ورد خبر ورد خبر .

ورد خبر

طرز تهيه ميلك شيك خرما در كمتر از 5 دقيقه!

شيك خرما نوعي ميلك شيكي است كه با خرما درست مي شود. منشا اين نوشيدني در دره كواچلا در كاليفرنيا است. البته ما هم در ايران از اين شيك به عنوان يك ماده پر كالري استفاده مي‌كنيم. اين نوشيدني معمولا در روزهاي تابستاني توسط مردم مورد استفاده قرار مي‌گيرد ولي بسياري از ورزشكاران از آن به عنوان يك نوشيدني بعد از تمرين‌هاي سخت هم استفاده مي‌كنند. با بخش آشپزي مجله اينترنتي باحال مگ همراه باشيد. 

چرا تهيه شيك خرما را توصيه مي‌كنيم؟

ميلك شيك خرما يك نوشيدني سالم و خوش طعم است كه براي سلامتي ما بسيار مفيد است. حاوي بسياري از ويتامين ها و مواد مغذي است كه به قوي و سالم ماندن ما كمك مي‌كند. به طور مشابه، مي توان آن را در هر زماني از روز مصرف كرد، مانند بعد از ورزش يا قبل از رفتن به سر كار در صبح. ميلك شيك حاوي تمام مواد معدني ضروري مانند پتاسيم، سديم، كلسيم و آهن است. همچنين فوايد زيادي براي سلامتي از جمله تأثير مثبت بر قلب، مغز و بدن دارد. ميلك شيك خرما براي متابوليسم ما بسيار مفيد است زيرا ميلك شيك حاوي مواد مغذي سالمي است كه به بهبود سيستم گوارش ما كمك مي كند.


آيا مي‎توان از شيك خرما در صبحانه استفاده كرد؟

اين شيك يك گزينه عالي براي صبحانه است. اگرچه به دليل قند بالاتر، اغلب آن را به عنوان ميان وعده يا دسر ظهر مي‌خورم. با اين حال، پر از فيبر و پروتئين است كه به شما انرژي مي‌دهد و تا ناهار احساس سيري مي‌كنبد. همچنين سرشار از مواد مغذي، ويتامين‌ها و آنتي‌اكسيدان‌ها است و گياهي است.

مواد لازم 

  • نصف فنجان شير 

  • 3 فنجان بستني وانيلي

  • يك چهارم قاشق چايخوري پودر دارچين

  • ده عدد خرما رسيده و بزرگ

طرز تهيه ميلك شيك خرما 

ابتدا خرماها را بشوييد تا از ذرات كثيفي پاك شوند و سپس خشك شوند.  هسته‌‌هاي آنها را از داخل جدا كنيد. همه مواد را درون مخلوط كن ريخته تا مواد با هم مخلوط و يكدست شوند. در ليوان ريخته و با عسل يا سس كارامل بريزيد و با خامه فرم گرفته يا تكه هاي موز تزيين كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۴۴:۲۷ توسط:ممد موضوع:

ارز ديجيتال : سرمايه گذاري امن

 

امروزه كمتر كسي پيدا مي شود كه از خدمات آنلاين استفاده نكرده باشد. ارزهاي ديجيتال نيز مانند ساير فناوري هاي ايجاد شده بر روي بستر اينترنت پتانسيل بالايي براي تغيير بخش هاي بزرگي از زندگي روزمره مردم دارند. ارزهاي ديجيتال و بسترهاي آنان مدرن ترين فناوري ارائه شده در بخش خدمات مالي محسوب مي شوند.

اما برخلاف سيستم هاي مالي سنتي، اين ارزها به صورت توزيع شده ساخته شده اند و هيچ نهاد مركزي خاصي بر روي آنها كنترلي ندارد. تمامي مبادلات انجام شده در بازارهاي مربوط به آنان به صورت شفاف بوده و مبادلات مربوط به هر ارز به راحتي قابل بررسي است.

از اين رو هر فرد و يا فعال در بازار ارزهاي ديجيتال خود مي تواند به صورت يك ناظر بر تراكنش ها و مبادلات نيز عمل نمايد. داشتن جامعه چندان بزرگي از ناظران بالقوه باعث شده است كه مبادله دارايي ها بر روي بستر ارزهاي ديجيتال نسبت به سيستم هاي مالي سنتي امنيت بالاتري داشته باشد. امنيت بالا، مقياس پذيري فوق العاده و نيز انطباق بسيار مناسب اين فناوري با كسب و كارهاي آنلاين باعث شده است كه شمار زيادي از افراد به دنبال آموزش ارز ديجيتال باشند. 

كاربردهاي ارزهاي ديجيتال

ارزهاي ديجيتال بر روي بستري تحت عنوان بلاكچين ساخته شده اند كه خود يك فناوري مدرن براي ذخيره سازي داده ها به صورت غير متمركز است. به عبارت ديگر پايگاه داده اي است كه به طور همزمان تمامي افراد نسخه اي از آن را بر روي دستگاه خود دارند. بر روي بلاكچين همانند پايگاه هاي داده متمركز مي توان انواع مختلفي از داده ها را ذخيره نمود.

از محبوب ترين كاربردهاي بلاكچين استفاده از آن براي ذخيره داده هاي مربوط به تراكنش هاي ارزهاي ديجيتال است. در اين حالت ارزهاي ديجيتال و تراكنش هاي آنها به صورت رمزگذاري شده بر روي بلاكچين ذخيره مي شوند؛ به همين دليل گاهي به ارزهاي ديجيتال، رمز ارز نيز اطلاق مي شود.

در سري آموزش رمزارز نعيم حشم بان كاربرد هاي مختلف ارزهاي ديجيتال به تفصيل گنجانده شده است. براي مثال برخي از ارزهاي ديجيتال با ارزش مانند تتر به صورت استيبل كوين ارائه شده و ارزش ثابتي برابر يا يك دلار دارند؛ بنابراين، اين ارزها گزينه هاي مناسبي براي مبادلات آنلاين به شمار مي روند.

برخي از ارزهاي ديجيتال ديگر مانند بيت كوين داراي ارزش بالايي بوده و بسياري از مردم آن را طلاي مدرن مي نامند. از اين رو اين گونه ارزها گزينه هاي بسيار مناسبي براي سرمايه گذاري هاي بلند مدت در نظر گرفته مي شوند. 

بهترين بازي هاي ارز ديجيتال براي كسب درآمد

يكي از كاربرد هاي اين ارزها كه شايد بيشترين جذابيت را براي علاقه مندان به آموزش ارز ديجيتال داشته باشد، استفاده در بازي ها است. اكنون بسياري از شركت هاي بازي سازي براي جذب هر چه بيشتر مخاطب اقدام به اضافه كردن فناوري هاي بلاكچين و ارزهاي ديجيتال به بازي هاي محبوب خود نموده اند.

در بخش كسب درآمد سري آموزش رمزارز نعيم حشم بان، بهترين بازي هاي ارز ديجيتال براي كسب درآمد آسان معرفي شده است. همچنين استراتژي هاي مناسب براي حداكثر سازي اين درآمد ها نيز تشريح شده اند. اگر چه گيمر هاي حرفه اي مي توانند از راه هاي متفرقه مانند استريم كردن گيم پلي خود درآمد جانبي داشته باشند، اما در بازي هاي مبتني بر ارز ديجيتال معمولا دو راه مستقيم براي كسب درآمد در نظر گرفته شده است.

راه اول كسب ارزهاي ديجيتال از پاداش هاي درون بازي ها است كه در اين روش بازيكن با انجام فعاليت ها و يا تكميل موفقيت آميز مراحل و ماموريت ها پاداش هايي دريافت كرده كه به طور مستقيم با ارزهاي ديجيتال قابل مبادله هستند.

راه دوم استفاده از توكن هاي غير مثلي و منحصر به فرد است. در اين روش كاراكترها و قدرت ها و مهارت هاي مربوط به آنان و يا ساير اقلام درون بازي مانند ماشين ها و يا زمين هاي مجازي و غيره به صورت توكن هايي منحصر به فرد و يكتا قابل معامله هستند. براي مثال موارد زير از پرطرفدارترين بازيهاي ارز ديجيتال به شمار مي روند:

Lightnite

در اين بازي از هر دو روش پاداش و توكن براي كسب درآمد استفاده مي شود. لايت نايت يك بازي رقابتي، هيجاني و چند نفره است كه بازيكن ها با از بين بردن حريف هاي خود و غارت متعلقات آنان مي توانند ارز ديجيتال بيت كوين را كسب كنند.

پاداش هاي اين بازي به صورت ساتوشي ارائه مي شود كه واحد خرد بيت كوين است. ساتوشي هاي كسب شده از اين بازي قابل انتقال به كيف پول هاي لايتنينگ بوده و از آنجا قابل مبادله خواهد بود. توكن هاي يكتاي اين بازي پوسته هاي لايت نايت نام دارند كه گاهي برخي از آن ها را مي توان با قيمت هاي مناسبي به فروش رساند.

Gods Unchained

بازي گادز انچيند بر خلاف بازي هاي ديگر از ابتدا بر روي فناوري بلاكچين توسعه داده نشده است، بلكه اقلام درون بازي به صورت توكن هاي يكتا ارائه شده و پس از ذخيره در كيف پول در بازارهاي خارج از بازي قابل فروش هستند. اين بازي به صورت كارتي است كه بازيكنان بايد كارت هاي آن را خريداري نمايند.

برخي از اين كارت ها بسيار كمياب بوده و قيمت هاي بالايي دارند. اين بازي محبوبيت بسيار بالايي دارد؛ از اين رو ارزش كارت هاي كمياب اين بازي بسيار زياد است. در سال 2019 يكي از كارت هاي آن با قيمتي بيش از 600 هزار دلار فروخته شد.

Farmers World

بازي فارمرز ورلد يا دنياي كشاورزان يكي از محبوب ترين و بهترين بازي هاي ارز ديجيتال در زمان حاضر است. همان طور كه از نام آن آشكار است اين بازي بر پايه فعاليت هاي مرتبط با كشاورزي ساخته شده است. بازي هاي سبك كشاورزي معمولا گيم پلي آرام و غير هيجاني دارند؛ اما دنياي كشاورزان يك استثنا است و بازيكنان مي توانند به مزارع ديگر حمله كرده و آنها را غارت كنند.

بازيكنان بايد با استفاده از استراتژي هاي مناسب، محصولات خود را افزايش داده و از مزرعه خود در برابر حمله ساير كشاورزان و نيز حيوانات وحشي دفاع نمايند. توكن و يا ارز ديجيتال اصلي اين بازي Gold نام دارد. ساير اقلام درون مزرعه نيز به صورت توكن هاي يكتا ارائه مي شوند. از اين رو بازيكن، صاحب اصلي آن اقلام به شمار رفته و به راحتي مي تواند آنها را به فروش برساند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۷:۰۱ توسط:ممد موضوع:

قانون جذب

قانون جذب يكي از مهم ترين و جياتي ترين قانون ها در جهان به شمار مي آيد. در سال 2021 كم تر كسي را سراغ داريم كه واژه قانون جذب را نشنيده باشد يا در مورد آن اطلاعاتي نداشته باشد. 

اما اين كه چقدر اين قانون واقعي است و بسته به صحبت هايي كه تا به حال شنيده ايم، چقدر مي توان بر روي آن تمركز نمود، جزو مسائلي است كه تصميم داريم در اين مطلب به آن بپردازيم.

نكته مهمي كه بايد در مورد اين قانون بدانيد، داشتن اعتماد به نفس براي شروع مي باشد. پس از اين كه اعتماد به نفس مورد نياز را براي شروع پيدا كرديد، مي توانيم به جرات بگوييم كه قدرتمند ترين ابزار را براي تحقق رويا هاي خود در دست خواهيد داشت.

قانون جذب چيست؟

نقطه نظرات، انتقادات و نظرات موافق بسياري در مورد قانون جذب مطرح مي شود. در ايم مطلب تصميم داريم به يك به يك آن ها بپردازيم. اما بهتر است قانون جذب را از يك منبع قابل اعتماد آموزش قانون جذب را ببينيد تا به درستي در مسير انجام آن قدم برداريد. در غير اين صورت كوچك ترين خللي در انجام امور و بيان واژه هاي تاكيدي، مي تواند در برخي از موارد نتيجه عكس بدهد. 

قانون جذب به زبان ساده و كاملا عاميانه به معني به هر آن چيي كه فكر كني، به طرف تو جذب خواهد شد، مي باشد. 

شايد در نگاه اول اين قانون عجيب به نظر برسد. اما اگر شما به درستي گذشته خود را مورد بررسي قرار دهيد، متوجه خواهيد شد كه اين قانون هميشه در زندگي تان نقش پررنگي داشته است. بلكه امروز هر جايگاهي كه داريد، همان انديشه پيشين شما در مورد خودتان مي باشد. 

ارتباط ضمير ناخودآگاه با قانون جذب

مغز به طور كلي از دو بخش ضمير ناخودآگاه و ضمير آگاه تشكيل شده است. به طور مثال اگر كسي از شما بپرسد اسم شما چيست؟ شما نيازي به فكر كردن نداريد و در لحظه جواب شخص را خواهيد داد. اما اگر كسي از شما بپرسد كه ديروز چند ساعت خوابيده اي و يا چند ساعت تلويزيون تماشا كرده اي، قطعا براي پاسخ دادن چند لحظه اي را فكر خواهيد كرد. 

اگر بخواهيم بياني ساده تر در مورد قانو جذب و ضمير هاي خودآگاه و ناخودآگاه داشته باشيم، بايد بگوييم كه ضمير ناخودآگاه ما مانند فيل و ضمير خودآگاه ما مانند فيل سوار مي ماند. 

قانون جذب و ضمير ناخودآگاه

تصور كنيد كه هر روز به خودتان بگوييد كه ايران جايي براي پيرفت ندارد، يا من آدم خوش شانسي نيستم، يا خيلي حالم بده و.... بر اساس عباراتي كه شما هر روز آن ها را تكرار مي كنيد، ضمير ناخودآگاه ناخواسته دچار مريضي خواهد شد. به همين خاطر اگر بهترين پيشنهادات كاري را دريافت كنيد، از آن جايي كه ضمير ناخودآگاه بيمار شده و از تمامي جهات نااميد شده است، قطعا پيشرفتي براي شما حاصل نخواهد شد. 

از اين رو بازدهي شما كم تر شده و به اين دليل كه هميشه انرژي و عبارات تاكيدي منفي را براي ضمير ناخودآگاه خود زمزمه كرده ايد، هيچ اتفاق مثبتي در زندگي شما حاصل نخواهد شد. 

قانون جذب كائنات و مراحل آن

به طور كلي قانون جذب كائنات داراي 3 مرحله مي باشد:

  1. درخواست

  2. باور

  3. دريافت

در واقع قانون جذب براي تربيت مثبت و خوب ضمير ناخودآگاه مي باشد. به همين خاطر بايد عبارات تاكيدي مثبت را هر روز تكرار كنيد، به باور آن ها برسيد تا بتوانيد بر اساس قانون جذب آن ها را دريافت كنيد. 

ادعا هاي مطرح شده در راباطه با تاثيرات قانون جذب

سلامتي جسم و روان

برخي از افراد صاحب نظر، ادعا مي كنند كه افكار ما مي تونند به صورت مستقيم بر سلامت ما تاثير بگذارند. اين مسئله به دليل وجود قانون جذب مي باشد. آن ها بر اين باور هستند كه نگراني، ترس، استرس و ساير افكار منفي، مردم را بيمار مي كندو در حالي كه افكار مثبت مي تواند مردم را سالم نگه دارد. 

حتي افكار مثبت در برخي از افراد باعث شده است تا بيماري هاي آنان درمان شود. بخش مهمي از حفظ سلامت و درمان بيماري هاي مختلف اين است كه خود را سالم و سلامت تصور كنيد. به طور مثال زماني كه به ليمو ترش فكر مي كنيد و يا در مورد خوردنش صحبت مي كنيد، بزاق دهان ترشح مي شود. حال اگر به سلامتي و يا بيماري فكر كنيد، بدن شما به آن ها واكنش نشان خواهد داد. 

مسائل مالي و ثروت

برخي افراد كه به ثروت هاي چشم گيري رسيده اند، بر اين باور هستند كه اگر به صورت دائم افكار موفقيت را در سر خود پرورش دهيم (قانون جذب ثروت)، صرف نظر از موقعيت مواقعي هر فرد، رونق و رفاه در آينده منتظر ما خواهد بود. چرا كه چيز هاي مشابه يكديگر را جذب مي كنند. 

اگر هم فردي به صورت مداوم به فقر فكر كند، آينده او با تجربه فقر همراه خواهد شد. به طور مثال و بر اساس گفته هاي ليزا نيكول در فيلم راز، اگر هر بار به درون نامه نگاه كنيم و منتظر يك صورت حساب باشيم، قطعات صورت حساب آن جا خواهد بود. 

روابط

افرادي كه علاقه بسياري به قانون جذب دارند، ادعا مي كنند كه اين قانون بر روي روابط آن ها نيز تاثير گذاشته است. چرا كه به هر آن چه كه فكر كنيد و بر روي آن تمركز نماييد، بيش تر تجربه خواهد شد. 

به طور مثال اگر شخصي بر روي خصوصيات خبو يك نفر تمركز كند، خصوصيات خوب او، بزرگ تر به چشم خواهند آمد. اين مسئله در مورد افكار منفي و مثبت نيز صدق مي كند. 

هر چه شما به اتفاق هاي مثبت و خوشحال كننده بيش تري در رابطه خود فكر كنيد، قطعا اتفاقات بهتر و خوشايند تر بيش تري در روابط شما رخ خواهد داد. 

جملات تاكيدي براي استفاده و بهره گيري از قانون جذب

همان طور كه در ابتدا مطلب گفتيم، برخي از عبارات و جملات هستند كه با تكرار آن ها مي توانيد قانون جذب را در كم ترين زمان تجربه كنيد و ميزبان اتفاق هاي خوب و مطلوب در زندگي خود در زمينه هاي مختلف باشيد. در ادامه به بيان برخي از جملات تاكيدي در مورد قانون جذب مسائل مختلف پرداخته ايم.

عبارات تاكيدي براي جذب سلامتي

  • من مثل كوه استوار هستم.

  • من كاملا سالم و سرحال هستم.

  • من خيلي انرژي دارم و روزانه x دقيقه ورزش مي كنم.

  • من از نظر روحي فوق العاده هستم.

  • تمام سلول هاي من سالم و سلامت هستند.

  • از خداوند بابت اين سلامتي كه به من داده تشكر مي كنم.

عبارات تاكيدي جذب خوشبختي

  • به خودم افتخار مي كنم چون من فردي خوشبخت هستم.

  • من كاملا ريلكس و آروم هست.

  • من واقعا از زندگيم راضي ام و هر روز احساس خوشبختي ام بيش تر مي شود.

  • من خودم را خيلي دوست دارم و عزت نفسم فوق العاده است.

  • من براي بهترين ها ساخته شدم.

  • من براي خودم زندگي مي كنم نه براي مردم و مهم اين است كه من از زندگي ام راضي هستم.

  • من يك اسطوره هستم.

  • من براي خوشبخت شدن آفريده شدم.

  • من هميشه اميدوارم هستم.

  • هر چيزي امكان پذيره.

  • اعتماد به نفس من شگفت انگيز است.

  • از خودم ممنونم كه به خوبي تا اين جا پيش آمده ام.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۴۳:۴۳ توسط:ممد موضوع:

آشپزي ايراني يكي از ضروريات براي بانوان خانه دار

چاي ماسالا   مركز آموزش آنلاين آشپزي بهترين و كاملترين مجموعه براي آموزش آشپزي ايراني خواهد بود. در سايت 1TouchFood دنيايي از غذاهاي خوشمزه ايراني را آموزش خواهيد ديد. آموزش ها همانطور كه مي دانيد در دو دسته آموزش رايگان آشپزي و دوره هاي آنلاين آشپزي نهفته است.

براي افرادي كه به آموزش هاي رايگان علاقمند هستند بخش آموزش رايگان آشپزي بسيار پر كاربرد است. دنيايي از غذاهاي خوشمزه ايراني و ملل را برايتان قرار داده ايم.

آموزش آشپزي ايراني بسيار امري شايسته است. آشپزي ايراني با وسعت جغرافيايي ايران بسيار متنوع خواهد بود. براي هنرجوياني كه مبتدي هستند بايد چنين بيان كرد كه اين وسعت جغرافيايي با اين همه قوميت ها داراي دستپخت هاي بينظيري هستند.

آشپزي ايراني با 1TouchFood

آشپزي ايراني يكي از قديمي ترين و كهن ترين آشپزي در دنيا محسوب مي شود. آشپزي ايراني تنوع بسيار بالايي دارد و اين به همان دليلي است كه در بالا ذكر كرديم. وسعت بالاي كشور عزيزمان ايران باعث شده است كه تنوع غذايي بينظيري داشته باشيم.

سوشي اصل آشپزي ايراني در عين سادگي پيچيدگي هاي خود را دارد. يك آشپز ايراني بايستي از تجربه بالايي برخوردار باشد تا بتوانيد غذاهاي سنتي و يا محلي خوشمزه اي را طبخ نمايد.

مواد اصلي در آشپزي ايراني

براي آموزش آشپزي ايراني بايد بدانيم كه مواد اصلي در آشپزي ايراني چه موادي هستند. اين مواد همان مواد اوليه پركاربرد در آشپزي ايراني هستند. فراموش نكنيد كه آشپزي ايراني قدمتي بسيار دارد و در تمام دنيا با نام آشپزي پارسي ناميده مي شود.

برنج يكي از اصلي ترين مواد اوليه در آشپزي ايراني است. گوشت گوسفند گوشت پر مصرف در آشپزي ايراني است كه بايد اطلاعات كاملي را از آن داشته باشيد.

سبزيجات محلي و خوش عطر - ادويه هاي مناسب - ليمو - نعنا - زردچوبه از ديگر مواد اوليه اصلي در آشپزي ايراني محسوب مي شوند.

تاريخچه آشپزي ايراني با 1TouchFood

همانطور كه در بالا ذكر كرده ايم آشپزي ايراني قدمتي بسيار زيادي دارد. طبخ غذا طبق اسناد بدست آمده از دوران ضحاك آورده شده است ولي مطمينا باز هم قديمي تر است. از اسناد بدست آمده به زبان پهلوي نيز نكاتي درباره طبخ خورشت يا همان خورش وجود دارد. اين اسناد تا دوره ساساني نيز موجود است. 

آشپزي عرب نيز از آشپزي ايراني ريشه گرفته است. واقعيت اين است كه تاريخ كشور ايران و تمدن ايراني بسيار بسيار قديمي مي باشد.


بدليل وسعت بالاي ايران باستان آشپزي ايراني با اقوام و مليت هاي ديگر نيز گره خورد و تنوع بيشتري به خود گرفت.

اگر تصميم گرفته ايد آشپزي ايراني را بياموزيد حتما در كنار آموزش آشپزي ايراني مواد اوليه را فراموش نكنيد. هر چه روي مواد اوليه و ادويه ها و طعم ها كار كنيد ضرر نخواهيد كرد.

براي اين امر حتما غذاهاي محلي ايراني را مطالعه نماييد. اينكه بدانيد كدام قوم چگونه چه غذايي را طبخ مي كنند باعث رشد و ارتقا كيفي و كمي هنر آشپزيتان خواهد شد. آموزش آشپزي ايراني شامل چندين دسته مي باشند كه در زير برايتان قرار داده ايم.

آموزش آشپزي ايراني با دسته بندي هاي غذايي

در دسته بندي هاي غذايي آموزش آشپزي ايراني بدين صورت بيان مي گردند :

  • آش

  • پلو و چلو

  • ترشي و شور

  • خوراك

  • خورشت

  • دلمه و كوفته

  • ديزي

  • سوپ

  • شيريني

  • غذاهاي دريايي

  • كباب

  • كوفته و دلمه

  • كوكو و كتلت

  • نان

هدف از آموزش آشپزي از ابتدا

همانطور كه بارها بيان كرده ايم آموزش آشپزي از ابتدا براي افرادي است كه مبتدي هستند. اين افراد در ابتداي مراحل آموزش آشپزي هستند. به هيچ عنوان نبايد نگران باشند و مطمين باشند كه قرار است مطالب بسياري را بياموزند.

آموزش آشپزي از ابتدا داراي اهدافي است كه در اينجا با يكديگر بررسي خواهيم كرد. هدف اصلي قرار گرفتن هنرجوي آشپزي در مسير آموزش است. مي دانيم كه اين آموزش ها پايه اي هستند و مي بايست در كنار مطالب پايه اي – اصول آشپزي نيز آموزش داده شود.

آموزش آشپزي از ابتدا همانطور كه از نامش پيداست براي ابتداي كار است. خوشحال باشيد چون شما مطالب را بدرستي خواهيد آموخت و از همه افرادي كه تجربي آشپزي را ياد گرفته اند جلوتر خواهيد بود. پس مطمين باشيد كه بزودي با سعي و تلاش از همه جلوتر خواهيد بود و مي توانيد تجربيات بينظيري را در كنار كارتان كه همان آشپزي است فرا خواهيد گرفت. تمرين و تمرين كنيد.

محاسبه چربي بدن در پايين مطالبي به شما آموزش خواهيم داد كه به عنوان كليد در دستان شما خواهند بود. كليد آموزش آشپزي از ابتدا در دست هر كسي نيست و شماييد كه مي توانيد از آن بهره بگيريد. اين كليد در كنار ترفند هاي آشپزي رمز موفقيت شما خواهند بود. طرز تهيه انواع غذاهاي محلي بسيار خواندني هستند و دنيايي از غذاهاي محلي را شامل مي شود.

نكات مهم در آموزش آشپزي از ابتدا با 1TouchFood

  • در آموزش آشپزي از ابتدا نكات بسيار مهمي وجود دارد كه هميشه بايستي آن را رعايت كنيد. در اينجا به اين نكات خواهيم پرداخت.

  • حتما از مواد اوليه تازه و ارگانيك استفاده كنيد. اين مواد باعث مي شوند غذاي شما تازه بوده و بسيار بسيار خوشمزه تر و زنده تر باشد.

  • حتما در خرد كردن سليقه داشته باشيد و هنرمندانه مواد غذايي را قطعه قطعه كنيد. اجازه دهيد از اشكال متقارن در آشپزي لذت ببريدو

  • از روغن مناسب براي آشپزي خودتان استفاده كنيد. اين امري بسيار مهم است.

  • به هيچ وجه از شعله زياد استفاده نكنيد. هر چقدر هم حرفه اي شده باشيد اين كار باعث مي شود غذايتان بوي سوختگي بگيرد.

  • از ظروف مناسب براي طبخ و سرو استفاده كنيد. هر ظرفي براي كار مخصوص توليد شده است. اين نكته را فراموش نكنيد.

  • سعي كنيد رنگ بندي را در آشپزي رعايت كنيد. صيفي جات و سبزيجات بسيار خوشرنگي وجود دارند كه آشپزي شما را متمايز خواهند كرد.

  • از بهترين رسپي ها استفاده كنيد. آموزش آشپزي رايگان بهترين ها را برايتان تهيه كرده است.

  • حتما قبل از شروع كار يكبار رسپي ها را روخواني كرده و آن را مطالعه كنيد.

  • زمانبندي ها را جدي بگيريد. مطمين باشيد كه زمان ها سالهاست كه رعايت شده است. اين زمان ها حاصل سالها تجربه سرآشپز هاي ويژه هستند.

  • اعتماد به نفس داشته باشيد و بدانيد كه چالش ها پيش روي شما هستند و شما هستيد كه فقط مي توانيد در آشپزي و حين كار از آنها عبور كنيد.

  • ادويه ها رازهايي دارند كه اگر بدانيد مي توانيد از آنها براي خوشمزه تر شدن غذاي خود استفاده كنيد.

  • به هيچ عنوان از هر ادويه اي استفاده نكنيد. ادويه خالص بهترين خواهد بود.

  • وقتي در مرحله آموزش آشپزي از ابتدا هستيد به هيچ عنوان ترس نداشته باشيد. شما هنوز در مرحله كسب تجربه هستيد.

  • سس ها رو هم در آشپزي فراموش نكنيد. سس ها طعم بينظيري به غذاي شما خواهند داد.

 بررسي سلامتي شما مطالب فوق گزيده اي از نكاتي بوده اند كه در آموزش آشپزي از ابتدا مي بايست آن ها را رعايت نماييد. مركز آموزش آنلاين آشپزي 1TouchFood بهترين ها را براي شما عزيزان گردآوري كرده است.




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۴:۳۹ توسط:ممد موضوع:

بيوگرافي ريد هستينگز بنيانگذار نتفليكس

ريد هستينگز (Reed Hastings) بنيانگذار نتفليكس و مدير اجرايي اين سازمان يكي از كارآفرينان و بشردوستان آمريكايي است كه در هيئت مديره Facebook و چندين سازمان غير انتفاعي نيز حضوري فعالانه داشته است. 

در حال حاضر، نتفليكس يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هايي است كه در حوزه استريم محتواي اختصاصي فعاليت مي‌كند. با وجود شركت‌هاي بزرگي نظير Apple و Blockbuster احتمال مي‌رفت اين شركت با شكست سنگيني مواجه شود. 

با اين حال، خوشبختانه روند امور آتي با پيش‌بيني‌ها مطابقت نداشت. در واقع، اين استارتاپ نوپا تنها پس از چند سال فعاليت توانست شركت‌هاي عظيم و با تجربه‌اي نظير Apple را به چالش كشيده و به مبارزه دعوت كند. در اين جا، قصد داريم بيوگرافي ريد هستينگز را با شما به اشتراك بگذاريم.

دوران كودكي و نخستين تجربيات كاري و تحصيلي بنيانگذار نتفليكس

هستينگز در 8 اكتبر 1960 در بوستون، ماساچوست چشم به جهان گشود. وي در سال 1978 از دبيرستان Buckingham Browne & Nichols فارغ التحصيل شد و در سال 1983 مدرك كارشناسي خود را در رشته رياضيات از كالج Bowdoin دريافت كرد. 

پس از ارائه خدمات در سپاه تفنگداران ايالات متحده، وي به مدت دو سال با سپاه صلح همراه شد. پس از مدتي در يكي از كشورهاي آفريقايي به نام اسواتيني (Eswatini) به فعاليت پرداخت و اغلب اوقات خويش را به تدريس رياضيات اختصاص داد. هستينگز پس از بازگشت به آمريكا تصميم به ادامه تحصيل گرفت و در سال 1988 مدرك كارشناسي ارشد خود در زمينه علوم كامپيوتر را از دانشگاه استنفورد (Stanford University) دريافت كرد.

در اين زمان، وي به عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار مشغول به كار شد و در سال 1991 شركت Pure Software را تاسيس كرد. در ابتدا، اين شركت به شكل مطلوبي گسترش يافت و عنوان شركت سهامي عام را از آن خود كرد. با اين حال، تنها 6 سال بعد، يعني در سال 1997 هستينگز موفق شد شركت Puer Software را با سود قابل توجهي به فروش برساند. اين شركت، بعدها به Pure Atria Corporation تغيير نام داد. 

بيوگرافي ريد هستينگز بنيانگذار نتفليكس

ظهور بنيانگذار نتفليكس 

در سال 1997 و هم‌زمان با فروش شركت  Puer Software ايده ارائه خدمات اجاره فيلم مبتني بر اشتراك به ذهن هستينگز خطور كرد. در واقع، اين ايده از تاخير وي در تحويل يك فيلم اجاره‌اي و پرداخت جريمه‌اي قابل توجه به Blockbuster ناشي مي‌شد. 

در آن زمان، DVD فناوري جديدي به حساب آمده و با توجه به ابعاد و وزن به سادگي مي‌شد آن را با استفاده از خدمات اداره پست جابه‌جا كرد. بر همين اساس، هستينگز و شريك تجاري وي مارك راندولف (Marc Randolph) در سال 1997 شركت نتفليكس را در كاليفرنيا راه‌اندازي كرده و در سال 1998 عمليات سفارش DVD از طريق پست را پايه‌گذاري كردند. 

در ابتدا، مشتريان مي‌توانستند هر يك از  DVDها را براي مدت هفت روز اجاره كنند. با اين حال، در دسامبر 1999 اين قانون تغيير كرد. با توجه به قواعد جديد، مشتريان اين شركت با پرداخت حق اشتراك ماهيانه مي‌توانستند تعداد نامحدودي فيلم را در فهرست خود جا دهند. 

يعني، مشتركان فيلم‌هاي مورد نظر خود را انتخاب كرده و از طريق وب‌سايت نتفليكيس حساب‌ كاربري خويش را كنترل مي‌كردند. در هر سفارش، جابه‌جايي سه DVD به طور خودكار امكان‌پذير بود و با بازگرداندن سري اول سفارشات، سه DVD ديگر از فهرست فيلم‌هاي منتخب مشتري به صورت كاملا خودكار براي آن‌ها ارسال مي‌شد.

ريد هستينگز از طريق مشاركت با استوديوهاي فيلم‌سازي و شركت در كمپين‌هاي بازاريابي اين شركت را گسترش داد و بيش از هر چيز بر دسترسي به فيلم‌هاي مستقل، مستند و ساير ساخته‌هاي سينمايي تمركز داشت كه مخاطبان به راحتي به آن‌ها دسترسي نداشتند. 

هستينگز اعتقاد داشت فناوري DVD محكوم به شكست است. اين امر او را بر آن داشت تا جايگزين مناسبي را انتخاب و معرفي كند. به اين ترتيب، تحقيق در زمينه استريم فيلم از طريق اينترنت آغاز شد. با اين حال، تا سال 2003 اين شركت به دليل عدم دسترسي به اينترنت با پهناي باند بالا از عهده ترافيك سنگين سايت برنمي‌آمد. اين امر شركت نتفليكس را بر آن داشت تا با استفاده از روش‌هاي سخت‌افزاري به ارائه فيلم بپردازد. به اين ترتيب، كاربران تنها با خريد يك ست باكس 300 دلاري مي‌توانستند در اوقات فراغت خود فيلم‌هاي مورد نظرشان را دانلودكنند. 

ظهور يوتيوب و تبعات آن

در سال 2005 Youtube پا به عرصه وجود گذاشت و دسترسي به محتواي ويديويي در فضاي اينترنت را با روش تازه‌اي بنيان‌گذاري كرد. با ظهور يوتيوب كاربران دنياي مجازي مي‌توانستند تصاوير ويديويي را بدون نياز به دانلود مشاهده كنند. اين امر بنيانگذار نتفليكس را بر آن داشت تا حركت در مسير تازه‌اي را پيش گرفته و چنان كه گفته شد بر روي استريم ويديوها با استفاده از دستگاه‌هاي سخت‌افزاري فعاليت كند. با اين حال، به دلايل بسيار زيادي دستگاه‌هاي نتفليكس از بازار جمع‌آوري شده و جاي خود را به نرم‌افزارها و اپليكيشن‌هاي استريم دادند. 

در صورت اتصال به اينترنت پرسرعت، نصب اين نرم‌افزارها بر روي كليه دستگاه‌ها نظير تلويزيون‌ها، كنسول‌هاي بازي و پخش‌كننده‌هاي DVD به سادگي امكان‌پذير بود. واقعيت اين است كه اين شركت براي بقاء خود ناچار بود خدمات ويژه‌اي را ارائه كرده و كليه مشتركان خود را حفظ كند.

بنيانگذار نتفليكس و اشتباهي تاريخي

در فوريه سال 2007 ميلادي، تعداد سفارشات اين شركت به ميلياردها عدد افزايش يافت. در اصل، راه‌اندازي اپليكيشن‌هايي دانلود و استريم فيلم‌هاي سينمايي و برنامه‌هاي تلويزيوني دسترسي به محتواي ويديويي را به شكلي تازه براي مشتركان خود امكان‌پذير كرد. در سال 2011، بنيانگذار نتفليكس اعلام كرد اين شركت هزينه اشتراك ماهيانه خود را افزايش داده و به دو بخش تقسيم خواهد شد. به اين ترتيب، بخش مربوط به ارائه خدمات، وب‌سايت‌ها و حساب‌هاي كاربري DVD به Qwikster تغيير نام مي‌داد. اين اشتباهي نادر و تاريخي بود كه به از دست رفتن تعداد قابل توجهي از مخاطبان و كاهش چشمگير قيمت سهام اين شركت انجاميد. بنابراين، اين شركت از ادامه اجراي طرح انحصاري و جديد Qwikster عقب‌نشيني كرده و دوباره بخش‌هاي مذكور را با هم ادغام كرد.

بنيانگذار نتفليكس و ارائه محتواي اختصاصي

واقعيت اين بود كه بنيانگذار نتفليكس از اهميت استريم كردن فيلم‌هاي سينمايي و توليدات تلويزيوني آگاهي داشت. به اين ترتيب، در ابتداي دهه 2010 موفق شد استوديوهايي نظير MGM، Paramount و Lionsgate را تحت تاثير قرارداده و با آن‌ها همكاري كند. بنابراين، طي قراردادي امتياز پخش محصولات استوديوهاي ياد شده در اختيار اين شركت قرار گرفت. اين امر در نهايت منجر به گسترش و توسعه صنعت پخش فيلم و ويديو شد. 

در سال 2013، نتفليكس با ارائه و پخش سريال تلويزيوني «خانه پوشالي» (House of Cards) براي نخستين بار به استريم كردن محتواي اختصاصي روي آورد. انجام اين كار با استقبال و توفيق بسيار زيادي همراه بود. به اين ترتيب، اين شركت فعاليت خود را در زمينه توليد فيلم نيز آغاز كرد و روند موفقيت خود را ادامه داد. 

سخن آخر

 بنيانگذار نتفليكس يكي از برجسته‌ترين افراد بشر دوست و خيرخواه زمان خود به حساب مي‌آيد. وي همواره بخش قابل توجهي از وقت خود را به مسائل آموزشي به ويژه در مدارس دولتي اختصاص داده و از سال 2000 تا 2004 رياست هيئت آموزش ايالتي كاليفرنيا را برعهده داشت. با ارائه بيوگرافي ريد هستينگز اميدواريم توانسته باشيم اطلاعات مفيدي را با شما به‌اشتراك بگذاريم.

منبع: khabaronline


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۱:۳۹ توسط:ممد موضوع:

بيوگرافي دنيل اك بنيانگذار اسپتيفاي

اسپاتيفاي يك شبكه پخش موسيقي و فايل‌هاي راديويي است كه سال 2009 در استكهلم شروع به كار كرده است. مديرعامل و بنيان‌گذار اين پلت‌فرم، دنيل اك است كه بيش از 3000 نفر كارمند دارند. در اين مقاله مي‌خواهيم راجع به بيوگرافي دنيل اك، بنيان‌گذار اسپاتيفاي صحبت كنيم و با اين پلت‌فرم كمي بيشتر آشنا شويم.

بيوگرافي دنيل اك بنيانگذار اسپتيفاي

اسپاتيفاي چيست؟

اسپاتيفاي كارش را از استكهلم سوئد شروع كرد و تا به امروز بيش از 26 ميليون‌ دلار درآمد دارد. اين سايت يك سرويس پخش موسيقي است و در حال حاضر 65 منطقه جهان مي‌توانند از خدمات اين سايت استفاده كنند. آهنگ‌هايي كه در اسپاتيفاي پخش مي‌شوند، همگي حق كپي رايت دارند و با اجازه ناشر منتشر شده‌اند. 

اين پلتفرم ويژگي‌هاي اصلي‌اش را در ازاي پخش تبليغات به طور رايگان در اختيار مردم قرار مي‌دهد. كاربراني كه مي‌خواهند از امكانات بيشتر اسپاتيفاي استفاده كنند بايد اكانت‌شان را به حالت پريميوم تغيير دهند. كاربران پريميوم مي‌توانند آهنگ‌ها را دانلود كرده و بدون تبليغات به آنها گوش دهند. در اسپاتيفاي نه تنها كاربران مهم هستند، بلكه آثار موسيقي بدون اجازه صاحب اثر منتشر نمي‌شود و با هر بار پخش موسيقي، هنرمند دست‌مزدش را دريافت مي‌كند. 

 

از آنجايي كه دنيل اك سيستم صادقانه و متعهدانه‌اي را در اسپاتيفاي راه‌اندازي كرده است، ترانه‌سرايان و افراد زيادي هم به او اعتماد دارند. خيلي از مردم معتقدند كه اسپاتيفاي شبيه به نتفليكس است. در حالي كه دنيل اك همچين چيز را رد مي‌كند. رشد كسب‌وكار هنرمند براي اسپاتيفاي و تيم دنيل اك مهم است. همين مسئله باعث متفاوت بودن اين دو سرويس مي‌شود. 

 

دنيل اك كيست؟

دنيل اك بنيان‌گذار اسپاتيفاي در سال 1983 در خانواده فقيري به دنيا آمد. از آنجايي كه پدربزرگ و مادربزرگ دنل هنرمند بودند، او هم از همان كودكي با فضاي موسيقي آشنا بود. دنيل از 14 سالگي شروع به كار كرد و با مهارت برنامه‌نويسي وب توانست 50 هزار دلار در ماه به دست بياورد. تلاش‌هاي او منجر به تاسيس يك شركت با 25 تا 30 نفر كارمند شد. 

دو سال بعد دنيل انقدر در كارش پيشرفت كرده بود كه براي شركت گوگل رزومه فرستاد. دنيل 16 سالش بود و مي‌خواست در شركت گوگل مشغول به كار شود. ولي چون مدرك دانشگاهي نداشت، قبول نشد. دنيل اك قبل از اينكه استارتاپ اسپاتيفاي را همراه با مارتين لورنتزون تاسيس كند، ايده‌هاي تاسيس همچين شبكه‌اي را در سايت كوئرا مطرح كرده بود. 

جالب اينجا است كه وقتي دنيل اك تصميم به تاسيس اسپاتيفاي مي‌گيرد، قانون كپي رايت در سوئد تصويب نشده بود و دولت سوئد دانلود محتوا براي مصرف شخصي را قانوني اعلام كرده بود. در نتيجه اين قانون خيلي از هنرمندان سوئدي از جمله دوستان نوازنده دنيل اك نمي‌توانستند از پس هزينه‌هاي روزمره‌شان بربيايند. همين مسئله باعث مي‌شود كه دنيل براي تاسيس اسپاتيفاي انگيزه بيشتري بگيرد. 

 

شخصيت دنيل اك

در حال حاضر، با اينكه دنيل و  سرويسي كه ارائه كرده است به نفع هنرمندان و كاربران ساخته شده است، اما خودش به طور حرفه‌اي ساز نمي‌زند و بين گيتار و كامپيوتر، كامپيوتر را انتخاب كرده است. جالب است بدانيد كه دنيل اك روحيه كمال‌گرايي دارد. يعني اگر در كاري به اندازه كافي خوب نباشد، احساس سرخوردگي و نااميدي مي‌كند. 

او به همين دليل موسيقي و ورزش را كنار مي‌گذارد و وارد حوزه برنامه‌نويسي مي‌شود. دنيل هميشه دوست داشت بهترين باشد، بهترين ورزشكار، بهترين نوازنده و بهترين برنامه‌نويس. اما از آنجايي كه هميشه كسي بهتر از او پيدا مي‌شد، او احساس مي‌كرد شكست‌خورده است و نمي‌تواند به چيزي كه مي‌خواهد برسد. 

بنيان‌گذار اسپاتيفاي در نهايت متوجه مي‌شود كه براي پيشرفت و رشد لازم نيست بهترين باشد. او در تعريف خودش مي‌گويد كه من كارهاي متوسط را خوب انجام مي‌دهم، ولي مهارت خاصي ندارم و در هيچ كاري عالي نيستم. 

دنيل سعي مي‌كند همه كارهايش را با نظم و برنامه‌ريزي انجام دهد. او زياد اهل معاشرت با دوستان و اطرافيانش نيست و ترجيح مي‌دهد وقتش را براي كارهاي ديگري بگذارد. او به زمان‌هاي تنهايي، خلاقيت و تمام‌كردن موضوعي به شدت پايبند است. اك حتي براي افكار خلاقانه‌اش برنامه‌ريزي مي‌كند و ساعت مشخصي را به تمركز و جذب افكار خلاقانه اختصاص مي‌دهد. 

 

دنيل اك و مارتين لورنتزون در اسپاتيفاي

دنيل و مارتين تلاش كردند مشكل به اشتراك‌گذاري غيرقانوني فايل‌هاي موسيقي را حل كنند و در نهايت در سال 2008 از سايت و اپليكيشن‌ها رونمايي كردند. در ابتدا، كاربران فقط با دعوت‌نامه مي‌توانستند در اسپاتيفاي عضو شوند، مثل اپليكيشن كلاب‌هاوس كه براي عضويت به دعوت‌نامه احتياج داريد. اعضاي اپليكيشن از همان ابتدا در مدت زمان كمي به شدت زياد شد. 

 

بنابراين دنيل و مارتين تصميم گرفتند حساب‌هاي پولي را به اپليكيشن اضافه كنند. آنها با فعالان دنياي موسيقي مذاكره كردند تا بتوانند مجوزهاي لازم براي فروش و انتشار آثار موسيقي را كسب كنند. صنعت موسيقي در آن سال‌ها حال و روز خوبي نداشت و از سال 1999 تا سال 2008، درآمدش كم شده بود. آمارهاي سايت بلومبرگ هم اين مسئله را تاييد مي‌كند. 

بنابراين تهيه‌كننده‌هاي بزرگ موسيقي مثل وارنر، يونيورسال، سوني و EMI موزيك در تلاش براي حل اين مشكل تصميم گرفتند با دنيل اك بنيان‌گذار 25 ساله اسپاتيفاي همكاري كنند. انتشار آلبوم‌ها و آهنگ‌هاي خواننده‌هاي مشهور و گمنام در اسپاتيفاي باعث شد كه درآمد صنعت موسيقي به سرعت رشد كند. 

 

دنيل اك و ديدگاهش نسبت به تكنولوژي

خيلي از كساني كه با تكنولوژي سروكار دارند، معتقدند كه تكنولوژي به مردم كمك كرده است و هيچ مشكلي هم ندارد. اما دنيل اك مي‌گويد كه تكنولوژي مثل يك شمشير دولبه است و ممكن است مردم از فناوري‌هاي جديد در راه‌هاي درست و اشتباه استفاده كنند. او معتقد است كه در قبال چيزي كه ساخته است مسئول است. 

 

دنيل اك در رسانه‌ها

دنيل اك تا به امروز با رسانه‌ها و شبكه‌هاي خيلي كمي مصاحبه كرده است. او معتقد است كه شركت اسپاتيفاي به يك شخص تعلق ندارد و مجموعه‌اي از تيم‌ها و اعضاي مختلف در راه‌اندازي اين شركت نقش داشتند. دنيل اك در مورد ماموريت شركت خودش مي‌گويد كه هدف از اسپاتيفاي اين است هنرمندان بتوانند از زندگي هنري خودشان درآمد كسب كنند. 

مدل رهبري دنيل اك، بنيان‌گذار اسپاتيفاي

دنيل اك جلسات متنوعي را در اسپاتيفاي برگزار مي‌كند. هدف از اين گزارش پيدا كردن نقص يا ايراد افراد نيست، بلكه عملكرد آينده كاركنان را مورد بررسي قرار مي‌دهد. او همواره به رشد اعضاي تيمش كمك مي‌كند. 

 

حرف آخر

دنيل اك به عنوان يكي از بنيان‌گذاران معروف دنيا و همين‌طور موسس اسپاتيفاي شخصيت مهمي به حساب مي‌آيد. در اين مقاله سعي كرديم از آخرين گفته‌ها و مصاحبه‌هاي دنيل استفاده كنيم و بيوگرافي جامعي راجع به او و شخصيتش ارائه دهيم. 

منبع: گيفت كارت اسپاتيفاي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۵:۲۲ توسط:ممد موضوع:

غمگين نباش

غمگين بودن يك حالت عادي انساني است كه هر فردي در برخي اوقات و در مواجه با موقعيت هاي خاص با آن روبرو مي شود.

عدم فعاليت، كار نكردن يا تجربه ساير اتفاقات نااميد كننده نيز مي تواند باعث غم و اندوه شود.

با اين حال فردي كه غم و اندوه را تجربه كرده است معمولا مي تواند گريه، صحبت كردن از نااميدي ها او را تسكين دهد. غالبا غم و اندوه، به يك محرك خاص مرتبط است.

 

تعدادي از وقايع زندگي مي تواند باعث شود تا افراد احساس غمگين بودن داشته باشند كه اين مضوع اصلا نگران كننده نيست. از دست دادن يا عدم حضور فرد دوست داشتني، طلاق، از دست دادن شغل و درآمد، مشكل مالي يا مسائل خانواده همگي مي توانند بر روحيه تاثير منفي بگذارند در فرد احساس غمگين بودن را ايجاد كنند.

 

بيشترين تاثير غمگين بودن در محيط و گوش دادن به  دانلود آهنگ غمگين هست سعي كنيد در محيط هاي شاد باشيد و با افراد شاد رفت و آمد كنيد 

غمگين بودن افسردگي به وجود مياره

 افكار و اعمال افراد نشان مي‌دهند چرا بعضي پس از يك اتفاق ناگوار در زندگي‌شان دچار افسردگي مي‌شوند. در ادامه عواملي كه نشان مي‌دهند يك فرد مستعد افسردگي است را توضيح خواهيم داد. اين علائم افسردگي نشان مي‌دهند با كمي تغيير افكار مي‌توان از پيشرفت نشانه‌هاي اوليه‌ي افسردگي جلوگيري كرد. و زندگي رو زيباتر كرد محيط شاد اهنگ شاد دوستان شاد از جمله مورادي هستن كه ميتونن شمارو از افسردگي دور كنن به محيط هاي تفريحي و زيبا برويد و با دوستان خود لذت ببريد اهنگ جديد به روز گوش كنيد

- احساس بيچارگي

يكي از علائم افسردگي احساس بيچارگي و ناتواني است، اين طرز فكر نشان مي‌دهد تصور مي‌كنيد هيچ كنترلي بر اتفاقات زندگي‌تان نداريد و در نتيجه باور مي‌كنيد نمي‌توانيد هيچ كاري براي رهايي از ناراحتي انجام دهيد.

C:UsersomidDesktopsad-music.jpg

 

افكار منفي

افراد افسرده مستعد پذيرش افكار منفي هستند و متاسفانه به اين افكار پر و بال داده و آن‌ها را بيش‌تر مي‌كنند. براي مثال كسي كه دچار افسردگي است پس از طلاق دچار احساس پشيماني (بايد همسر بهتري مي‌بودم) و نگراني براي آينده (بچه‌ها چطور با طلاق كنار مي‌آيند؟) مي‌شود. اگر دائما درباره‌ي علل و نتايج اتفاقات فكر كنيم نمي‌توانيم روش‌هاي موثر غلبه بر مشكلات را به كار ببريم.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۵۹:۰۳ توسط:ممد موضوع:

طرز تهيه چيز كيك لوتوس (يخچالي)

كمتر كسي را ميتوان پيدا كرد كه عاشق چيز كيك نباشد. همه ما وقتي به يك كافه مي‌رويم اولين چيزي كه به ذهن‌مان مي‌رسد اين است كه چاي يا قهوه خود را با يك چيز شيرين ميل كنيم. بدون شك چيز كيك‌ها به عنوان اولين انتخاب‌ها در ذهن مرور خواهند شد. در اين ميان چيز كيك‌هاي يخچالي طعم و مزه دلنشين‌تري دارند. در ادامه مي‌خواهيم شما را با طرز تهيه چيز كيك لوتوسآشنا كنيم. كه هم مواد اوليه آن ساده به دست مي‌رسد و هم از نظر مزه يك سر و گردن از انواع چيز كيك يخچالي بالاتر است! با ما همراه باشيد. 

C:UsersG10Desktopطرز تهيه چيز كيك لوتوس.jpg



مواد لازم 

  • يك بسته بيسكوئيت لوتوس ساده

  • يك چهارم فنجان كره ذوب شده 

  • يك فنجان خامه غليظ 

  • 2 فنجان پنير خامه اي

  • 1 قاشق چايخوري عصاره عصاره وانيل 

  • 3/2 پيمانه پودر قند 

  • 4 قاشق غذاخوري كرم لوتوس

  • 3 قاشق غذاخوري كرم لوتوس ذوب شده 

  • 2 قاشق غذاخوري خرده بيسكوئيت لوتوس

  • توت فرنگي  و بلوبري

 

طرز تهيه چيز كيك لوتوس

پوسته اين چيزكيك با بيسكوئيت لوتوس درست مي شود. ابتدا بايد بيسكوئيت‌ها را تا زماني كه نرم شوند خرد كنيد. سريع‌ترين و بهترين روشي كه مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد اين است كه بيسكوئيت‌ها درون مخلوط كن يا غذاساز بريزيد. 

حالا در ادامه بيسكوئيت‌هايي كه به خوبي خرد شده بودند را درون يك كاسه ريخته و با كره ذوب شده به خوبي مخلوط كنيد. حالا موادي كه درون كاسه قرار دارد را درون يك قالب كمربندي (اگر نداريد يك قالب گرد) بريزيد و به پشت قاشق غذاخوري خوب آن را صاف كنيد و اجازه دهيد به مدت 1 ساعت درون يخچال بماند تا خوب خودش را بگيريد. 

در اين مرحله پنير خامه اي را از ظرف خودش خارج كرده و به كمك همزن برقي به خوبي بزنيد تا كاملا نرم و لطيف شود. البته توجه داشته باشيد كه پنير را حدود 1ساعت قبل از همزن زدن در دماي محيط قرار دهيد تا به سرعت به فرم مدنظر برسد. اين كار باعث مي‌شود فيلينگ چيز كيك بافت خامه اي پيدا كند. 

در اين مرحله پودر قند، كرم لوتوس و عصاره وانيل (اگر نداريد يك چهارم قاشق چايخوري پودر وانيل) را با هم مخلوط كنيد. در يك كاسه مجزاي خامه غليظ را با همزن خوب بزنيد تا كاملا فرم بگيرد و از كاسه نريزد، سپس پنير همزده شده را اضافه كنيد و مجددا هم بزنيد تا يكدست شوند. 

حالا مخلوطي كه در بالا درست كرديد را درون قالبي كه قبلا خرده‌هاي بيسكوئيت را درونش ريخته بوديد، بريزيد و به مدت 30 دقيقه آن را درون يخچال قرار دهيد. و در نهايت كرم لوتوس ذوب شده را روي چيز كيك بريزيد و دوباره قالب را حداقل به مدت 4 ساعت درون يخچال قرار دهيد. چيز كيك شما آماده است و مي‌توانيد با توت فرنگي، بيسكوئيت خرد شده و يا بلوبري آن را تزئين كنيد. 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۳:۵۳ توسط:ممد موضوع:

روش تهيه چيز كيك يخچالي با بيسكوئيت لوتوس

در اين دستور چيز كيك نيازي به پخت نيست، پس درست كردن آن آسان است البته تنها قسمت زمان بر آن سرد كردن آن درون يخچال است كه حداقل 6 ساعت زمان خواهد برد. اگر شما هم مثل من از طرفداران بيسكوئيت و كرم لوتوس هستيد اين دستور چيز كيك يخچالي با بيسكوئيت لوتوس دقيقا براي شماست! با ما همراه باشيد. 

مواد لازم 

يك بسته بيسكوئيت لوتوس 

100 گرم كره ذوب شده 

براي فيلينگ

500 گرم پنير خامه اي 

100 گرم شكر

300 گرم خامه قنادي

نصف قاشق چايخوري پودر وانيل 

100 گرم كرم لوتوس 

براي تزئين

50 گرم بيسكويت لوتوس 

50 گرم كرم لوتوس 

روش تهيه چيز كيك يخچالي با بيسكوئيت لوتوس 

براي شروع يك قالب 20 سانتي متري را برداريد و يكي دو ورق كاغذ روغني را برش زده و در كف قالب گرد قرار دهيد. اين كار باعث مي‌شود كه بعد از اينكه مواد را درون قالب ريختيد (قالب كمربندي) به ته آن نچسبد. 

بيسكوئيت ها را درون غذاساز بريزيد و چند پالس بزنيد. توجه داشته باشيد كه بيسكوئيت‌ها كاملا ريز شوند. سپس كره ذوب شده و بيسكوئيت خرد شده را درون يك كاسه ريخته و خوب هم بزنيد. حالا مواد كف چيز كيك لوتوس شما آماده است. آن را با قاشق در ته قالب پهن كنيد و درون يخچال بذاريد تا خنك شود. 

حالا مي‌رويم به سراغ فيلينگ چيز كيك كه مزه اصلي به آن مي‌دهد! با همزن برقي پنير خامه اي و شكر ريز (بهتره پودر قند باشد) را به خوبي با هم هم بزنيد تا ماده اي سفت حاصل شود. در نهايت خامه و وانيل را به مخلوط اضافه كرده و هم زدن را ادامه دهيد تا مخلوطي غليط و سفت بدست آيد. 

در اين مرحله ابتدا قالب چيز كيك را از يخچال خارج كنيد و مخلوطي كه در بالا درست كرديد را به دقت روي ان بريزيد و سطح آن را به خوبي صاف كنيد تا ظاهر چيز كيك يكدست شود. سپس قالب را 6 تا 24 ساعت درون يخچال قرار دهيد تا خوب بگيريد. 

حالا وقت آن رسيده است كه رويه چيز كيك لوتوس، را آماده كنيم. ابتدا بيسكوئيت را درون يك نايلون ريخته و به كمك وردنه آن را خورد كنيد. همچنين كرم لوتوس باقي مانده براي رويه را درون مايكرويوو قرار دهيد. (30 ثانيه براي آب شدن كافيست) سپس بيسكوئيت و كرم را روي سطح چيز كيك بريزيد. چيز كيك يخچالي شما آماده است نوش جان!



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۱:۱۵ توسط:ممد موضوع:

طرز تهيه زرشك پلو با مرغ رستوراني

زرشك پلو با مرغ رستوراني را با تمام نكات آشپزي براي پخت اين خوراك مجلسي در خانه تهيه نماييد . براي پخت اين غذا سعي كنيد از مرغ تازه استفاده كنيد. سعي كنيد مرغ را همراه با پوست بپزيد . در ضمن پياز بايد زير و روي مرغ را بپوشاند. (zereshk polo)

https://telegra.ph/file/e90c9e2267ddb68ac8721.png

مواد لازم

  • ران يا سينه مرغ

  • پياز خرد شده

  • هويج حلقه اي

  • فلفل دلمه اي سبز

  • نمك و فلفل

  • زعفران دم شده

  • رب ۱ قاشق غ

  • ليمو ۱ عدد

طرز تهيه زرشك پلو با مرغ رستوراني

براي تهيه زرشك پلو با مرغ ابتدا مقداري از پياز خرد شده راهمراه با هويج و فلفل دلمه‌اي در كف قابلمه ريخته و سپس تكه هاي مرغ را بر روي مواد قرار داده و روي آنها نمك و فلفل مي پاشيم حالا چيزي در حدود ۳ يا ۴ قاشق ظرف راندم كرده بر روي مرغ ها مي باشيد .(read more)

در اين مرحله الباقي پيازهاي خرد شده را همراه با هويج و فلفل دلمه‌اي را دوباره بر روي مرغ ها ريخته سپس كمي روغن مايع اضافه كرده بعد از انجام اين كار رب گوجه فرنگي را همراه با آب داغ مخلوط ميكنيم و بر روي خوراك مرغ ميريزيم .

در اين مرحله درب ظرف را قرار داده و براي مدت زمان ۳۰ الي ۴۰ دقيقه اجازه مي دهيم تا مرغ ها با حرارت ملايم پخته شوند . در هنگام پخت در چندين نوبت از سسي كه در  كف قابلمه قرار دارد بر روي مرغ مي ريزيم .

در اين مرحله آب ليموي تازه خود را گرفته و به مواد درون ظرف اضافه ميكنيم ، در مرحله آخر يك قاشق زعفران دم كرده را به خوراك مرغ اضافه كرده و اجازه ميدهيم ، تا غذا براي ۱۰ تا ۱۵ دقيقه به آرامي پخته و جا افتاده شود . اكنون پلو مجلسي شما آماده براي سرو ميباشد .

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۱۱:۳۴ توسط:ممد موضوع: