ها است..

كه با چند تغير به كركره هاي مدرن تبديل شده است..

.فلاش تانك

در دنياي امروزي با توجه به كمبود آب در كشور خودمان بايد با هر روش كه مي توانيم از هدر رفت بيش از حد آب جلوگيري كرد كه يكي از اين روش ها براي صرفه جويي در مصرف آب فلاش تانك مي باشد كه اين وسيله به دليل استفاده زياد آب در سرويس هاي بهداشتي بسيار پركاربرد مي باشد

فلاش تانك محفظه اي پلاستيكي يا فلزي مي باشد كه قبليت ذخيره سازي آب را دارد كه در مواقع ضروري مي توان از آن براي شستن توالت استفاده كرد.

انواع فلاش تانك 

فلاش تانك ها در دو مدل توكار و روكار توليد و به بازار عرضه مي گردند  كه در ادامه در مورد هر كدام صحبت خواهيم كرد.

فلاش تانك توكار 

يكي از جديد ترين مدل ها فلاش تانك توكار مي باشد كه با نام استراكچر وال هنگ نيز شناخته مي شود. تمام محتويات و قطعات اين فلاش تانك داخل ديوار قرار مي گيرد و فقط دكمه تخليه آن قابل مشاهده مي باشد. اگر فضاي سرويس بهداشتي شما كوچك مي باشد اين گزينه براي شما مناسب خواهد بود.

بر روي فلاش تانك وال هنگ يا استراكچر دو دكمه براي كارهاي مختلف تعبيه شده است كه يكي براي حجم ورودي با آب بالا مي باشد و ديگري با حجم كمتر كه با توجه به نياز خود مي توانيد از هر كدام استفاده نماييد.

مزاياي فلاش تانك توكار 

استفاده بهينه از فضا بدليل توكار بودن

ايجاد صداي كمتر

تاثير زياد بر زيبايي محيط سرويس بهداشتي به دليل توكار بودن

صرفه جويي بيشتر در آب

ماندگاري بيشتر به دليل ضربه نديدن

بهداشتي بودن و آلودگي كمتر

ضخامت كم در ساختار فلاش تانك

فلاش تانك روكار

اولين فلاش تانكي كه توليد شد نوع روكار بود كه نوع ديگري ازفلاش تانك مي باشد و بسيار پر استفاده است

اين مدل در برابر نوع توكار از محفظه ي بزرگتري برخوردار مي باشد.

تمام محتويات آن بر رو ديوار قرار مي گيرد و قابل مشاهده خواهد بود، تخليه آب در آن به وسيله ي يك طناب و اهرم انجام مي شود. اگر سرويس بهداشتي شما داراي فضاي كمي مي باشد اين مورد مناسب شما نخواهد بود 

از مزاياي فلاش تانك روكار مي توان به اين مورد اشاره نمود كه اگر نيازي به تعمير باشد ديگر نيازي نيست تا ديوار را تخريب كرد در نتيجه به مراتب هزينه كمتري به همراه خواهد داشت و از طرفي قيمت آن نسبت به نوع توكار كمتر مي باشد. 

برندهاي فلاش تانك

در زمينه فلاش تانك برندهاي معروفي وجود دارند كه محصولات با كيفيتي را توليد مي نمايند كه فلاش تانك راسان و فلاش تانك ايران از معروف ترين آنها مي باشند .

فلاش تانك ايران با سابقه و فعاليت چندين ساله در زمينه توليد فلاش تانك يكي از بهترين ها در بازار مي باشد كه مي توانيد محصولات اين برند را از فروشگاه راسان ايران كه نمايندگي معتبر اين برند مي باشد تهيه نماييد.

قيمت و خريد فلاش تانك 

به دليل نوسانات قيمتي كه در بازار وجود دارد شايد نتوانيد قيمت واقعي انواع فلاش تانك را در مدل هاي مختلف پيدا كنيد به همين جهت پيشنهاد ما به شما فروشگاه راسان ايران به عنوان نمايندگي انواع فلاش تانك يك مرجع خوب مي باشد تا از قيمت دقيق اين محصولات مطلع شويد و در صورت نياز خريد خود را از اين فروشگاه انجام دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۳:۳۶ توسط:ممد موضوع:

نحوه انتخاب رنگ مناسب براي زير زمين خانه

زير زمين يكي از قسمت هاي خانه است كه كمترين ميزان استفاده و رفت و آمد را دارد. معمولا زير زمين به عنوان فضايي براي قرار دادن لوازمي كه كمتر از آنها استفاده ميكنيم شناخته مي شود. ولي اگر كمي وقت بگذاريد و ظاهر زير زمين را تغيير بدهيد، مي توانيد از آن به عنوان اتاق بازي بچه‌ها، جايي براي تمرين يوگا، مكان مخصوص شستشوي لباس يا اتاقي براي بازيهاي ويدئويي و تلويزيون ديدن استفاده كنيد. 

خوشبختانه تغيير دادن ظاهر زير زمين به اندازه آشپزخانه و حمام و ديگر نقاط خانه زحمت ندارد. تنها با رنگ كردن ديوار يا عوض كردن كف‌پوش زير زمين، مي توانيد فضاي آن را دگرگون كنيد. بهترين رنگ براي زير زمين، رنگ هاي خنثي هستند. با اين حال ميتوانيد يك رنگ خيره‌كننده كه هميشه دوست داشتيد امتحان كنيد را براي ديوارهاي زير زمين انتخاب كنيد. اين رنگها باعث ميشوند كه فضاي زير زمين از حالت عادي بزرگتر به نظر برسد. در مقاله امروز قصد داريم شما را با نحوه انتخاب رنگ مناسب براي زير زمين آشنا كنيم. ما در كافه نقاشي (paintingcafe) بهترين خدمات براي نقاشي ساختمان را به شما ارايه مي كنيم. 

C:UsersG10Downloadsرنگ ديوار زير زمين.jpg

رنگ سفيد

رنگ سفيد يكي از محبوب ترين رنگها در دكوراسيون خانه است. استفاده از رنگ سفيد در زير زمين باعث مي شود كه فضاي آن گرم و دلنشين باشد. 

رنگ آبي تيره

اگر دوست داريد محيط زير زمين خانه شبيه به فضاي سينما باشد، ميتوانيد از رنگ آبي تيره استفاده كنيد.

رنگ خاكستري كلاسيك

رنگ خاكستري كلاسيك از آن دسته رنگهاي خنثي و زيبايي است كه تقريبا با هر رنگ و مدل دكوراسيوني به راحتي ست ميشود.

رنگ صورتي

اگر دوست داريد فضاي زير زمين خانه كمي دخترانه باشد، ميتوانيد از رنگ صورتي استفاده كنيد.

رنگ سبز جنگلي

اگر به فضاي جنگل و طبيعت علاقه داريد، ميتوانيد در زير زمين خود از رنگ سبز استفاده كنيد. اگر جلوي زير زمين حياط يا فضاي باز داشته باشيد، رنگ سبز ميتواند گزينه خوبي باشد؛ چون با فضاي بيرون خانه ست ميشود.

رنگ سفيد مايل به كرم

اگر سبك خانه شما روستايي است، بهترين رنگي كه ميتوانيد براي زير زمين خود استفاده كنيد، رنگ سفيد مايل به كرم است.

رنگ آبي روشن

اگر قصد داريد فضيا زير زمين را به يك محيط آرامش‌بخش و راحت تبديل كنيد، بهتر است از رنگ آبي روشن استفاده كنيد.

رنگ زرد ليمويي

رنگ زرد از آن دسته رنگهايي است كه هر فضايي را به يك فضاي شاداب و سرزنده تبديل ميكند. پس اگر دوست داريد به زير زمين خانه كمي رنگ و لعاب بدهيد، ميتوانيد از رنگ زرد ليمويي روشن استفاده كنيد. 

رنگ قرمز

رنگ قرمز از آن دسته رنگهايي است كه استفاده از آن در دكوراسيون خانه ميتواند كمي سخت باشد. به همين دليل، اگر به رنگ قرمز علاقه داريد ميتوانيد يكي از توناژهاي ملايم آن را در فضاي زير زمين به كار ببريد تا چشمهايتان خسته نشوند. 

تركيب چند رنگ مختلف به روش پاشيدن رنگ روي ديوار

اگر دوست داريد با خيال راحت يك رنگ جيغ را امتحان كنيد، ميتوانيد از اين رنگ (به روش پاشيدن رنگ روي ديوار) در زير زمين استفاده كنيد. 

منبع: ilnanews



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۴:۲۱ توسط:ممد موضوع:

نحوه انتخاب رنگ براي اتاق خواب

انتخاب پالت رنگي مناسب براي اتاق خواب كار راحتي به نظر ميرسد، تا زماني كه از زياد بودن تعداد گزينه‌هاي موجود گيج ميشويم. تنها قانوني كه براي انتخاب پالت رنگي وجود دارد، اين است كه هيچ قانوني وجود ندارد! مهمترين چيزي كه بايد به ياد داشته باشيد اين است كه رنگهاي اتاق خواب بايد حال شما را خوب كنند باعث شادي و آرامش تان بشوند. در مقاله امروز قصد داريم شما را با نحوه انتخاب رنگ براي اتاق خواب آشنا كنيم. با ما همراه باشيد!

C:UsersG10Downloadsانتخاب رنگ اتاق خواب.jpg

چگونه يك رنگ مناسب براي اتاق خواب خود انتخاب كنيم؟

براي اينكه متوجه بشويد چه رنگي براي اتاق خواب شما مناسبتر است، به رنگهايي كه معمولا دوست داريد بپوشيد، محيطهايي كه دوست داريد در آنها وقت بگذرانيد و سرگرمي هايي كه از آن لذت ميبريد فكر كنيد. كدام رنگها با چيزهايي كه دوست داريد بيشتر مرتبط هستند؟ اين رنگها دقيقا همان رنگهايي هستند كه حال شما را خوب ميكنند و باعث ميشوند فضاي اتاق خواب، رنگ و بويي از ويژگي هاي شخصيتي شما به خود بگيرد. در مرحله بعدي، ميتوانيد با استفاده از نرم‌افزارهاي مخصوص شبيه‌سازي، اين رنگها را در اتاق خواب خود امتحان كنيد و ببينيد كه آيا از تركيب حاصل راضي هستيد يا نه. اگر راضي بوديد، ميتوانيد دست به كار شويد و رنگ هاي مورد علاقه خود را در فضاي اتاق خواب به كار ببريد. 


خاطرات لذتبخش خود را به ياد آوريد

يك راه ديگر براي انتخاب كردن رنگهاي مناسب اتاق خواب اين است كه به خاطرات لذتبخش خود فكر كنيد. ما در كافه نقاشي (paintingcafe) در كنار شما هستيم تا بهترين خدمات نقاشي ساختمان را به شما ارايه كنيم. چه سفرهايي و چه جاهايي باعث شدند شما خوشحال بشويد؟ لب ساحل يا جنگل؟ اگر بتوانيد روح اين مكانها را در فضاي اتاق خواب خود حفظ كنيد، ديگر نيازي نيست كه براي داشتن حس خوب دائما به سفر برويد. به عنوان مثال، اگر رنگهاي آبي و كرم ساحلي را دوست داريد، ميتوانيد از اين پالت رنگي در اتاق خواب استفاده كنيد تا فضاي لب دريا را براي شما تداعي كنند. يا اگر به فضاي جنگل و رنگ هاي طبيعي علاقه داريد، ميتوانيد در اتاق خواب خود از لوازم چوبي در كنار رنگ سبز استفاده كنيد؛ مثلا يك تخت چوبي، با سرويس خوابي به رنگ سبز، و كوسن‌هايي به رنگ زرد و نارنجي، كه تداعي‌كننده نور آفتاب در لا به لاي برگ هاي درختان جنگل هستند.

يادتان باشد كه هيچ قانوني وجود ندارد، پس اگر چند پالت رنگي با خاطرات شما گره خورده است و نمي توانيد از بين آنها انتخاب كنيد، ميتوانيد از هركدام از آنها در يك اتاق از خانه استفاده كنيد. 


در كنار رنگ هاي خنثي از رنگ هاي خيره‌كننده استفاده كنيد

اگر دوست داريد فضاي اتاق خواب كمي رنگ و لعاب داشته باشد، ميتوانيد در كنار رنگ هاي خنثي، از يك رنگ خيره‌كننده استفاده كنيد. رنگهاي خنثي بر اساس رنگي كه در كنار آنها قرار ميگيرد، ميتوانند گرم يا سرد باشند. به همين دليل به راحتي ميتوانيد با رنگهاي مختلف بازي كنيد تا زماني كه به پالت رنگي دلخواه خود برسيد. به عنوان مثال، رنگ خاكستري تيره را در نظر بگيريد. زماني كه اين رنگ در كنار يك رنگ سرد مثل آبي تيره قرار ميگيرد، فضاي آرامبخش اقيانوس را براي بيننده تداعي ميكند. زماني كه در كنار رنگهاي گرم مثل زرد و نارنجي قرار ميگيرد، يادآور انرژي و گرماي طبيعت است. 

قسمتهايي از اتاق خواب مثل شومينه يا درب اتاق، بهترين جا براي استفاده از يك رنگ متفاوت و برجسته هستند. علاوه بر اين شما ميتوانيد لوازم جانبي مثل صندلي، كشو، كمد يا حتي قاب عكس روي ميز و لبه‌هاي پنجره اتاق خود را به همين رنگ انتخاب كنيد. همين تغييرات كوچك باعث ميشوند كه فضاي اتاق به شكلي دوست‌داشتني تغيير كند.


از توناژهاي متفاوت يك رنگ استفاده كنيد

اگر طرفدار سادگي و پالتهاي تك رنگ هستيد، ميتوانيد در اتاق خواب خود از توناژهاي مختلف يك رنگ در كنار هم استفاده كنيد. ديوارهاي دو رنگ، به تنهايي و حتي بدون استفاده از آثار هنري نيز زيبا و منحصر به فرد هستند. اگر دوست داريد فضاي اتاق خواب بزرگتر از حالت عادي به نظر برسد، بهتر است كه از توناژهاي روشنتر در قسمتهاي بالاتر ديوار اتاق استفاده كنيد. 

براي ايجاد تنوع، ميتوانيد حد فاصل بين دو رنگ ديوار و قاب پنجره را با يك نوار نازك رنگي بپوشانيد. علاوه بر اين، نيازي نيست كه ديوارهاي دو رنگ حتما متقارن باشند. به همين دليل ميتوانيد به راحتي عرضها و ارتفاعهاي مختلف را امتحان كنيد و تركيبهاي خلاقانه و منحصر به فردي ايجاد كنيد. استفاده كردن از اشكال هندسي با رنگهاي متضاد نيز ميتواند گزينه خوبي باشد. 

براي اينكه مطمئن بشويد رنگ مناسبي را براي ديوار اتاق خواب خود انتخاب كرده‌ايد، ميتوانيد قبل از شروع رنگ‌آميزي، يك كاغذ سايز A4 را با رنگ مورد نظر رنگ كنيد و كمي صبر كنيد تا كاملا خشك بشود. سپس آن را روي ديوار اتاق خواب آويزان كنيد و تصميم بگيريد كه آيا اين رنگ را روي ديوار دوست داريد يا نه. 

 

منبع: baharnews


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۱:۳۲ توسط:ممد موضوع: